Gå till innehåll

Cyntax lägger ner dagboken & startar blogg!


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 511
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har syndat... just nu har jag inte tid att spela MTT's, dom tar ju fan minst 3 timmar om man ska lira nå bra. Så, jag lirade en sng ($11/regular) på PokerStars... och jag vann. Men satan vilken tur jag hade. :shock:

 

Fi som är lite kort ställer med Q6 ... jag hittar synen med Q4 och fixar en stege! (A2345).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har syndat... just nu har jag inte tid att spela MTT's, dom tar ju fan minst 3 timmar om man ska lira nå bra. Så, jag lirade en sng ($11/regular) på PokerStars... och jag vann. Men satan vilken tur jag hade. :shock:

 

Fi som är lite kort ställer med Q6 ... jag hittar synen med Q4 och fixar en stege! (A2345).

 

Fast utan 4:an på brädan? Annars vinner ju fi med högre stege...

 

Var vinnarhanden han beskrev inte korten på bordet... vakna!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I söndags var jag och frun och tittade på ett hus. SKRÄP! Dyrt var det också.

Men så var vi och kollade på ett annat idag! Mycket bättre och lite billigare! :-)

Imorgon är det Finlands självständighetsdag. Finland firar 90 år som självständig nation. Därför är alla skolor, butiker, banker osv stängda. Fredag är dock vanlig dag. ... men skit i självständighetsdagen, tycker Cyntax. -Vi drar till Sverige! ... Så blir det, jag, frun och den minsta kycklingen tar båten från Turku till Fjollträsk imorrn kväll. Fredagen minglar vi lite i Stockholm och på em åker vi till en polare i Karlsoga. Fastighetsaffärerna får jag ta tag i nästa vecka.

 

Det nya huset har dom satt ett begärt pris på 199.000 €. Byggt 1995, 138,5 kvm + garage + förråd. En liten uteplats och lagom stor gård. Vitvaror och tapeter är original från 1995, men dom som har bott där är ett äldre par, så det är inte slitet. Dock vill man nog byta ut lite tapeter och vitvaror så småningom. I sammanhanget är det småsummor ändå.

Om det blir affär siktar vi på flytt i februari. :)

 

1193464232169-1193388546845_Langarsblep.jpg

 

1193464231874-1193389556559_Langarsble009.jpg

 

1193464240636-1193389537961_Langarsble008.jpg

 

1193464231580-1193389337693_Langarsble005.jpg

 

---

 

Nu har jag kommit lite längre med datainsamlingen till mitt bettingprojekt. Det ser riktigt intressant ut! Jag är jävligt taggad! :)

 

Jag kommer dock att behöva lite hjälp imorrn (torsdag) + lördag med att samla in data. Det tar max 1 minut. Någon frivillig?

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thats close to home :lol:

 

Vill du ha hjälp så visst skicka ett pm

Navigatorn hittar :)

Tack ändå!

 

---

 

Nu har jag statistik på ungefär 200 NBA-matcher. Man kan skönja viss tendens i oddssättningen iaf. Frågan är om bookies sätter odds efter hur det satsas pengar (för att minska risker/varians) och inte efter lagens egentliga chanser att vinna matchen. Är det så att hemmalagets fans spelar hårt på sina favoriter och att bookies därför sätter lägre odds på hemmalaget än deras egentliga chans att vinna matchen ... och vice versa att oddsen på bortalaget är för högt mot vad deras chanser att vinna matchen motsvarar?

200 matcher är för lite. Man får avvakta tills man har kanske 500-1000 innan man kan tro på ett liv i rikedom. ;)

Jag ska börja samla odds från andra sporter för att se om det är samma tendens i oddssättningen.

 

Trevlig helg!

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att hemmalagets fans spelar hårt på sina favoriter och att bookies därför sätter lägre odds på hemmalaget än deras egentliga chans att vinna matchen ... och vice versa att oddsen på bortalaget är för högt mot vad deras chanser att vinna matchen motsvarar?

 

Tror absolut det är så! Sen tror jag även att lag med större supporterskara så som Barcelona, Manchester United, Inter osv också får lägre odds i jämförelse med de "riktiga" chanserna att vinna matchen, eftersom de ändå får in en jäkla massa pengar på dessa lag nästan oavsett odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut det är så! Sen tror jag även att lag med större supporterskara så som Barcelona, Manchester United, Inter osv också får lägre odds i jämförelse med de "riktiga" chanserna att vinna matchen, eftersom de ändå får in en jäkla massa pengar på dessa lag nästan oavsett odds.
Om man har 4-5 bra bookies där man har kontanta medel hos och alltid spela 2'a på alla matcher, oavsett vem som är favorit, (hos den bookien med högst odds förståss) skulle kunna vara ett vinnande spel i längden?

