Mr.Heaven Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Kan knappt något alls förutom det dom flesta vet om skatteparadis. Någon som sitter på info om några bra banker i utlandet? Går det att ha ett konto som är omöjligt för svenska myndigheter att se vem som står för det? Vad är dom bästa räntorna man kan komma åt? (kanske beroende på hur mkt man har på kontot men det mesta som är möjligt isf) Är det enkelt att göra vanliga överföringar mellan dessa konton eller måste man göra en massa jobbiga resor ? Vilka länder är att föredra? Malta, Gibraltar eller Centralamerika? Några snabba frågor jag kom på men söker all information jag kan få, spec om någon har egna erfarenheter om specefika banker. Citera
stackbrat Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Mr heaven från Svenskaspel? Om det är du så kommer alla dina transaktioner ut från SvS registreras så du kan aldrig gömma dem utan avancerat eko-brotts-fipplande. Men om du lirar på massa andra siter så förstår jag. Hoppas någon kan komma med ett bättre svar. Citera
Tottyville Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 När man degar ut från svs är det väl skattat och klart? Citera
bossbaver Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt. /Richtofen you made my day hahahahhahaha Citera
Mr.Heaven Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Mr heaven från Svenskaspel? Om det är du så kommer alla dina transaktioner ut från SvS registreras så du kan aldrig gömma dem utan avancerat eko-brotts-fipplande. Men om du lirar på massa andra siter så förstår jag. Hoppas någon kan komma med ett bättre svar. mm, formulerade en fråga lite fel kanske...Det är inte min önskan att gömma undan något, jag blev mest intresserad av hur/om det går på dessa banker när jag endå var inne på ämnet. Det jag är mest intresserad av är väl räntor och deras tillgänglighet osv. Om nån inte vill snacka öppet om egna erfarenheter tar jag gärna emot PM. Citera
stackbrat Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 När man degar ut från svs är det väl skattat och klart? oh ja men man kan ändå vilja gömma pengar från uncle sam. Citera
Tiggr Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 http://www.parex.se/se/services/term-deposit/ Den sidan har diskuterats tidigare är väl ingen kickass-ränta direkt men fullt godkänt. *edit lol Citera
ZaphodB Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Det är inte min önskan att gömma undan något, jag blev mest intresserad av hur/om det går på dessa banker när jag endå var inne på ämnet. Det jag är mest intresserad av är väl räntor och deras tillgänglighet osv. Poängen med konton i de länder du nämnde är ju inte direkt att det är speciellt mycket bättre villkor, utan anonymiteten, alltså att Anders Borg inte får veta något. Vill du placera i konton med hög ränta så ska du leta efter länder med ett allmänt högt ränteläge, dvs höga både in- och utlåningsräntor (dvs länder med hög inflation). Ett exempel (fast omvänt) är Japan, som under många år haft extremt låga räntor. Det har gjort att många kapitalplacerare/institutioner lånat pengar billigt i Japan och sedan placerat pengarna på andra håll i världen. Kan du låna pengar i Japan och betala 1 % ränta, och använda de lånade pengarna till att köpa statsobligationer i Sverige som du får 4 % ränta på så gör du ju en trevlig affär. Risken som du utsätter dig för är ju om valutorna går åt fel håll. Just nu är det ju t.ex. inte så roligt att äga dollar. Den risken måste du ju alltid tänka på om du placerar pengar i utländsk valuta. Citera
Mr.Heaven Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 ZaphodB Är anonymiteten total? Eller finns det begränsningar? Är banken inte ens skyldig att lämna sådana uppgifter till interpool osv? Någon som har tips på littratur om detta och allmänt om affärsjuridik får gärna plita ner nåra titlar. Citera
ZaphodB Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Är anonymiteten total? Eller finns det begränsningar? Är banken inte ens skyldig att lämna sådana uppgifter till interpool osv? Det vet jag inte mycket om. Däremot vet jag att det folk åkt dit på ganska mycket i Sverige de senaste åren är att Skatteverket lyckats spåra utlandsregistrerade betalkort som använts mycket i Sverige. Alltså; du har ett konto i någon bank på Cayman Islands, med ett kort kopplat till kontot, sedan använder du kortet för att spendera pengar i Sverige. Det har folk åkt dit på de senaste åren, och blivit upptaxerade för sina gömda pengar. Frågan är om man skulle åka dit på samma sak med de här Neteller-korten. Det vet jag inte. I princip så är det ju samma sak. Citera
Recommended Posts