Gå till innehåll

Pokerfejset - NL200$ & 5/10kr


Pokerfejset

Recommended Posts

Värsta bilfärden ngnsin. Skäms lite.

Morsan har i flera dagar tjatat på en att tvätta bilen. Idag ringde hon och jag vet att nu måste det göras. Tar mig ner och tar fram sprutarn och sånt men kommer på att jag behöver ju inte anstränga mig alls. Ställer tillbaxs allt. Ropar till syrran och nu bär det av till närmaste tvätt. I brist på infomation om var närmaste ligger tittar vi varje gång vi åker förbi en mack om det ligger en där. På väg ner från motorvägen ser vi en mack och båda kollar. Kommer i rätt hög fart och glömmer helt bort vägen när jag tittar som en totalt blackout. Kommer plötsligt på mig och tittar på vägen. Opps! Rött ljus och bilar som svänger lite huller om buller. Jag hinner inte trycka på bromsen i tid och vi kommer in i korsingen i rätt hög fart. Syrran skriker och jag är livrädd. Tur som det är hade en av bilarna som svängde sett mig. Han bromsar och lämnar mig en öppning och vi undviker krocken precis. Puhh!! Hade han inte sett mig hade vi garanterat krockat.

 

Självklart stannar inte skräckfärden där utan nu är det vidare och tvätta bilen. Glada över att ha överlevt bestämmer vi oss för att inte berätta det inträffade för ngn i famlijen medans vi väntar på att åka in. in åker vi. Självklart är bilen så jävla rutten att fönstrena (ett fönster till och med lite nerdraget) inte pallar för trycket från tvätten och vatten rinner in överallt. Syrran skriker igen. Drar upp snabbt och trycker dom här jävla spakarna så hårt det går. Självklart åker vatten in ändå om än inte så mkt. Halleluja för tättningarna.

 

Därefter ska det tankas och jag har fortfarande inte fått ngn kläm på hur den där jävla locket för bensintanken ska hanteras så håller på med det i en 5 minuter innan tankingen kan sättas igång. Tilt.

 

Allt detta kunde ha krönts med en krock på vägen hem då ngn kotte plötsligt bromsade framför mig utan ngn som helst anledningen, men unvek den då jag var rejält på hugget eter korsningsmissen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 896
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu ska serige slå frankrike annars blir jag galen. Skulle ju vara fint om ngn fixade sargen också. Är ju precis som kommentatorerna säger. Vi bara väntar ju på att en match kommer avgöras på grund ut av ngn konsti sargstunds.

Men man ska väl som alltid vänta tills olyckan är framme innan man kan konstatera att ngt faktiskt är fel.

Ber för att lundqvist kommer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa 400 igår. Plus 300 idag hittills. Vann denna precis. Tror det är den största poten jag tagit på nl200. Iaf en utav de största.

 

Seat 1: leon2005 ($261.35 in chips)

Seat 3: Mircoben ($92.20 in chips)

Seat 5: grossvisir ($50.00 in chips)

Seat 6: cleoogtrille ($397.18 in chips) DEALER

Seat 8: DontLeaveIraq ($453.20 in chips)

Seat 10: Ruebs ($200.00 in chips)

DontLeaveIraq: Post SB $1.00

Ruebs: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq 8 of Diamonds8 of Hearts

Dealt to grossvisir 10 of ClubsJack of Clubs

Dealt to cleoogtrille Ace of SpadesAce of Diamonds

leon2005: Fold

Mircoben: Fold

grossvisir: Raise $6.00

cleoogtrille: Raise $14.00

DontLeaveIraq: Call $13.00

Ruebs: Call $12.00

grossvisir: Call $8.00

*** FLOP *** 8 of Spades2 of Clubs5 of Clubs

DontLeaveIraq: Check

Ruebs: Check

grossvisir: Allin $36.00

cleoogtrille: Call $36.00

DontLeaveIraq: Raise $90.00

Ruebs: Fold

cleoogtrille: Call $54.00

*** TURN *** 7 of Spades

DontLeaveIraq: Bet $109.00

cleoogtrille: Allin $293.18

DontLeaveIraq: Call $184.18

*** RIVER *** 10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $855.36 Rake $3.00

DontLeaveIraq: wins $855.36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta bilfärden ngnsin. Skäms lite.

