Gå till innehåll

RIVALIS lägger ner dagboken.


Rival

Recommended Posts

C/C här med. Men om du checkar måste du i princip syna ner nära pottbet eftersom det oftast kommer att vara ett sådant när FI betar ut sitt spruckna drag. 5:an på turn är ett bra kort men han borde väl ändå ha slagit om på flop/turn med ett sketet tvåpar? AK är det enda du behöver vara rädd för.

 

Joo vet. Och det är det som är det jobbiga. Palla syna ner pottbet med det paret liksom. Det är ju dessutom ganska tydligt vad jag har för något. Att checka och sen folda känns jättefel också. Hehe vad tydlig jag är känner jag!:-D

 

:-) Okej , vad haru satsat i för fonder då? Har själv lagt undan lite pengar till fonder eller aktier men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Mjo lirar också på 2,5-5. IM123 is my name.;-)

 

Aha okej, joo dig känner man ju igen:-). Vet dock inte om vi brukar lira mot varandra så mycket. Fonderna har jag ingen koll på. Det är något som mina föräldrar investerat i till mig o sen har det blivit att jag satt in pokerpengarna där:-D.

 

Värdebettar typ alltid AQ handen.

 

Aa okej. Vilken betstorlek har du då? Det känns svårt att få rätt storlek på betet. Den får ju inte vara för stor eftersom sämre händer måste kunna syna den. Men den får ju heller inte vara för liten så att den kan tolkas som bluff. Rätt jobbigt att få raise mot sig liksom:-D. Gillar din dagbok för övrigt!

 

Jobbigt att SvS har problem. Flickvännen o mamma skulle in o träna o jag tränade igår så jag hängde inte med utan jag tänkte lira lite poker istället, men det gick ju inte.:-D. Det är i sådana här lägen det igentligen hade varit bättre att ha pengar på fler än en sajt. Jaja, får väl göra något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Detta är gårdagens största vinsthand. Ingenting att disskutera igentligen. ToOn sa att han hade en 10. Jag kan dock inte förstå vilken hand med en tia han kan ha synat med preflop. Jaja man slutar aldrig förvånas. Det roliga var att jag blev idiotförklarad av en annan spelare i chatten efteråt. Han tyckte det var "sinnessjukt att slå upp AA preflop till 80":lol:.

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 16, 2007 3:49:27 PM

Diana Turbo 23 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: florim (360.00)

Plats 2: Myntzingo (290.01)

Plats 3: RIVALI (987.50)

Plats 4: JEM (405.54)

Plats 5: t0on (821.00)

RIVALI lägg LM 2.50

florim lägg SM 5.00

JEM lägg SM 5.00

** Giv **

florim [N/A, N/A]

Myntzingo [N/A, N/A]

RIVALI [Er, Eh]

JEM [N/A, N/A]

t0on [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

t0on Höj till 20.00

florim Lägg

Myntzingo Syna 20.00

RIVALI Höj till 80.00

JEM Lägg

t0on Syna 80.00

Myntzingo Lägg

*** Flop(Board): *** : [10h, 10r, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 110.00

t0on Syna 110.00

*** Turn(Board): *** : [10h, 10r, 2r, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 180.00

t0on Syna 180.00

*** River(Board): *** : [10h, 10r, 2r, Ek, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI Satsa 340.00

t0on Syna 340.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1435.00

florim Lägger mig Vinst: 0.00

Myntzingo Lägger mig Vinst: 0.00

RIVALI [Er, Eh] Kåk Vinst: 1435.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , tror att jag satt vid ditt bord igår iaf. Om jag minns rätt så bluffa jag när du hittade färg med 5-3 på river.;-)

 

Angående AA handen så är den standard pre-flop till 80 så han är fishen.

Hur mycket ska du ha i "tillgångar" innan du kommer ge dig på 5-10 ?

 

Hehe så kanske det var. Vi får hoppas den inte blev för dyr:-D. Jag vet inte riktigt när jag kommer gå upp. Jag är nöjd med pengarna jag tjänar här dessutom har jag inte spelat 2.5/5 speciellt länge. Mycket har motståndet tycker jag är så brutalt dåligt så det känns liksom inte lönt att gå upp:-). Har du några planer på att hoppa upp eller?

