Gå till innehåll

Trebetad KK möter raise på flopp, 2.5/5 svs.


Recommended Posts

Hur spelar vi här? Personligen tycker jag att hans spel skriker QQ möjligtvis AQ. Hur spelar vi floppen med de här stackarna? Kan ställ på flopp vara rätt? Han känns ju nästan för djup för det? Får vi syn av en enda hand som vi slår om vi ställer flopp? Om vi bara synar, hur spelar vi blank turn? Kan man till och med släppa här? Känns som det finns många olika sätt att se på saken, så vad tycker ni?

 

 

***** Hand History for Game 504112767 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Nov 13, 13:10:38 ET 2007

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: tomj ( $1277.07 )

Seat 2: DuHörde ( $483.51 )

Seat 3: Burgendy ( $1012.5 )

Seat 4: bekkka ( $412.79 )

Seat 5: Frukost ( $827.98 )

Burgendy posts small blind [$2.5].

bekkka posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ Kh Kd ]

Frukost raises [$20].

tomj folds.

DuHörde folds.

Burgendy raises [$82.5].

bekkka folds.

Frukost calls [$65].

** Dealing Flop ** [ 9c, Qs, 6s ]

Burgendy bets [$105].

Frukost raises [$255].

Burgendy ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Akim även om det är surt och jag ofta tar synen iaf och utvärderar turn. Känns som att man blir väldigt exploaterbar om man alltid viker i detta läge. Potten är på 275 och Fi betar 255. Jag tycker du skulle betat mer på floppen, säg 155, då hade det varit lite jobbigare för FI att bluffrejsa dig. Du har ju ingen hand man vill spela flera gator med på den floppen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tips kan var att köpa in för 500 iställer för 200bb så blir sådana här händer mer lättspelade. köp sedan in djupare när du har mer erfarenhet.

 

ditt bett på 105 i en ~170 pott kan ju ses som AK...

iaf höj inte floppen. en återhöjning gör alla hans beslut jätteenkla(folda <AQ, syna/ställ AA+ och kombodrag).

eftersom vi är ur position så kan vi ju inte direkt omvärdera turn.

synar vi så får vi pusha en blank turn eftersom vi bara har ett pottbett kvar, rätt svårt att vika KK i det läget. problemet är ju att vi inte vet hur blanka 5, T, K, 8 är.

 

så syn/fold flop, om syn push blank turn.

 

svårt att säga vilket som är rätt då jag inte spelat på svenska spel någon gång.

 

men om ma stackar av 160bb med oförbättrade KK varje gång blir ju aetmining välsigt profitabelt för ens motståndare. å andra sidan vika för mothugg varje gång är väldiugt exploaterbart.

 

 

vad har du för 3b-range pre OOP så här djupt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en återhöjning gör alla hans beslut jätteenkla(folda <AQ, syna/ställ AA+ och kombodrag).

eftersom vi är ur position så kan vi ju inte direkt omvärdera turn.

synar vi så får vi pusha en blank turn eftersom vi bara har ett pottbett kvar, rätt svårt att vika KK i det läget. problemet är ju att vi inte vet hur blanka 5, T, K, 8 är.

 

så syn/fold flop, om syn push blank turn.

 

På vilket sätt blir Fi:s beslut mindre lätt för att vi synar flopp och donkar turn? Om vi synar flopp bör vi väl CRAI på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt blir Fi:s beslut mindre lätt för att vi synar flopp och donkar turn? Om vi synar flopp bör vi väl CRAI på turn.

 

Det skulle vara min linje också. Om jag synar vill jag ju ha värde både från bluffar/semibluffar och AQ. Jobbigt läge dock. Hade CBn varit större hade folden på flop varit lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla kombodrag vill ha in på floppen.

 

c/r allin turn går ju inte eftersom fi kommer betta allin om han bettar. så checkcall allin isåfall.

 

Så fördelen med att syna flopp och donka turn istället för att dega direkt är att man får ge kombodragen ett gratiskort? Låter galet.

 

Jag skrev CRAI för att det då är tydligt vad man gör om Fi faktiskt inte bettar all in. Gör han det är det ju samma som CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fördelen med att syna flopp och donka turn istället för att dega direkt är att man får ge kombodragen ett gratiskort? Låter galet.

 

Jag skrev CRAI för att det då är tydligt vad man gör om Fi faktiskt inte bettar all in. Gör han det är det ju samma som CC.

 

du ger ju inga grtiskort eftersom alla kombodrag leder knappt/flipapr mot dig.

 

kombodrag vill ha in degen på floppen, de vill inte ha en sekvens där de blir synade och möter bett på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du ger ju inga grtiskort eftersom alla kombodrag leder knappt/flipapr mot dig.

 

kombodrag vill ha in degen på floppen, de vill inte ha en sekvens där de blir synade och möter bett på turn.

 

Hur ger jag inte gratiskort för att det är ett starkt drag?

