Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirade en hand nyss som inte kändes hundra. Blir osäker på vad jag ska göra efter några jobbiga utdragningar med bland annat floppat set mot runner runner straight.

6 st kvar på en 10 stolar sng, inga speciella reads på FI

> Perolsrg lade lilla mörken (20)

> dannyliam lade stora mörken (40)

> Delar ut hålkorten(As Kd )

> Hero höjde 160

> extaz lade sig

> Kenneth_va lade sig

> Strato86 synade för 160

> Perolsrg lade sig

> dannyliam lade sig

> Delar ut floppen(9h Ad 8s )

> Hero satsade 190

> Strato86 synade för 190

> Delar ut turnen(3c )

> Hero gick all-in för 1,355

> Strato86 lade sig

> Hero slängde korten

Detta händer då och då, känns som om jag ofta bombar turn när jag har högsta paret för att inte blir utdragen på rivern.

Men vad är standard att göra på turn? Nu överbetade jag potten och vann, men känns ändå inte stabilt, för får jag syn så har nog motståndaren set.

Postad
Eh du vet väl att fi gör fel om han synar med stegdraget även om du bettar pott. Försök att få honom att göra fel alltså.

Jo det är sant, potten är ju på 760 och betar jag pott ska han ju syna 760 för att vinna 760 x 3 dvs 2280. Hans syn utgör 33% av potten men han träffar ju bara straighten 17% av gångerna. Men känns inte som att han har stegdraget här, syna 4 x bb på J-10? Skulle kanske gissa på A med vek kicker.

Har suttit och funderat en stund och pottbet hade nog varit rätt i den här situationen.

Postad

Antagligen är det bäst att betta typ knappt halvpott och resten på river självklart även om stegen "sitter". För att maximera chenserna att få betalta av AX(är inte van vid att spela grunt på turn, kanske fel alltså).

Om han är en riktig fisk så kan du checka turn och ev river och han kanske värdebettar Ax och han kommer säkert att syna din indegning.

Ibland får man ju också svälja att man kan faktiskt inte få betalt hela tiden så är det bara.