 

Du är troligen också en vinnare om du är bookie och alltid säljer odds på hemmalaget.

 

Vi behöver en bettingfond så vi kan knäcka dom! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Navigatorn hittar :)

Tack ändå!

 

---

 

Nu har jag statistik på ungefär 200 NBA-matcher. Man kan skönja viss tendens i oddssättningen iaf. Frågan är om bookies sätter odds efter hur det satsas pengar (för att minska risker/varians) och inte efter lagens egentliga chanser att vinna matchen. Är det så att hemmalagets fans spelar hårt på sina favoriter och att bookies därför sätter lägre odds på hemmalaget än deras egentliga chans att vinna matchen ... och vice versa att oddsen på bortalaget är för högt mot vad deras chanser att vinna matchen motsvarar?

200 matcher är för lite. Man får avvakta tills man har kanske 500-1000 innan man kan tro på ett liv i rikedom. ;)

Jag ska börja samla odds från andra sporter för att se om det är samma tendens i oddssättningen.

 

Trevlig helg!

/Cyntax

 

Jag menade med insamlandet att data till betting projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huset ser in i helvete najs ut! Slå till mannen!
Nästa vecka. Finnarna firar självständighetsdagen idag. Allt är stängt, hela landet går i slowmotion.

 

Det som jag vill/måste göra ifall det blir köp är att bygga större altan, fixa/måla golvet i garaget, tapetsera om nåra rum, nytt kylskåp + spis + fläkt + diskmaskin + tvättmaskin, flytta eldstaden. (ny frys behövs inte, vi har en ny som vi tar med)

 

Planritningen

planritningsmallxh4.th.jpg

1. Sovrum

2. Sovrum

3. Vardagsrum

4. Sällskapsrum med eldstad som ska fungera som sovrum.

5. Garage

6. Altan

7. Sovrum

8. Klädkammare

9. Klädkammare

10. Hall

11. WC

12. Förhall

13. Kök

14. Tvättrum

15. Dusch

16. Bastu

17. Förråd/tekniskt utrymme

18. Entré med tak

 

Så här ser eldstaden ut.

leila_6_auto_480x337.jpg

Troligen flyttar vi den till vardagsrummet.

 

Nu har jag kollat lite statistik på NHL och tamejfan, det ser likadant ut där!

Jag menade med insamlandet att data till betting projektet.
Brorsan (tobbelobbe) tar hand om NBA, du kan få ansvar för NHL! Du har PM snart!

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från Sverige. Karlskoga var nog en av Top 5 tråkigaste städerna (läs byarna) jag besökt. Jisses. Polarn som bor där säger att han bara är kvar för jobbet, annars hade han flyttat.

 

Stockholm var trevligare. Rushigt!

 

Imorrn ska jag fixa ett par saker med banken och kontakta mäklaren för att kanske lägga ett bud på huset. Begärt pris är 199.000 €, men vi vet att säljare/mäklare lägger priserna 10-15% högre än det pris som dom har som lägsta pris. Vi tänkte bjuda 185.000 € och samtidigt säga att "det var det som tak som banken gav oss i lånelöfte". Jag tänkte "maskera" ett "take it or leave it" bud, även om vi kan bjuda 199.000 €.

Är det smart eller? Finns risken att dom inte tar oss som seriösa och att dom istället tar ett annat bud, utan att ha budgivning med oss?

Grejen är att mäklaren råkade säga att ägaren vill sälja för att han ska flytta till Helsingfors. Hur angelägen är han att sälja för att kunna flytta till Helsingfors snarast?

Min fru har en vänninna som bor i ett nästan likadant hus 100 meter ifrån huset vi är intresserade av. Men deras hus är 118 kvm, mot "vårat" på 138 kvm. Deras hus är byggt 1991, vårat 1995. Dom betalade 182.000 €.

199.000 € kanske känns rätt rimligt då, men jag tänkte ändå försöka på 185.000 €.

14.000 € är jävligt mycket pengar. Om jag kan spara det tar jag nog risken att inte få köpa huset.

 

----

 

Fan vad jag är taggad för sportsbetting. Min spelteori ser her ut. Om det är tillfälligheter eller inte vill jag ta reda på. Nu kör vi! In med degen. Nu slutar jag låtsas spela, nu blir det på riktigt!

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag är taggad för sportsbetting. Min spelteori ser het ut. Om det är tillfälligheter eller inte vill jag ta reda på. Nu kör vi! In med degen. Nu slutar jag låtsas spela, nu blir det på riktigt!
Hela kvällen har jag suttit som klistrad vid, en för mig ny bettingsajt, TipsZonen. Där hittade jag en länk till BetExplorer! -Åååååh, jag är så ivrig nu. Rena guldgruvan.

Jag återkommer med en rapport när jag fixat lite statistik! :)

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...