Gå till innehåll

NL600 - Turnat par checkraisat


Recommended Posts

FI är 23/17/3.5 och jag spelar ungefär exakt samma stats.I övrigt är det ett nystartat bord och ingen direkt specifik stämning runt bordet eller mellan oss. Sitter på AJ och turnar alltså par i ess. Får sedan en skum raise mot mig. Vad fan gör vi nu? Känns ju spontant som vi får spela om stackar om vi fortsätter. Knappt 300 kvar riverom jag synar. Ni som säger syn, synar ni även mot ställ river? So, what to do?

 

Seat 1: Kahisheva ($1,095.85 in chips)

Seat 5: bloulis ($594 in chips)

Seat 8: Miliboza($949.50 in chips)

Seat 9: Hero ($591 in chips)

ANTES/BLINDS

bloulis posts blind ($3), Miliboza posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $25, Kahisheva folds, bloulis folds, Miliboza calls $19.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Clubs ]

Miliboza checks, Hero bets $45, Miliboza calls $45.

 

TURN [board cards: 4 of Spades,Queen of Diamonds,6 of Clubs,Ace of Hearts ]

Miliboza checks, Hero bets $111, Miliboza bets $250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fold. sällan det är bluff där.

 

han har dig slagen i ibland drar du dött. han kommer garanterat beta resten på river så syn o hoppas på billig riverbet el check finns inte.

 

raise får du blixtsyn alt steksyn ( o nästan död ändå).

 

AJ är så svag så i likn fall skulle jag försöka få ut mer värde genom check på turn o syn alt bet river.

har han 88.tex blir det fold. likaså KQ, QJ. du sparar lite mot set o AQ, AK, ax 2paren samt vinner lite mer mot de du slår som han bluffar el synar din trol bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar jag inte så högt men jag undrar om Fi hade synat på flopp med sämre A än du? Jag tror inte AK är en trolig hand för då hade väl Fi 3-betat pre, eller? Mer troligt att du är slagen av set/2-par. Jag hade iaf foldat.

 

När det gäller staten beror det väl oxå lite på över hur många händer och du har ingen annan not på Fi sen tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv hade checksynat turn för att få lite värde från QK QJ och mellanpar etc.

 

har han 88.tex blir det fold. likaså KQ, QJ.

 

Tror faktiskt det händer som Qx han försöker få värde ur när han bettar turn eftersom man ofta kommer bluffa när det kommer A på turn.

 

På turn hade jag foldat eftersom ni inte bråkat förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt det händer som Qx han försöker få värde ur när han bettar turn eftersom man ofta kommer bluffa när det kommer A på turn.

 

På turn hade jag foldat eftersom ni inte bråkat förut.

 

jo men jag hade inte velat spelat om stacks och bygga pott här och då känns det som ett hyffsat läge att checka turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fold. sällan det är bluff där.

 

han har dig slagen i ibland drar du dött. han kommer garanterat beta resten på river så syn o hoppas på billig riverbet el check finns inte.

 

raise får du blixtsyn alt steksyn ( o nästan död ändå).

 

AJ är så svag så i likn fall skulle jag försöka få ut mer värde genom check på turn o syn alt bet river.

har han 88.tex blir det fold. likaså KQ, QJ. du sparar lite mot set o AQ, AK, ax 2paren samt vinner lite mer mot de du slår som han bluffar el synar din trol bluff.

 

Jag hade nog gott på rosens linje även om de finns lägen då man skjuter igen då ässet kommer men för att få ut mest värde av handen så tror jag rosens linje e optimal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer aldrig att få syn av en sämre hand när du bettar turnen. Risken för att bli utdragen är ju väldig liten också. Därför så borde du ju checka turnen.

I praktiken så står väl ditt hopp till att han har en floppfloat så det är bara att kasta. Lite tråkigt eftersom AJ ligger så pass högt upp i din HD antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt det händer som Qx han försöker få värde ur när han bettar turn eftersom man ofta kommer bluffa när det kommer A på turn.

Kan ju vara så men man har ju QJ- slagen så ofta också att man knappast får syn. Beror förståss på sin egen HD. Ja en bett till ska man nog avge i denna hand om man är LAG. Nackdelen med att avge det på turnen är att man missar bluffvärdet på rivern. Men det är ju sällan han har luft(bluffar) här.

 

Edit:Vad tror ni om chansen att få syn på river av en Qx. Jag tror att chansen ökar något om man väntar till rivern, i alla fall om det är ett snällt kort som landar.

Man har ju inte längre nytta av initiativet som man ju har på turn då fi behöver leda oftare för att kunna syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv checkar jag turn och synar/bettar river mot en skaplig spelare.

 

Mot en riktigt bra spelare tror jag att man kan få honom att ta en hjältesyn eftersom han vet att man kommer bluffa turn ofta och ibland följa upp bluffen på rivern för att få honom att folda KQ/QJ.

Detta gör jag bara om jag tror han är semi-tiltad eller att han tror att jag är tiltad.

 

Mycket möjligt att jag är ute i lingonskogen och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit:Vad tror ni om chansen att få syn på river av en Qx. Jag tror att chansen ökar något om man väntar till rivern, i alla fall om det är ett snällt kort som landar.

Man har ju inte längre nytta av initiativet som man ju har på turn då fi behöver leda oftare för att kunna syna.

 

 

Om man checkar turn, vilket jag tycker är en bra linje (checkar ju alla turn :mrgreen: ), så tror jag chansen är rätt bra att få syn av Qx vid ett bet river.

 

Men om vi betar river och får ett omslag där. Vad gör vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man checkar turn, vilket jag tycker är en bra linje (checkar ju alla turn :mrgreen: ), så tror jag chansen är rätt bra att få syn av Qx vid ett bet river.

 

Men om vi betar river och får ett omslag där. Vad gör vi då?

Foldar såklart:)

Han har antagligen träffat sin kicker i så fall. Eftersom hans HD med mycket stor sannolikhet är ganska fri från luft.

Men detta scenario är inte så viktigt eftersom det inte kommer att hända så ofta att vi blir raisade. Så att det har någon större EV betydelse jmf med värdebetten känner jag mig rätt säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, då måste vi alltså avgöra om Fi kommer att syna med en sämre hand eller inte.

Om vi inte tror det så måste det vara bättre att checka även river eftersom bara händer vi förlorar mot kommer att syna/höja oss.

 

Är det nu jag som är ute med jonnen i lingonriset?

Detta gäller när han gör något annat än foldar om vi spelar b/f linjen.

 

Om han synar med bättre hand eller höjer>50% av gångerna så ska vi checka, synar han>50% med sämre hand så ska vi b/f.

I och med att hans HD är så väldigt starkt viktad på en marginell hand, här är typhanden Qx så ska vi självklart betta. Ja menar har han 10g så ofta en parhand än något annat så behöver han ju inte syna med dem särskilt ofta för att berättiga b/f. Vi kan ju också slå fast att han antagligen sällan höjer en Qx då han gör handen till en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...