Pastafazool Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Ingen read. Insta fold eller? Eller kan han ha synat en hand som AQ i position och slagit om på flopp då han kanske sätter mig på en hand som AK? Citat Full Tilt Poker Game #4119756358: Table Ibizo (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 15:07:58 ET - 2007/11/09Seat 1: Moneypulation ($61.75) Seat 2: Fishyfishfishfi ($14.85) Seat 3: fiquetranquilo ($67.80) Seat 4: dianaw225 ($9.20) Seat 5: smoking oli ($59.25) Seat 6: algasmo ($58.05) Fishyfishfishfi posts the small blind of $0.25 fiquetranquilo posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo dianaw225 folds smoking oli folds algasmo raises to $1.75 Moneypulation folds Fishyfishfishfi folds fiquetranquilo raises to $5.50 algasmo has 15 seconds left to act algasmo calls $3.75 *** FLOP *** fiquetranquilo bets $9 algasmo raises to $24 fiquetranquilo....vad gör jag? Citera
stoffe83 Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Jag skulle nog ställt in! Men så är jag fisk Jag skulle se det som att han prövar din CB genom att slå om. Tror han som bäst sitter med AQ och sätter dig på AK. Citera
AdslVerbe Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Den här är ju riktigt tråkigt. Men fold finns liksom inte här. Känns inte som nån riktig ide att pusha heller. Brädan är torr. Har han QQ eller möjligen annat set så skjuter han vidare naturligtvis, men om vi slår tillbaka kan han faktiskt lägga en sämre hand å det vill vi ju inte. Vi är ju beredda att gå hela vägen i vilket fall. Lika bra att visa svaghet å syna. Sen gäller det bara att få in resten till en showdown. Citera
v.schneider Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Har han nån read på dig? Ni måste ju ha lirat några händer eftersom båda ligger över $50. Men frånsett read, du leder oftast här, större chans att du står mot lägre pocket, Qx än AA eller set. Många spelar bra träffar rätt passivt på den NL50, så ett set synar oftast och låter dig skjuta en omgång till på turn innan omslag. Jag skulle syna och checka turn och syna bet. Blir turn check check så bettar man river. Citera
bananuz Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Den här handen skulle inte jag ta mig ifrån. Varför skulle han höja med set på den torra floppen? Citera
Dead-Inside Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 bananuz säger: Den här handen skulle inte jag ta mig ifrån. Varför skulle han höja med set på den torra floppen? Vad höjer han alls på den floppen? Citera
bananuz Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Dead-Inside säger: Vad höjer han alls på den floppen?Ja, säg det AQ eller mellan-pp då, möjligen. Citera
Recommended Posts