 

Ponera att han spelar strategin att syna pushen på turn varje gång även om han missat sitt drag, då är han fortfarande inte sämre ute än om han synat push på flopp direkt. Det förutsätter ju att du pushar alla turnkort förstås, men eftersom du inte vet huruvida han sitter på drag verkar det lite väl vekt att check-folda på t ex ett potentiellt stegkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du ger ju inga grtiskort eftersom alla kombodrag leder knappt/flipapr mot dig.

 

kombodrag vill ha in degen på floppen, de vill inte ha en sekvens där de blir synade och möter bett på turn.

 

Syn och c/r all in. Eller all in direkt.

Dragen vill ju hellre ha in degen efter att de sitter än innan på floppen. Dragen vill helst att vi foldar floppen. En del starka drag vill bygga pott i nödfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tips kan var att köpa in för 500 iställer för 200bb så blir sådana här händer mer lättspelade. köp sedan in djupare när du har mer erfarenhet.

 

vad har du för 3b-range pre OOP så här djupt?

 

 

Att köpa in 500 istället är inte ett alternativ då jag skulle ge upp för mycket värde mot dåliga spelare som sitter med 200bb..

 

 

Asså min 3b-range är väl relativt bred, dock inte ur sb. Hade jag suttit på knappen hade jag kunnat 3-beta väldigt mycket händer men ur sb borde han sätta mig på en stark hand eftersom jag sällan 3-betar där utan QQ+ och AQ+. Det är väl just där skon klämmer lite, han borde se mig som stark i det här läget men ändå höjer han så han känns ju stark. Dock hade jag inte lirat mot han så mycket och då känns det ganska så vekt att lägga KK här eftersom kvaliten på svs är urkass och många spelare på nivån säkert skulle se AQ som en nöthand här. Det är krångligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar vi här?

 

Folden känns rätt given.

 

Motivering:

Du nämner inget om read men eftersom du inte gör det så antar jag att han inte är extremt lösaggro eller har nån annan rolig läggning. Utgår därför från att det är en standardfisk. Standardfiskar på den här nivån trebettar inte pre med särskilt många händer. I det här fallet uppsakttar jag sannolikheten för HD:n AA,KK och QQ >90%.

 

Men AK, AQ och JJ då? Visst, trebettas säkert också en hel del men med betsizes i din hand tror jag inte så mycket på dom. Kan inte ge en bättre motivering än erfarenhet.

 

På flopen får du mothugg och jag betalar allafall inte av 200BB med KK i det här läget. Det kommer som jag ser det betydligt fördelaktigare lägen. Jag tror att han har AA eller QQ här, rätt övertygad faktiskt.

 

Nu kommer säkert flera tycka att HD:n jag sätter fi på är alldeles för snäv, vill bara påpeka att min motivering gäller då vi inte vet nåt om fi, dvs han har inte utmärkt sig som en aggresiv trebettande varelse.

 

Där har du nötsvaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn och c/r all in. Eller all in direkt.

Dragen vill ju hellre ha in degen efter att de sitter än innan på floppen. Dragen vill helst att vi foldar floppen. En del starka drag vill bygga pott i nödfall.

 

Jag kani nte förstå hur man kan sätta fi på drag här. Ingenting tyder väl på det som spelat pre. Den enda draghand jag kan tänka mig är AKs. Bara för att det kommer två i samma färg på brädan behöver det ju inte betyda att fi har drag. Stegdraget känns ju ännu mer avlägset. Som sagt, fattar inte alls. Dragen är det sista jag skulle bekymra mig om i den här handen.

 

Det finns två lägen här, du leder stort eller ligger under stort. Jag tycker det är starkt viktat åt att du ligger under varför jag foldar. Enda handen som du leder mot som han skulle spela såhär är väl AQ och jag tycker det är att hoppas på för mycket att tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn och c/r all in. Eller all in direkt.

Dragen vill ju hellre ha in degen efter att de sitter än innan på floppen. Dragen vill helst att vi foldar floppen. En del starka drag vill bygga pott i nödfall.

 

klart draget vill träffa och sen få syn men nu är ju inte världen perfekt.

 

har man JTs eller 78s här spelar man dem hårt för att få fi at folda och pushar han så syanr man obv.

man vill inte betta, missa turn sen få en push där man inte har odds att syna.

har inte räknat exakt men pushar hero för emr än pott så kan ju inte JTs syna.

 

starka drag vill inte bygga pott, finns alltid mer att vinna på att vi foldar. undantag 6s7s på 4s5s6 kanske men byt 6 mot 9 så vill han ha en fold när det är mycket pengar i potten redan och fi har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste hålla med om att det känns väldigt osannolikt att du skulle leda i det här läget

 

Känns verkligen som att AQ AA QQ är de mest sannolika händerna

 

nej förresten jag tror inte på AA, stryk den det är alldeles för bekvämt att miniraisa med AA på sådan flop.

 

AQ känns väldigt långsökt och lite önsketänkande

 

Jag röstar för QQ

 

99 om det är nån total mupp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...