Morsan har i flera dagar tjatat på en att tvätta bilen. Idag ringde hon och jag vet att nu måste det göras. Tar mig ner och tar fram sprutarn och sånt men kommer på att jag behöver ju inte anstränga mig alls. Ställer tillbaxs allt. Ropar till syrran och nu bär det av till närmaste tvätt. I brist på infomation om var närmaste ligger tittar vi varje gång vi åker förbi en mack om det ligger en där. På väg ner från motorvägen ser vi en mack och båda kollar. Kommer i rätt hög fart och glömmer helt bort vägen när jag tittar som en totalt blackout. Kommer plötsligt på mig och tittar på vägen. Opps! Rött ljus och bilar som svänger lite huller om buller. Jag hinner inte trycka på bromsen i tid och vi kommer in i korsingen i rätt hög fart. Syrran skriker och jag är livrädd. Tur som det är hade en av bilarna som svängde sett mig. Han bromsar och lämnar mig en öppning och vi undviker krocken precis. Puhh!! Hade han inte sett mig hade vi garanterat krockat.

 

Självklart stannar inte skräckfärden där utan nu är det vidare och tvätta bilen. Glada över att ha överlevt bestämmer vi oss för att inte berätta det inträffade för ngn i famlijen medans vi väntar på att åka in. in åker vi. Självklart är bilen så jävla rutten att fönstrena (ett fönster till och med lite nerdraget) inte pallar för trycket från tvätten och vatten rinner in överallt. Syrran skriker igen. Drar upp snabbt och trycker dom här jävla spakarna så hårt det går. Självklart åker vatten in ändå om än inte så mkt. Halleluja för tättningarna.

 

Därefter ska det tankas och jag har fortfarande inte fått ngn kläm på hur den där jävla locket för bensintanken ska hanteras så håller på med det i en 5 minuter innan tankingen kan sättas igång. Tilt.

 

Allt detta kunde ha krönts med en krock på vägen hem då ngn kotte plötsligt bromsade framför mig utan ngn som helst anledningen, men unvek den då jag var rejält på hugget eter korsningsmissen.

 

 

I lol'd :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe bra.

 

 

Sitter å zappar mellan derbyt och hockeyn. Riktigt tråkiga skitdåliga matcher. Kollar mer på hockeyn och sverige är ju katastrof. Sweizarna (hur nu fan det stavas) spelar ännu sämre , icing, icing, incing och ytterliggare en icciiinnnnnggggg. Både bajen och dif var katastrof dom också. Sport suger verkligen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är regular. Spelar typ 19/15/3. Inte sett han göra ngt konstigt. Vad göra?

 

Seat 1: Blojpipig ($203.00 in chips)

Seat 3: DontLeaveIraq ($398.06 in chips)

Seat 5: Heimdall1983 ($318.45 in chips)

Seat 6: SirFlecky ($352.00 in chips)

Seat 8: 27031963 ($308.00 in chips) DEALER

Seat 10: MTarkin ($210.10 in chips)

MTarkin: Post SB $1.00

Blojpipig: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq King of HeartsKing of Spades

DontLeaveIraq: Raise $8.00

Heimdall1983: Fold

SirFlecky: Fold

27031963: Raise $30.00

MTarkin: Fold

Blojpipig: Fold

DontLeaveIraq: Call $22.00

*** FLOP *** 9 of Hearts8 of Diamonds4 of Spades

DontLeaveIraq : Check

27031963 : Bet $46.00

DontLeaveIraq: Raise $104.00

27031963: Raise $368.00

DontLeaveIraq: ????? Fan gör jag??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han bettar mer än vad han har i stacken. Lurigt drag.

