Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Fi har 42/23/2 men bara efter 127 händer och efter sesionen. Inga egentliga reads för övrigt men än att h*n varit aktiv. Och det är SvS 2,5/5 som gäller. Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (3 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Hero ($1300.14) SB ($166.33) BB ($777.5) Preflop: Hero is Button with , . Hero raises to $20, 1 fold, BB calls $15. Flop: ($42.50) , , (2 players) BB checks, Hero bets $35, BB calls $35. Turn: ($112.50) (2 players) BB checks, Hero checks. Här felklickar jag pga av ett annat actionbord River: ($112.50) (2 players) BB bets $45, Hero raises to $110, BB calls $677.50 (All-In), Så vad gör vi här? Citera
skalle88 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Folk överlag tenderar inte det spelet med sämre sämre tvåpar, men samtidigt säger du att han har varit aktiv och hans stats säger ju lite också. Om du tror att din Fi är uppmärksam och tricky kan din turncheck betyda att han ser din riverraise som nån slags bisarr bluff eller liknande? Om du ska syna eller inte vet jag inte. Citera
jojje2k Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Mot den där killen måste man nog syna. Däremot mot tightare spelare på 2.5/5 så känns det som att dom ofta har set/stege. Men man synar ju alltid ändå Citera
ManOuchi Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Skulle också ha synat varför ge dig gratiskort när flushdraget ligger ute om man har set? Tror att han oftast bluffar där då du missklickade på turn och han inte tror att du har något Citera
jojje2k Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 höj mer på rivern också!!! till ~200kr skulle jag höjt. Citera
brut Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 I och med att du misclickade måste du göra felet större och syna;-) . Nej men ärligt talat så kan han faktiskt ha en sämre hand ex K7. Har sett sådana spel med sämre händer än din. tom AA!! kan spela så på de här nivåerna ibland skulle jag tro. Han värdebettar även lite lite initialt på river vilket kan tyda på att han fullföljer en bluffraid också i alla fall om det sätts i förhållande till nötaggerande.. Sedan kan du ju tänka som så att om du träffar topp-2paret mot en relativt shortstacked så ska det ju vara det normala att vilja få in stacken. Och vid minsta tveksamhet så är det oftast rätt att dega in för att inte kunna bli exploaterad. Citera
Ängeln17 Postad 13 November , 2007 Författare Rapport Postad 13 November , 2007 höj mer på rivern också!!! till ~200kr skulle jag höjt. Öhhh, jo funderade på det faktiskt men det låg ~155 i potten och jag ville ju gärna ha syn av sämre hand typ Kx eller nått. Men du har nog rätt. Om Fi nu är aggro/aktiv borde h*n inte höjt redan på flopp med ett set eller senast på turn? Citera
Metaddict Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Öhhh, jo funderade på det faktiskt men det låg ~155 i potten och jag ville ju gärna ha syn av sämre hand typ Kx eller nått. Men du har nog rätt. Om Fi nu är aggro/aktiv borde h*n inte höjt redan på flopp med ett set eller senast på turn? Dåliga wannabe-LAGtomtar slowspelar ofta jättestarka händer till döds. Och hela "det ligger färgdrag ute, han MÅSTE ju höja alla set tidigare här"-tänket funkar inte heller alls på såna här nivåer, folk tänker bara att de har set, set, set. Har gjort samma misstag en jävla massa gånger själv... Sen tycker jag hans riverbet är lite obehagligt, men din riverhöjning är rätt horribel så det kanske jämnar kanske ut Känns som han ber om omslag bara, jag vet inte. Du måste iaf höja till minst 200 till att börja med. Blir ett mycket lättare beslut då. Riktigt hemsk raise du gör. Skulle väl kunna vara möjligt att det ser så svagt ut att fi orkar hitta bluffomslaget. Behövs nog mer reads för att kunna avgöra det. I vilket fall, jag tror han kommer dyka upp med 77, 53s och 85s hyfsat ofta här, men mtp hans stats och nivån måste du nog syna. Jag hade höjt till 250 på river och tryckt in "syna allt" om SS har en sån knapp Citera
Ängeln17 Postad 13 November , 2007 Författare Rapport Postad 13 November , 2007 Sen tycker jag hans riverbet är lite obehagligt, men din riverhöjning är rätt horribel så det kanske jämnar kanske ut : Tack, jag vet det. Men tryck ner mig ännu mer bara . Tänkte ju helt fel och erkänner det oavkortat. Citera
folder Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Och hela "det ligger färgdrag ute, han MÅSTE ju höja alla set tidigare här"-tänket funkar inte heller alls på såna här nivåer, folk tänker bara att de har set, set, set. Har gjort samma misstag en jävla massa gånger själv... QFT! Detta är verkligen något jag måste jobba med. Det suger så jävla hårt när man överskattat spelare på det viset och blir av med sin stack. Jag vet inte vem som är sämst, FI som checkar/synar eller minirejsar nöten på dragrik bräda eller jag själv som inte förstår att han spelar nöten så uselt/genialt. I den här handen betalar jag gärna av dock. 2p är nöten för många LAG. Men har han ju någon av övernötterna ibland. Citera
superguran Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Jag skulle tippa på att du på nåt underligt sätt är slagen? Re-re-raisar på 2.5/5 SvS brukar inte vara mycket annat än nöten på river va jag märkt iaf? Hur slutade handen? Citera
Metaddict Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Tack, jag vet det. Men tryck ner mig ännu mer bara . Tänkte ju helt fel och erkänner det oavkortat. Var bara tvungen att få fram det Möjligt att det funkade bra och fick honom att göra en tokig riverbluff...? Citera
dlinder Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Jag skulle tippa på att du på nåt underligt sätt är slagen? Re-re-raisar på 2.5/5 SvS brukar inte vara mycket annat än nöten på river va jag märkt iaf? Vad tror du om re-re-re-re-reraisar då? När vi ändå diskuterar sånt som inte hänt i handen. Jag tycker det är en lätt syn på river. Vad skulle vi kunna ha bättre än KQ här? Citera
Ängeln17 Postad 13 November , 2007 Författare Rapport Postad 13 November , 2007 Gillar all input. Och skitspel ska skit ha (= min raise på river). Men bortsett från det så syna jag och reloada. Fi vände upp 58 off. Frågan man kan ställa sig är väl om Fi floatade flopp, checka turn för att bluffa där (crai) eller om h*n verkligen väntade på 7an. Själv tror jag på det sista och blir lika förb... varje gång jag ger dem rätt i de implecita oddsen. Citera
Recommended Posts