 

GL alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirat en session nu på typ 2 timmar. Plussade 1065. Kunde varit betydligt mer men åkte på en setup flop. Tänkte posta den o se ifall det finns tankar om jag skulle kommit undan från den.

Rundan innan så höjde Fabregas till 20 också. Jag slog om till 60 med JJ. Tog sen hem den på låg flop utan motstånd. Får AK rundan efter o fabregas höjjer igen. Slår denna gången om till 70 och slickar mig runt munnen:-D. Träffar A på flop o sen så vette fan om jag gör rätt eller inte. Tankegångarna gick som så att jag trodde han kunde vara trött på mig. Dock så känns det ju lite magstarkt o såsa in 130 BB med bara ett par. Jaja vad sägs?

***** Hand 508091975 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 17, 2007 3:17:53 PM

Diana 42 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ani (500.00)

Plats 2: onlygold (649.09)

Plats 3: fabregas41 (661.10)

Plats 4: RIVALI (1430.39)

Plats 5: ella69 (203.75)

RIVALI lägg LM 2.50

ella69 lägg SM 5.00

** Giv **

onlygold [N/A, N/A]

fabregas41 [N/A, N/A]

RIVALI [Kk, Eh]

ella69 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

onlygold Lägg

fabregas41 Höj till 20.00

RIVALI Höj till 70.00

ella69 Lägg

fabregas41 Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 9k, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 85.00

fabregas41 Höj till 215.00

RIVALI Syna 215.00

*** Turn(Board): *** : [Es, 9k, 7s, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Passa

fabregas41 All-in 376.10

RIVALI Syna 376.10

*** River(Board): *** : [Es, 9k, 7s, 3r, Ks]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1312.20

fabregas41 [7r, 7h] Triss i sjuor Vinst: 1312.20

 

 

Har en till lite svårare hand.

Har inga direkta reads åå onlygold. Har varit rätt mycket action på dom övriga borden så har inte lagt märke till detta så mycket. Frågan är alltså hur vi agerar river. Betfoldar? Betcallar? Det är väl i mina ögon dom klaraste alternativen men jag kan ha fel. Hur mycket bettar vi?

 

Nu när jag tittar tillbaka på den så känns den inte så svår kanske men vafan:-D. Alltid roligt med handposter.

 

 

***** Hand 508075844 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 17, 2007 3:01:03 PM

Diana 42 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: DollarK (761.53)

Plats 2: onlygold (978.45)

Plats 3: styssy (182.26)

Plats 4: RIVALI (966.20)

Plats 5: shortytroh (68.26)

styssy lägg LM 2.50

RIVALI lägg SM 5.00

** Giv **

DollarK [N/A, N/A]

onlygold [N/A, N/A]

styssy [N/A, N/A]

RIVALI [Knh, Kns]

shortytroh [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

shortytroh Höj till 15.00

DollarK Lägg

onlygold Syna 15.00

styssy Lägg

RIVALI Höj till 50.00

shortytroh Lägg

onlygold Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 9s, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 55.00

onlygold Syna 55.00

*** Turn(Board): *** : [Knk, 9s, Kk, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 120.00

onlygold Syna 120.00

*** River(Board): *** : [Knk, 9s, Kk, 6h, Eh]

*** Bet Runda 4 ***

 

Se till att kommentera nu!!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första handen är ju svår o säga när du har dina egna tankegångar vad han kan ha, men om ni vart uppe mycket mot varandra så kan du ju leda, men jag vet inte riktigt vad jag hade gjort annorlunda, jag spela en likadan hand igår :) och resultatet var desamma han hade set o jag satt där med min TPTK.

Men som sagt utan dina tankar eller reads på han så är de väl ganska lätt fold?

 

Andra handen hade jag spelat som dig :) bara att jag hade betat kanske 75 efter flop sen 150 - 200, jag anser att vad han än har så kan du inte komma ifrån om han leder. Men om du är rädd så C/C rivern? du kommer ju syna allt vad han betar där.

