Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är ca 55 kvar och 45 stycken får pris. Fi har spelat tight och solitt hittills.

** $8k Guarantee[1249804]:Table 4 [Multi Table Hold 'em] (400.00|800.00 No Limit - MTT) Real Money

- FARJESTAD89 sitting in seat 1 with $3776.68

- bluecas sitting in seat 2 with $14724.64

- Hellacopters sitting in seat 3 with $4205.00

- gmandia sitting in seat 4 with $23711.50

- AMIX66 sitting in seat 5 with $15211.19 [Dealer]

- Lhassa sitting in seat 6 with $6858.76

- minhoca sitting in seat 8 with $16257.50

- Ghost1 sitting in seat 9 with $17289.10

- mrflyt sitting in seat 10 with $12076.92

Lhassa ante'd - $30.00

minhoca ante'd - $30.00

Ghost1 ante'd - $30.00

mrflyt ante'd - $30.00

FARJESTAD89 ante'd - $30.00

bluecas ante'd - $30.00

Hellacopters ante'd - $30.00

gmandia ante'd - $30.00

AMIX66 ante'd - $30.00

Lhassa posted the small blind - $200.00

minhoca posted the big blind - $400.00

** Dealing card to Ghost1: Ace of Diamonds, King of Hearts

Ghost1 raised - $1600.00

mrflyt folded

FARJESTAD89 folded

bluecas folded

Hellacopters folded

gmandia folded

AMIX66 folded

Lhassa folded

minhoca raised - $5200.00

Ghost1 went all-in - $15689.10

minhoca went all-in - $11457.50

minhoca shows: Queen of Clubs, Queen of Hearts

** Dealing the flop: 2 of Clubs, 5 of Clubs, Jack of Diamonds

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

** Dealing the river: 6 of Diamonds

minhoca wins $33785.00 from the main pot

Brukar alltid dega in i dom här lägena, men åkt ut på semi-bubblan några turrar det sista just med AK mot lägre par 88-QQ. Undrar därför om det alltid är ev+ att ställa i dessa lägena? Vill ju självklart komma ITM men det är ju finalbordet cashen finns på och då måste man väl ställa i dessa lägen, eller tänker jag fel? Hade vi vunnit den här potten hade vi varit chip2a. (åkte handen efter då jag in princip inte hade några chips kvar)

Postad

En minihöjning är inte vad jag skulle göra UTG. Ska du höja så höj upp ordentligt. 5-6BB är enligt mig ett bättre val, då du enkelt kan lägga handen om en tight spelare kommer med en höjning, och ingen slasktomte torde spela any two, medans dom verkligen kan göra det med en minihöjning. Du spelar alltså en draghand, må vara en hyfsat stark draghand, ur position och riskerar att släppa med precis vad som helst i potten.

Ditt största misstag är att du gjorde en för liten höjning PF för att veta vad du kunde stå mot. Ditt nästan lika stora misstag är att skyffla mot en spelare du vet är tight och stabil med en draghand efter att han återhöjt dig preflop, när ditt turneringsliv hänger på det.

Visst är det viktigt att våga om man siktar på finalbordet, men det finns bättre lägen.

Hoppsan, det står 400/800 överst i historiken, men jag såg nu att det 200/400 blinds. Då lägger du in en hyfsad höjning. Du borde veta att när en solid spelare återhöjer dig rejält är din enda chans att dra ut, och personligen tycker jag du skulle slängt.

Postad

Jag förstår inte riktigt varför vi vill göra en "rejäl höjning" pre. Säg 1000-1200 istället.

Jag skyfflar in när BB trebettar.

Postad

Ge inte råd, din tok.

Gör elva-tolvhundre före floppen och enligt min erfarenhet verkar SB-BB (och dom andre positionerna också) "aldrig" återhöja dig utan supernötter (en del galningar kanske 99+, AQ+ och en del knappt AK(vilket jag inte tror är illa alls mot många) utan QQ+.) när någon höjer från EP så tror jag att antingen kast eller syn EDIT är bäst.

Postad
  Kenan83 säger:
Wow, menar ni allvar! Slänger ni verkligen AK här?

Säg att Hero höjer till $5200.00, Fi går all in och visar QQ innan vi hinner bestämma oss, foldar ni?

Gör du egen handhistorik här?

Postad

Känns som att du bara har fold equity mot en steal här. BB har antingen stål och då ligger du under rejält eller luft. Tror inte du ligger speciellt bra till mot hans range här om du inte spelat löst. Har du en tajt image tror jag du ska folda här, QQ är det bästa du kan hoppas på. Han gör inte detta med AQ och jag tror inte han gamblar speciellet ofta här med JJ mot en 4bb UTG öppning av en tajt spelare med 40bb i stacken.

Postad
  Kenan83 säger:
Jupp, du får gärna svara om du vill, annars kan du skita i det.

Aha.

Din HH hade ju inget med handen här att göra. Men jag skulle inte lägga AK i din handhistorik. Men sen förstod jag inte den alls heller, du höjer 9 mörkar UTG och BB pushar för vad? Det är rättså oviktigt om det inte är en brutal summa.

Postad
  Kenan83 säger:
Wow, menar ni allvar! Slänger ni verkligen AK här?

Säg att Hero höjer till $5200.00, Fi går all in och visar QQ innan vi hinner bestämma oss, foldar ni?

edsf säger:
Aha.

Din HH hade ju inget med handen här att göra. Men jag skulle inte lägga AK i din handhistorik. Men sen förstod jag inte den alls heller, du höjer 9 mörkar UTG och BB pushar för vad? Det är rättså oviktigt om det inte är en brutal summa.

Hehe ok.

Det jag syftar på är att Hero höjer med AK till $1600, Fi re-raisar till $5200.00 och som jag fattat så vill några här folda. Det jag menade var att ifall hero höjer till $5200.00 pre istället för $1600, och Fi går all in och visar att han har ett PP (eftersom OP undrar om det är +Ev att ta syn här mot ett PP) , skulle ni lägga er då?

Jag vet att det inte händer ofta, men försökte bara påpeka att man inte kan lägga AK eftersom potten är stor. Potten är t.o.m mindre i mitt exempel med $1600.

*edit. Vet att man inte kan visa kort på nätet innan alla pengarna är i mitten, men säg att de går denna gång bara =)