Gå till innehåll

Kaffedopp - Tack för mig


Zumsar

Recommended Posts

Gick teknik förra året så vet precis hur jävligt de e! ;)

Ah, där har vi förklaringen. Jag har iofs alltid haft ganska lätt för att ta till mig ny kunskap men det i kombination med brist på studievilja gör att jag inte direkt lider av att vara där med polare men känner att jag hellre befunnit mig på annan plats.;-)

Tjena! Bor själv i V-ås som ligger rätt nära enköping! Brukar du lira nåt live?? finns ju bra cg i v-ås 25/50 kr på 7 high (gamla svartepetter)

Tycker det är imponerande att du spelar så högt trots din ringa ålder. Tog själv studenten 07 och gör lumpen men försöker grinda på ledigheter, spelar inte på samma nivåer som du men har väl ambitioner att nå dit en vacker dag:).

Ville bara skriva av mig lite, bra db och lycka till med pokern

Jag är faktiskt en riktig rookie när det gäller livespelande. Chockstartar live nu med tre turneringar i februari, tidigare har det bara varit med kompisar på köksbordet med insatser som adrig överstiger en tjuga ungefär.:-)

 

Stryker gärna runt och testar lite olika pokerklubbar för att se hur det känns. Jag hoppas att Choachen drar iväg mig till Enköpings klubb snart och du får gärna visa mig vägen till 7 high, öppet för alla?

 

Tack så mycket! Du verkar vara en stabil person till att döma av mitt första intryck så du kan säkert lyckas om du bara tar det sakta men säkert. Var länge sugen på att göra lumpen men jag antar att lateten vann till sist.:oops: Hoppas att du fortsätter att kika in, dra gärna någon lumpenhistoria om du får lust någon gång så att jag kan få drömma mig bort.;-)

ägde det rum någon nl5k fight som du inte gulade i då?

Yes, det gjorde det. Skrev lite kort om det innan breaket men det var innan jag lovade att inte skotta innan rullen nådde 222k. Lirade lite NL5k HU mot immortal8, bra och vinnande spelare men jag trodde (och tror fortfarande) att jag har ganska bra edge mot honom men inte tillräckligt med rulle. Efter de två +$15k-dagarna så beslutade jag för att avvara $10k av dessa för att köra ett skott. Var inte rädd för pengarna och jag tror och har förhoppningar om att kunna vara regular där en dag. Tappade de där $10k ganska fort dock, inledde ganska tidigt med att förlora QQ mot 77 all in pre för att lite senare förlora ytterligare ett inköp med TT mot KsQ på xsxsxsK när det var 3-betat pre och jag hade avfyrat en saftig cb och kände mig tvungen att syna hans c/r all in på turn.

I got my eyes on u bro :lol:

Vet du om man kan byta nick på Everest?:-P

 

 

 

 

 

 

 

Tog spelledigt i ett par dagar och fixade en del skolsaker och annat. Spelmässigt slutar januari totalt minus 4-5 inköp om jag inte har räknat fel. Är inte min första minusmånad men däremot den första som inte svidit så farligt mycket eftersom jag mentalt skyller på att jag har spelat för lite helt enkelt.:-P Har tittat tillbaka lite på månaden och ser att jag har varit väldigt kall på de allra flesta fronterna, allt från cion flips till att seta osv.

 

 

Drog igång februaris första session för ett par timmar sedan och nu verkar det som om flytet återfunnit sig igen. Lirade ungefär 4h och inledde med att direkt tappa två inköp varav ett kanske var lite onödigt då jag överspelade tptk,AK, på en dragig bräda. Därefter vände sessionen och jag fick vinna många småpotter utan att egentligen varken ge eller ta några coolers. Träffade fint under hela sessionen och lyckades fånga upp några bluffar också vilket gjorde att sessionen slutade totalt +$8k. Riktigt skönt att få inleda månaden med grönbete.:-)

 

 

1/2: +$8.000

 

Totalt: +$8.000

 

 

 

 

Har några HH´s jag vill posta men sitter vid bärbara och har inte hunnit skaffa PT till den än så får ta några större potter lite ur spelhistoriken tills vidare.

 

 

Ville egentligen få in pengarna redan på floppen men man kan inte alltid få som man vill. ;-) När jag pushade turn trodde jag starkt på att jag skulle få syn.

 

Kaffedopp sitter på stol 1 med $1819.20.

grety333 sitter på stol 2 med $1092.00.

LuckyJessy sitter på stol 3 med $1267.00.

Cha1nsaw sitter på stol 4 med $292.60.

hampolito sitter på stol 5 med $1123.50.

HoTsTePPa sitter på stol 6 med $1398.00.

 

Kaffedopp lägger den lilla blinden på $5.00.

grety333 lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Th::8h:

 

Före floppen:

LuckyJessy lägger sig.

Cha1nsaw lägger sig.

hampolito lägger sig.

HoTsTePPa lägger sig.

Kaffedopp höjer $25.00.

grety333 synar $20.00.

 

 

Floppen :Qh::Ts::7h:

Kaffedopp höjer $40.00.

grety333 höjer $105.00.

Kaffedopp höjer $260.00.

grety333 synar $195.00.

 

 

Turnkortet :Qh::Ts::7h::Kg:

Kaffedopp höjer $762.00.

grety333 lägger sig.