 

men jag är inte jättebra på detta med att analysera, vet inte ens om detta räknas som en analys :D, du kan de bättre än mig david men värt ett försök :P. gl hf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Dock så känns det ju lite magstarkt o såsa in 130 BB med bara ett par. Jaja vad sägs?

nu!!:-D

 

Det måste va ditt standardspel för det gjorde du mot mig med AKs på flopp KJx (varav två i en färg, inte din) och jag reraisade dig i princip Allin med KJ. Då var potten 4-betad preflopp och utan att blinka ställde du in med nästan 200BB då. Så jag förstår inte riktigt ditt resonemang här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste va ditt standardspel för det gjorde du mot mig med AKs på flopp KJx (varav två i en färg, inte din) och jag reraisade dig i princip Allin med KJ. Då var potten 4-betad preflopp och utan att blinka ställde du in med nästan 200BB då. Så jag förstår inte riktigt ditt resonemang här?

 

posta gärna handen. Kommer inte ihåg. Är inte mitt standard spel. Hur lyckade du snåra in dig med KJ i en fyrbettad pott förresten?:-D Men posta gärna handen så kan jag se om jag kommer ihåg den och isåfall mina tankegångar eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe så kanske det var. Vi får hoppas den inte blev för dyr:-D. Jag vet inte riktigt när jag kommer gå upp. Jag är nöjd med pengarna jag tjänar här dessutom har jag inte spelat 2.5/5 speciellt länge. Mycket har motståndet tycker jag är så brutalt dåligt så det känns liksom inte lönt att gå upp:-). Har du några planer på att hoppa upp eller?

 

GL alla!

 

Ne potten blev väl på en 400 kr. Okej , Njopp inte än iaf. Har väl samma tankegångar som dig när det gäller motståndet så jag blir nog kvar ett tag. Till sommaren skall jag iaf lira 5-10 är det tänkt. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en till lite svårare hand.

Har inga direkta reads åå onlygold. Har varit rätt mycket action på dom övriga borden så har inte lagt märke till detta så mycket. Frågan är alltså hur vi agerar river. Betfoldar? Betcallar? Det är väl i mina ögon dom klaraste alternativen men jag kan ha fel. Hur mycket bettar vi?

 

Nu när jag tittar tillbaka på den så känns den inte så svår kanske men vafan:-D. Alltid roligt med handposter.

 

 

***** Hand 508075844 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 17, 2007 3:01:03 PM

Diana 42 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: DollarK (761.53)

Plats 2: onlygold (978.45)

Plats 3: styssy (182.26)

Plats 4: RIVALI (966.20)

Plats 5: shortytroh (68.26)

styssy lägg LM 2.50

RIVALI lägg SM 5.00

** Giv **

DollarK [N/A, N/A]

onlygold [N/A, N/A]

styssy [N/A, N/A]

RIVALI [Knh, Kns]

shortytroh [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

shortytroh Höj till 15.00

DollarK Lägg

onlygold Syna 15.00

styssy Lägg

RIVALI Höj till 50.00

shortytroh Lägg

onlygold Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 9s, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 55.00

onlygold Syna 55.00

*** Turn(Board): *** : [Knk, 9s, Kk, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 120.00

onlygold Syna 120.00

*** River(Board): *** : [Knk, 9s, Kk, 6h, Eh]

*** Bet Runda 4 ***

 

Se till att kommentera nu!!:-D

 

bet ~85 på flop och ~165 på turn..

hade han spelat likdant då känns en lagom bet vara 250 kr och sen gråtsyna alla omslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet ~85 på flop och ~165 på turn..

hade han spelat likdant då känns en lagom bet vara 250 kr och sen gråtsyna alla omslag

 

Hand 1 Kommer inte jag ifrån om det inte är en nit jag spelar mot.

Hand 2 Som mange säger, betta lite mer på flopp, lite mer på turn och bomba river, syna alla omslag.

