Gå till innehåll

AA linecheck nl200


Recommended Posts

hupp postar typ inget i cashforumet, men tänkte bara kolla litt nu när ja klvivt in på cash mer och mer.

 

missade att ha pt här så från minnet.

 

 

jag( utg) ~700

knapp ~100

sb ~200

bb~200

 

 

ja höjer pott (7) med AA utg, 3 synar. rätt aggro image, inte mkt showdowns.

 

flop kjt 2spader

 

ch/ch till mig, ja checkar, btn checkar.

 

turn blank, typ 3x eller nåt. BB bettar ut 22 ja synar dom andra foldar

 

river blank, typ 8x, bb checkar ja bettar snabbt 50 in i 69.

 

ok? missat värde, dum valuebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hupp postar typ inget i cashforumet, men tänkte bara kolla litt nu när ja klvivt in på cash mer och mer.

 

missade att ha pt här så från minnet.

 

 

jag( utg) ~700

knapp ~100

sb ~200

bb~200

 

 

ja höjer pott (7) med AA utg, 3 synar. rätt aggro image, inte mkt showdowns.

 

flop kjt 2spader

 

ch/ch till mig, ja checkar, btn checkar.

 

turn blank, typ 3x eller nåt. BB bettar ut 22 ja synar dom andra foldar

 

river blank, typ 8x, bb checkar ja bettar snabbt 50 in i 69.

 

ok? missat värde, dum valuebet?

 

Ett tips är att redigera texten till något mer läsbart. Det är inte snällt av dig att be om andras tid när du inte själv är beredd att lägga ner någon ansträngning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar flop som standard.

 

 

flop plan?

 

ja tänkte att ja inte får 3 streets value hur som och måste typ folda flop mot omslag, kan syna 100d stacken kankse, men om ja ska få det in mot honom låter ja det gärna att han bettar och dom andra foldar innan ja commitar. det e lätt att det smäller till och ja kan folda lugnt???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick in lite på det ovan, checkar för ja tror inte det finns nåt skäl till att gå för 3streets av värde, och det känns som att ja måste folda flop mot omslag även fast det finns ett gäng kombodrag som kan slå om. så hålla nere potten spela position (ja inte sist ju men sitter rätt bra till då det inte känns som ett stort misstag att stacka av till 100d stacken så skiter ja rätt bra i honom). gå för två streets av värde när kombodrags equity sjunkit på turn. nåt sånt tänker ja.

 

riverbet e ju för att mitt hand såklart kan va missade drag samtidigt som han troligtvis inte orkar checka 2par+ på river, kankse jt för pottkontroll möjligtvis, inte för att han nån direkt anledning till det men endå, tror bluffcatchers(qt, qj, kq, kankse vidare) och jt e hans ch/c range på river iaf.

 

vidare planerar ja att folda på river mot en till ordentlig vbet, ok plan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du är smart som checkar flopp, menar om du bettar flopp och får syn blir det bara att du bygger upp en stor pot där många farliga kan dra ut dig, och ni vet alla hur svårt det är att lägga AA,... kommer det en tex nia kan man ju sen mucka utan problem, men om man bettar och bara får en syn, och det kommer en nia så kommer det nästintill bli check-check på turn och han lägger in en valuebet på river som du måste syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raise turn, det gillar ja

 

 

ooops, stovade en range med combodrag, ak, aj sets och fick över 60% equity.

det lär ju betyda av vi e ganska nöjda med att få in pengarna på flop mot iaf hyfsat aggro spelare...vilket gör stora delar av mina resonemang riktigt felaktiga. hehe, tks för kommentarer folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer ooops, lite morgontrött, den där stoven va värdelös, gjorde en lite tightare range på jj-tt, aqs+, atss, kjs+, qts+, j9s+, 109ss, 108ss, aq0, kqo.

 

 

52% equity. tror iofs den fortfarande kan va lite lös mot många spelare. men men.

 

poängen om vi vill såga min line så vill ja gärna börja med flop plan. om vi bet/foldar flop, vilket ja tänkte göra, så känns det som vi drar ner värdet på vår hand litt?? men om vi e ok med att få in pengarna så finns det la ingen ide att inte gå för betbetbet.. även om ja har svårt att se att vi får betalt på 3 streets av en sämre hand. vi vill typ att dom ska stacka av genom c/c med ak/kq 4handat till flop??.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

---

50,490 games 0.005 secs 10,098,000 games/sec

 

Board: Ks Js Th

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.979% 49.69% 02.29% 25089 1155.00 { AdAh }

Hand 1: 48.021% 45.73% 02.29% 23091 1155.00 { JJ-TT, AQs+, AsTs, KJs+, QTs+, J9s+, Ts9s, T8s, AQo+, KQo }

 

 

---

 

 

 

---

24,750 games 0.005 secs 4,950,000 games/sec

 

Board: Ks Js Th

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.323% 35.20% 04.12% 8712 1020.50 { AdAh }

Hand 1: 60.677% 56.55% 04.12% 13997 1020.50 { JJ-TT, AQs+, KQs, QsTs, Ts9s, AQo+ }

 

 

---

 

 

kan posta stovsen för och illustrera mitt resonemang, typ på första känns det ok att stacka, rätt/fel? på andra inte riktigt, rätt/fel??

 

 

och om andra e fold och vi tror det e en rimligare range, är bet/fold endå att föredra??? och varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...