Weedobooty Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Jag uppfattar fi som loose/aggressive och tror att han chansar på ett bet med i stort sett any two på den här floppen när alla checkar till honom. Med en checkraise räknar jag med att få bort alla andra och plocka upp potten, men han släpper inte... Kommentarer? Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) BB ($85.15) UTG ($101.50) UTG+1 ($41.30) MP1 ($101.60) MP2 ($53.40) MP3 ($108) CO ($256.80) Button ($106.20) Hero ($111.30) Preflop: Hero is SB with , . UTG calls $1, UTG+1 calls $1, 2 folds, MP3 calls $1, 2 folds, Hero completes, BB checks. Flop: ($5) , , (5 players) Hero checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP3 bets $3.5, Hero raises to $12, BB folds, UTG folds, UTG+1 folds, MP3 calls $8.50. Turn: ($29) (2 players) Hero bets $14, MP3 calls $14. River: ($57) (2 players) Citera
route66 Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Sätter honom på ett högt pocketpar. Eller AK. I vilket fall har du problem. Checka och ta beslut beroende på vad fi gör. (Typ syna moderat bet el. vika mot ett större). Citera
Weedobooty Postad 8 November , 2007 Författare Rapport Postad 8 November , 2007 Sätter honom på ett högt pocketpar. Eller AK. I vilket fall har du problem. Checka och ta beslut beroende på vad fi gör. (Typ syna moderat bet el. vika mot ett större). Jag håller inte alls med om rangen. Han limpar ju bakom två limpare i position preflop. Han är LAG i mina stats. Citera
Ängeln17 Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Vad ska han ha som inte slår dig? Sen gillar jag personligen inte att bygga pott med den handen på turn som du gör, men det är väl för att jag är för tajt kanske. Jag tycker att limp och sen bet och syn av din raise och även turnbettet tyder på någon slags hand. Svag som jag är hade jag nog c/f här på river. Citera
vetgirig Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Vad ska han ha som inte slår dig? 67s eller 87s finns väl om Fi är LAG ? Citera
Ängeln17 Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 67s eller 87s finns väl om Fi är LAG ? Jo förvisso på floppen och syn av raisen men tror vi han synar ½pott på turn med det? Citera
Dead-Inside Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Jo förvisso på floppen och syn av raisen men tror vi han synar ½pott på turn med det? Inget förändrades på turn och vi skjuter i princip två barrels? Så ja, ja det tror jag. Problemet är väl mest att han kan sitta på stegen här, el. träffat tvåpar. Annars känns 88, 99 och 87, 67 som de händer han har oftast här. Edit; Kan nog även hitta lite 55, 66 och sen givetvis 77 men då tror jag han raisat turn iom A stegdrag. Citera
folder Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Med en checkraise räknar jag med att få bort alla andra och plocka upp potten, men han släpper inte... Kommentarer? Du har toppar på en låg flop med dålig kicker mot en LAG. Sannolikt har du bästa handen men vill du verkligen bygga pot med en svag hand ur position mot en sådan spelare? Låt han bluffa bort sig istället. Handen är svårspelad mot en LAG ur position men genom att bygga pot gör du den inte lättare att spela, tvärtom. Din turnbet skriker ju inte direkt styrka heller. Jag skulle synat floppen och utvärderat turn. Som spelat på floppen skulle jag nog checkat turn för potkontroll. Han kan ha en hel hög med händer här. Kanske leder du men han kan definitivt sitta på en bättre 7a. Checka river och syna eventuellt en bet. Här får du nog använda magkänslan vad gäller storleken på beten som du kan syna. Citera
folder Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 67s eller 87s finns väl om Fi är LAG ? Dessa händer är ju typiska TAG händer. En LAG kan ju ha många andra händer med en sjua, du slår (37), 57, 87 och 67 men förlorar mot (27),47,T7,J7,Q7,K7,A7. Citera
freso Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Tycker det luktar set här från en passiv spelare, anternativt två överkort från en riktigt fiskig fi. Blir nog check-fold eller check-syn om det är billigt. Funderade först på stopbet-fold men tror inte det är ett bra alternativ. Citera
_zed_ Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Sätter honom på ett högt pocketpar. Eller AK. I vilket fall har du problem. Tycker det luktar set här från en passiv spelare Han skriver ju att FI är LAG. Tycker att folders resonemang är bra. Håll nere potten, syna floppen. c/c eller c/f turn, beroende på HUR aggro Fi är. Skjuter han 2 tunnor tom eller med mellanpar? Citera
freso Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Jao, han uppfattade honom som det. Det tycker jag låter som att han har för lite data för att veta. Men ok, om han är LAG har han definitivt inte ett set. Ett oträffat pp är dock troligt typ 55-66. Riverbeslutet står nog kvar dock. Jag tycker check-raisen på floppen är bra. Den borde få honom att släppa. Han borde inte syna med överkort. Han borde ha 55-66 eller en träffad connector: 54, 76 etc. Citera
folder Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Jag tycker check-raisen på floppen är bra. Den borde få honom att släppa. Visst, han släpper oftast alla händer som du slår ... Citera
Weedobooty Postad 8 November , 2007 Författare Rapport Postad 8 November , 2007 Dags för upplösningen. Bra analyser, tycker jag. Fantastiskt att ingen pajkastning uppstod heller. Jag håller med om att jag byggde för stor pott ur position och satte mig själv i ett dåligt läge. Här ser man hur enormt viktigt position är. Det kostar visserligen nästan ingenting att se floppen, men sen kan det ju dra iväg. Fi hade 22 och floppade alltså botten-set. Jag frågade varför han synade turn och mitt bet på river och han svarade att han var rädd att jag hade ett över-set. Min LAG-read var alltså fel. Att floppa ett set och vara rädd för ett över-set är ju vekt i mina ögon. Citera
Weedobooty Postad 10 November , 2007 Författare Rapport Postad 10 November , 2007 Vad gjorde du på river? La ett blockbet och förlorade mot ett set. Citera
gladiatorn Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Tycker det luktar set här från en passiv spelare, anternativt två överkort från en riktigt fiskig fi. Blir nog check-fold eller check-syn om det är billigt. Funderade först på stopbet-fold men tror inte det är ett bra alternativ. Fi hade 22 och floppade alltså botten-set. Jag frågade varför han synade turn och mitt bet på river och han svarade att han var rädd att jag hade ett över-set. Min LAG-read var alltså fel. Att floppa ett set och vara rädd för ett över-set är ju vekt i mina ögon. gg, wp Citera
Recommended Posts