 

Hehe då höll jag igen lite för mycket på betten på alla gator. Jag betade 200 på river, han synade och jag vann. När jag spelade handen så tänkte jag inte på att färgdraget låg ute. Detta gör ju som ni säger att jag måste betta mer. Floppen är ju faktiskt jävligt dragig. Skönt också att ni hade spelat AK handen likadant. Tack så mycket för kommentarerna!!

 

 

 

Edit: Fel så in i helvetes fel. Ursäkta Rival. Var inte dig jag spela mot

 

Hehe det är lugnt. Jag blev lite förvånad när jag såg hans mini4bet preflop samt checkraisen all in för 200 BBs på floppen. Det kändes ganska långt ifrån min vanliga TAGstil:-D. Hoppas du inte lägger av med pokern btw. Du vet ju att du är vinnande. Jag lovar att det kommer tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit o delat ut tidningar med fotbollen och kom precis hem. Ska äta snart men hinner lira ett pass innan. Ska nog lira mer ikväll. Passar på att lägga in en rolig hand från igår. Den är lite halvläskig eftersom det känns som han ser mina kort:-D. Kan man förlora mindre på en handen än vad han gjorde?:-).

 

 

***** Hand 508074978 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 17, 2007 3:00:10 PM

Diana Turbo 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RIVALI (1138.78)

Plats 2: sofipropp (443.89)

Plats 3: chieps11 (990.40)

Plats 4: Steamy (392.05)

Plats 5: nisson82 (238.82)

RIVALI lägg LM 2.50

chieps11 lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [6h, 6r]

chieps11 [N/A, N/A]

Steamy [N/A, N/A]

nisson82 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Steamy Syna 5.00

nisson82 Lägg

RIVALI Syna 5.00

chieps11 Höj till 20.00

Steamy Lägg

RIVALI Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 2s, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Passa

chieps11 Passa HÖJ:twisted:

*** Turn(Board): *** : [6s, 2s, 10k, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 30.00

chieps11 Syna 30.00 HÖJ:twisted:

*** River(Board): *** : [6s, 2s, 10k, 9h, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI Passa

chieps11 Satsa 50.00

RIVALI Syna 50.00

*** Showdown *** : Rake: 5.12 Totalpott: 199.88

RIVALI [6h, 6r] Triss i sexor Vinst: 199.88

chieps11 [Ks, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00

 

:-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit o delat ut tidningar med fotbollen och kom precis hem. Ska äta snart men hinner lira ett pass innan. Ska nog lira mer ikväll. Passar på att lägga in en rolig hand från igår. Den är lite halvläskig eftersom det känns som han ser mina kort:-D. Kan man förlora mindre på en handen än vad han gjorde?:-).

 

 

***** Hand 508074978 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 17, 2007 3:00:10 PM

Diana Turbo 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RIVALI (1138.78)

Plats 2: sofipropp (443.89)

Plats 3: chieps11 (990.40)

Plats 4: Steamy (392.05)

Plats 5: nisson82 (238.82)

RIVALI lägg LM 2.50

chieps11 lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [6h, 6r]

chieps11 [N/A, N/A]

Steamy [N/A, N/A]

nisson82 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Steamy Syna 5.00

nisson82 Lägg

RIVALI Syna 5.00

chieps11 Höj till 20.00

Steamy Lägg

RIVALI Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 2s, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Passa

chieps11 Passa HÖJ:twisted:

*** Turn(Board): *** : [6s, 2s, 10k, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 30.00

chieps11 Syna 30.00 HÖJ:twisted:

*** River(Board): *** : [6s, 2s, 10k, 9h, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI Passa

chieps11 Satsa 50.00

RIVALI Syna 50.00

*** Showdown *** : Rake: 5.12 Totalpott: 199.88

RIVALI [6h, 6r] Triss i sexor Vinst: 199.88

chieps11 [Ks, Kr] Par i kungar Vinst: 0.00

 

:-D :-D

 

hehe kan hålla med om att det känns som att han ser dina kort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en och en halv timme nu. Har gått okej. Slutade 780 kr plus. Var upp mer men tappade som vanligt på slutet. Ska plugga lite nu tror jag men ska lira mer sen:-D. Har en hand jag vill ha feedback på!

