Gå till innehåll

Varför är EP så långsamt?


SadGirl

Recommended Posts

Hej Jacob,

 

Tack för ditt mejl. Vi har haft nätverksproblem sedan uppdaterinigen

gjorde. Våra tekniker jobbar med att lösa problemet så fort som möjligt.

Vi ursäktar oss för besväret detta kan ha orsakat dig.

 

Tack för tålamodet!

 

Med vänliga hälsningar,

Spelarsupporten

 

där har ni svaret! Varsågod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det här svaret fick jag efter två insända frågor från mig (ca en vecka mellan båda, fick svaret idag):

 

Dear Player, Thank you for your inquiry. Please see below the minimum andrecommended requirements in order to install our software:

 

Minimum:Windows XP300MHz Processor256MB RAM (memory)20MB free disk space2MB Video card800x600 Screen resolution64k Colors28.8KB Modem Recommended:Windows XP (or newer)1GHz Processor512MB RAM (memory)1GB free disk space8MB Video card1024x768 Screen resolution16 Million ColorsBroadband or DSL

 

We also recommend that you consult with your ISP regarding yourconnection speed. We also recommend that you limit your bandwidth use byavoiding such applications as: chats, video/sound streaming and downloads.

 

Kind regards,Customer Care Team

 

We are committed to providing you with never ending excitement and fun.In order for us to better serve you and resolve this issue as quickly aspossible, please do not modify the subject line of this message when youreply.

 

 

Det var väl inte världens bästa svar kanske...får nog ta och byta site om det inte löser sig snart...lite tråkigt att bara kunna spela 1-2 bord samtidigt...om man har tur :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...jag borde väl kanske det...men det känns riktigt konstigt då inga andra program segar sig...men det klart, det verkar ju som att Everest har ett ovanligt högt prestandakrav :shock:

 

 

 

Hmm...nu har jag raderat en massa onödiga program, virusscannat, felsökt, uppdaterat alla drivrutiner, diskrensat, defragmenterat, minimerat all grafisk belastning och utökat virtuella minnet. Resultat: 1 bord max...startade upp 3 till, men det var lönlöst, de gick inte ens att stänga ner...alla andra program fungerar dock finare än nånsin :-) Jaja, ska bli spännande att se vad de svarar nästa gång...(jag ger dem till måndag, om jag inte fått nåt svar då eller om de skickar ett lika konstigt som de ovan så byter jag sida...ingen idé att ens försöka klara av bonusar med bara ett bord i taget :-( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...jag borde väl kanske det...men det känns riktigt konstigt då inga andra program segar sig...men det klart, det verkar ju som att Everest har ett ovanligt högt prestandakrav :shock:

 

 

 

Hmm...nu har jag raderat en massa onödiga program, virusscannat, felsökt, uppdaterat alla drivrutiner, diskrensat, defragmenterat, minimerat all grafisk belastning och utökat virtuella minnet. Resultat: 1 bord max...startade upp 3 till, men det var lönlöst, de gick inte ens att stänga ner...alla andra program fungerar dock finare än nånsin :-) Jaja, ska bli spännande att se vad de svarar nästa gång...(jag ger dem till måndag, om jag inte fått nåt svar då eller om de skickar ett lika konstigt som de ovan så byter jag sida...ingen idé att ens försöka klara av bonusar med bara ett bord i taget :-( )

 

För att jämföra har jag: 1.8 Ghz Athlon cpu, 1 gig ram, nvidia geforce 6200. Windows XP pro sp2. Detta får räknas som en ganska svag dator i dag. Kör alla möjliga pokerklienter inklusive Everest utan problem, samtidigt som jag kör andra program - Excel, Azureus, webläsare med mera. Jag har i regel fyra pokerfönster igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, igår kväll gjorde jag en helrenovering av min dator...dvs. formatterade om den och ominstallerade windows och nu går allt plötsligt som smort :-) Gjorde en testrunda förut och kom upp i 8 bord utan att något frös. Antar att det var nåt på hårddisken som påverkat prestandat utan att jag kunde hitta det

 

Men nu är det iaf perfekt läge för att göra nya monstergrindar...iaf efter mina labbar och tentor idag :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...