Gå till innehåll

COMEBACK á la Moetrix

moetrix

Recommended Posts

Tjenna!

Har lirat poker tillofrån i 3 år, varav väldigt intensivt när jag väl har haft pengar på kontot. Dock har jag haft skandinaviens sämsta money-management hela tiden. nötte 200$ HU när saldot låg på 500$, klev upp på NL400 när rullen va på 1 k, osv osv. Har lirat en del mtt, varav kommit 2 två gånger o gett 1,5 k$ respektive 700 $. sen vann jag grabbarna grus pokerturre på rhodos i somras, 250 euro och en brinnande sambuca shot:-D

menmen, nu är det så att jag har varit riktigt lättiltad och som sagt dålig management, men bedömer mig ändå som en hyfsad spelare som behärskar implicita odds osv. Jag kubba in i en glasdörr sista året i gymnasiet:oops: , så nu väntar en kompensation på kanske 50 lök från trygg hansa för mitt grymt ärrade ansikte, så då tänkte jag dra igång en seriös satsning på poker. Därför skulle alla tips jag kan få vara guld!

Jag tänkte sätta in 3 k $, vilken nivå är lämplig då, ska bara lira 6-manna CG. nl100?

Mitt mål med att spela är inte att försörja mig på det, mer att lira ett par sessioner i veckan, och slippa knega som telefonförsäljare som jag gör nu. Tjäna lite pengar så jag kan ha kul, resa, kröka osv sista året innan högskolan/universitet.

Disciplin. Det är mitt största problem.

Hur ska jag kunna hålla mig kall, inte kliva upp i nivå när jag inte har rätt kapital?

Vad anser ni effektivast? att lira 5-8 bord o bara lira efter statistiken, eller

lira 1-2 bord och "läsa" spelarna mer och utnyttja deras míssar?

Program? pokerTracker lr kanske excel räcker?

Hur ska jag göra för att inte bli tiltad, hur gör ni för att inte tilta? går ni ut o promenerar, spelar cs eller vad? Jag vet nämligen att jag torskar HÅRT när jag spelar tiltad.

Hur ska jag göra för att inte "fastna" framför datorn framför mina vanliga intressen, jakt, fiske, sport, fest?

Hur gör ni för att era tjejer inte ska lessna på er?

Sen till de mer spelmässiga frågorna,

Vad tror ni e bäst? Att lira med 60 % rakeback som jag har möjlighet till,

eller att cleara stora bonusar och hoppa runt mellan olika pokerrum?

Tidigare har jag spelat mkt på känsla " det kommer nog en 3e spader på turn" o synade gladeligen icke för mig fördelaktiga bets. Jag vet att detta e sjukt fel om man vill spela vinnande poker. Hur håller ni er från frestelserna att syna halva ert inköp med AKs på 248bräda med ert färgdrag?

lång text, CREDD till de som orkar läsa igenom den och bemöda sig ansträngningen att svara, skulle verkligen vara oerhört uppskattat för mig att få höra från de som kan!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör efter 50 inköps regler, backa max 5 inköp per dag.

Gå upp i nivå när du har 50 inköp för nästa nivå.

NL10 = 500$

NL20= 1000$

NL50= 2500$

Med en rulle på 3000$ skulle jag lagt mig på NL50-100.. beroende på många bord du kör.. själv märker att jag inte hanterar att spela mer än 2-3 bord.

Rakeback, desto lägre nivå du kör tror jag bonus lönar sig mera, men på NL100 och du grindar en 3-4 bord så kommer nog rakeback till mera nytta.

Frågan e nog egentligen, kommer du kunna hålla dig efter reglerna? Eller kommer du börja skotta efter du förlorar 3-4 inköp och vill vinna tillbaka pengarna snabbt?

Om du inte kan hålla BR-kraven kommer du förr eller senare förlora dina pengar..

Länk till kommentar

Tjenna!

Jag kubba in i en glasdörr sista året i gymnasiet:oops: , så nu väntar en kompensation på kanske 50 lök från trygg hansa för mitt grymt ärrade ansikte,

Eum, borde det inte vara DU som ska GE ERSÄTTNING till skolan för en förstörd glasdörr? :roll:

...Läs det här alla så ni hajjar varför alla försäkringar är så dyra... ;-)

Anyhow, GL och tack för att du uppmärksammade ett bortglömt ord i mitt vokabulär, -Kubba... grymt roligt ord. :lol::rolleyes: eller så är jag bara trött... :roll:

Länk till kommentar

Tjenna!

Mitt mål med att spela är inte att försörja mig på det, mer att lira ett par sessioner i veckan, och slippa knega som telefonförsäljare som jag gör nu. Tjäna lite pengar så jag kan ha kul, resa, kröka osv sista året innan högskolan/universitet.

Hänger inte med här. Ska du inte ha andra inkomster? Ska du försörja dig på de övriga försäkringspengarna till skolan börjar?

Aja, lycka till iaf! :-)

Länk till kommentar