Handen utspelade sig innan jag hade ätit så jag var både trött och hundrig vilket inte förbättrar omständigheterna för att hitta reads:-D. Eftersom han inte ens har har 100 BBs så förutsätter jag dock att han är kass. Om vi bortser från min sexiga complete preflop och fokuserar på turn/river så vore det nice:-D. Vad är bäst på turn, att slå om eller syna? Efter några kommentarer så kommer jag även lägga in riverkoret och se hur vi gör då.:-D

 

 

***** Hand 509126052 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, November 18, 2007 4:06:31 PM

Diana Turbo 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: cowleg (315.02)

Plats 2: RIVALI (945.51)

Plats 3: RoyaLLife (593.55)

Plats 4: marma (107.09)

Plats 5: dobby (522.01)

RIVALI lägg LM 2.50

RoyaLLife lägg SM 5.00

** Giv **

cowleg [N/A, N/A]

RIVALI [8k, Kk]

RoyaLLife [N/A, N/A]

marma [N/A, N/A]

dobby [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

marma Syna 5.00

dobby Lägg

cowleg Syna 5.00

RIVALI Syna 5.00

RoyaLLife Passa

*** Flop(Board): *** : [8s, Dk, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 15.00

RoyaLLife Lägg

marma Lägg

cowleg Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [8s, Dk, Knk, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 30.00

cowleg Höj till 60.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en och en halv timme nu. Har gått okej. Slutade 780 kr plus. Var upp mer men tappade som vanligt på slutet. Ska plugga lite nu tror jag men ska lira mer sen:-D. Har en hand jag vill ha feedback på!

Handen utspelade sig innan jag hade ätit så jag var både trött och hundrig vilket inte förbättrar omständigheterna för att hitta reads:-D. Eftersom han inte ens har har 100 BBs så förutsätter jag dock att han är kass. Om vi bortser från min sexiga complete preflop och fokuserar på turn/river så vore det nice:-D. Vad är bäst på turn, att slå om eller syna? Efter några kommentarer så kommer jag även lägga in riverkoret och se hur vi gör då.:-D

 

 

***** Hand 509126052 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, November 18, 2007 4:06:31 PM

Diana Turbo 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: cowleg (315.02)

Plats 2: RIVALI (945.51)

Plats 3: RoyaLLife (593.55)

Plats 4: marma (107.09)

Plats 5: dobby (522.01)

RIVALI lägg LM 2.50

RoyaLLife lägg SM 5.00

** Giv **

cowleg [N/A, N/A]

RIVALI [8k, Kk]

RoyaLLife [N/A, N/A]

marma [N/A, N/A]

dobby [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

marma Syna 5.00

dobby Lägg

cowleg Syna 5.00

RIVALI Syna 5.00

RoyaLLife Passa

*** Flop(Board): *** : [8s, Dk, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 15.00

RoyaLLife Lägg

marma Lägg

cowleg Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [8s, Dk, Knk, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 30.00

cowleg Höj till 60.00

 

Där hade jag tvingat han all in. visst han kan ha set eller stege men då får man ju lita på gudarna :), aldrig att jag hade släppt den där. all in på turn, de är min åsikt.

 

Eller ett väldigt avlägset förslag är ju o syna o se om du sätter dragen, folda om du missar, all in om du sättert :roll:

 

Men som sagt jag tycker all in på turn så slipper du jobbigt beslut på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade spela nu. Tog igen backet o lite till så slutar 914 kr plus för dagen. Är väl ganska nöjd med tanke på att jag låg på 1300 back på sista sessionen som mest. Gillar inte när det ska svänga så mycket, kan man inte få plussa stadigt hela tiden. Vore betydligt slappare:-D. Ska väl kanske göra någon form av veckoredovisning också. Har plussat nästan exakt 4400 denna veckan. Anmärkningsvärt är att jag lirat 15 timmar vilket är ganska mycket för mig. Jaja, så länge det betalar sig är jag nöjd:-D. Kommentera gärna handen. Har snackat med folk på msn men det är lite blandade tankar.

 

Sov så gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...