2. Vad har han för bild av dig tror du? Har du lirat nit är det väl en fold, annars kommer du nog inte ifrån.

 

 

Blev lite konstigt när jag skulle hålla på där. Men jag ltror han har en rätt nitig bild av mig. Tror det är en rätt 50/50 situation. Synade iaf han visa AK. :S

Har trots att jag lirat rätt dåligt idag och med väldigt lite flyt ändå på ngt sätt hamnat på plus 150$ efter 3k händer ungefär. Vart väldigt nära tilten ett flertal ggr. Var ett tag då jag inte vann en enda SD typ men men.

Försöka få ngn rätt på dygnsrytmen är ett minne blått. Var precis iväg till donken och köpte macfeastmenu. Plus ofc. Ska lira ftop event 1 inatt så behöver lite krafter då den börjar sent. Ska försöka få in ett litet finare plus på cget också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker komma igång lite med tränadet igen. Helt sjukt dåligt tränad. Gillar inte gym så mkt så kör bara lite korta pass för mig sj. Börjar rejält mjuk (eller om man tar hänsyn till formen jag är i nu, rejäät hårt). 10 minuter cykling på nivå 3, högt tempo, 30 armhävningar, 30 situps, 30 upphopp och 50 rygglyft. Kommer självklart trampas upp allt eftersom. Ska försöka göra sånt här varje dag nu. Imorgon är enda ändringen att jag springer istället för cyklar.

 

Ska även försöka läsa lite pokerböcker. Har alltid tröttnat förrut när jag försökt läsa andra pokerböcker men sexyterran och irl säger det är bra att pluga pocker så ger det ett försök till. Första boken att ta sig igenom blir harrington mttbok 1.

 

Sa även till morsan jag ska läsa upp några av mina betyg igår om det finns möjlighet. Länge sedan jag såg henna så glad över ngt jag sa.gt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker komma igång lite med tränadet igen. Helt sjukt dåligt tränad. Gillar inte gym så mkt så kör bara lite korta pass för mig sj. Börjar rejält mjuk (eller om man tar hänsyn till formen jag är i nu, rejäät hårt). 10 minuter cykling på nivå 3, högt tempo, 30 armhävningar, 30 situps, 30 upphopp och 50 rygglyft. Kommer självklart trampas upp allt eftersom. Ska försöka göra sånt här varje dag nu. Imorgon är enda ändringen att jag springer istället för cyklar.

 

Ska även försöka läsa lite pokerböcker. Har alltid tröttnat förrut när jag försökt läsa andra pokerböcker men sexyterran och irl säger det är bra att pluga pocker så ger det ett försök till. Första boken att ta sig igenom blir harrington mttbok 1.

 

Sa även till morsan jag ska läsa upp några av mina betyg igår om det finns möjlighet. Länge sedan jag såg henna så glad över ngt jag sa.gt :P

 

Tänk innan du pluggar upp betygen, för 2010 så införs det ju ett nytt system med något som kallas meritpoäng som man kan tjäna på, men alla dom försvinner om du pluggar upp ngt elller några ämnen!! gl med liret=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk innan du pluggar upp betygen, för 2010 så införs det ju ett nytt system med något som kallas meritpoäng som man kan tjäna på, men alla dom försvinner om du pluggar upp ngt elller några ämnen!! gl med liret=)

 

A :) men inte b :(

Antar jag måste googla nu. Usch va jobbigt.

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: just nu kan jag alltså läsa riktigt vidrigt enkla onödiga kurser på komvux för att få upp mitt snittbetyg och komma in på det programmet jag vill? När man söker till ett program räknar man väl inte bort några kurser?

 

 

Det beror ju på om du har läst mer än 2900p ( vet inte hur många poäng det är på gymnasiet riktigt) grejen med att dra nytta av meritpoäng är att dom har förtur med tex om två med lika snitt söker en utbildning så kommer den med meritpoängen in först....kollat upp det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...