 

Kaffedopp vinner $657.00.

 

 

 

Shipship!:-)

 

hampolito sitter på stol 1 med $2166.50.

grety333 sitter på stol 2 med $1000.00.

I_Destroy_U sitter på stol 3 med $1010.00.

Kaffedopp sitter på stol 4 med $3226.00.

immortal8 sitter på stol 5 med $923.00.

Piero@Issy sitter på stol 6 med $1217.00.

 

hampolito lägger den lilla blinden på $5.00.

grety333 lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Tb::Tg:

 

Före floppen:

I_Destroy_U lägger sig.

Kaffedopp höjer $35.00.

immortal8 lägger sig.

Piero@Issy lägger sig.

hampolito lägger sig.

grety333 synar $25.00.

 

 

Floppen :7h::6h::4b:

grety333 checkar.

Kaffedopp höjer $55.00.

grety333 höjer $155.00.

Kaffedopp synar $100.00.

 

 

Turnkortet :7h::6h::4b::Th:

grety333 checkar.

Kaffedopp höjer $200.00.

grety333 synar $200.00.

 

 

Riverkortet :7h::6h::4b::Th::Ts:

grety333 checkar.

Kaffedopp höjer $785.00.

grety333 synar $610.00.

 

 

Kaffedopp visar :Tb::Tg:

 

grety333 visar :8s::8g:

 

Kaffedopp vinner $2002.00.

 

 

 

 

Inte riktigt lyckat men bra för imagen.:-)

 

Mattssons sitter på stol 1 med $1950.10.

Roelfs sitter på stol 2 med $1857.79.

HeatBlood sitter på stol 4 med $1105.00.

Kaffedopp sitter på stol 5 med $1080.00.

Memorax sitter på stol 6 med $1474.50.

 

Mattssons lägger den lilla blinden på $5.00.

Roelfs lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :9g::Jg:

 

Före floppen:

HeatBlood lägger sig.

Kaffedopp höjer $35.00.

Memorax lägger sig.

Mattssons lägger sig.

Roelfs höjer $100.00.

Kaffedopp synar $75.00.

 

 

Floppen :Jb::Tb::5g:

Roelfs höjer $225.00.

Kaffedopp höjer $970.00.

Roelfs höjer $1522.79.

 

 

Turnkortet :Jb::Tb::5g::4b::9b:

 

Roelfs visar :Kb::Kh:

 

Kaffedopp visar :9g::Jg:

 

Roelfs vinner $2163.00.

 

 

 

 

 

 

Standardlinje med AA på ofarlig bräda.

 

MadSickoHead sitter på stol 1 med $985.00.

erikzamboer sitter på stol 2 med $1302.00.

ChiocCiola1 sitter på stol 3 med $782.00.

Kaffedopp sitter på stol 4 med $1220.00.

immortal8 sitter på stol 5 med $1044.00.

JUNKlaDONK sitter på stol 6 med $1111.25.

 

ChiocCiola1 lägger den lilla blinden på $5.00.

Kaffedopp lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Ag::Ab:

 

Före floppen:

immortal8 lägger sig.

JUNKlaDONK höjer $35.00.

MadSickoHead lägger sig.

erikzamboer synar $35.00.

ChiocCiola1 lägger sig.

Kaffedopp höjer $135.00.

JUNKlaDONK synar $110.00.

erikzamboer lägger sig.

 

 

Floppen :7h::Tg::2s:

Kaffedopp höjer $180.00.

JUNKlaDONK synar $180.00.

 

 

Turnkortet :7h::Tg::2s::7g:

Kaffedopp checkar.

JUNKlaDONK höjer $250.00.

Kaffedopp höjer $895.00.

JUNKlaDONK lägger sig.

 

Kaffedopp vinner $1187.00.

 

 

 

 

 

 

 

Imorgon bär det av till Åbo på pokerkryssning. Blir det första seriösa liveframträdandet för min del och tror att det kommer bli riktigt kul. Hoppas också på att få stöta ihop med lite trevliga pfare.:-D Har tagit en titt på strukturen och den är otroligt brant (men enligt tidigare spelare ska den iaf vara bättre än tidigare år) så det kommer väl bli lite mer lotto än jag är van vid men annars finns det ju alltid en bar eller cg-bord att sätta sig vid. Ser den här kryssningen mest som en övning i vett och etikett och tänker fokusera på att få in grunderna i livespel i första hand och själva spelet i andra.:-)

 

 

Nu ska jag få lite sömn så att jag orkar med morgondagen!:-)

 

 

För alla 300-fans.:roll:

 

Meet The Spartans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 794
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lycka till!

 

punkt för den

 

Sen tycker jag att du ska se ´The Notebook eller Stardust. The Notebook är den bästa filmen jag sett i mitt liv. ha det

 

ps. tycker du verkar vara såm sjukt ödmjuk för att gå på gymnasiet och öndkar att jag vore son du. är nog vara ett år äldrfe men du får ha det naz oavxsett. ska kökva i asien + aus i 2 mån , mn du kan iaf kolla på de filmderna jag rekomenderade ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till!

 

 

Lycka till Kaffet!

Thanks!:-D

 

punkt för den

Sen tycker jag att du ska se ´The Notebook eller Stardust. The Notebook är den bästa filmen jag sett i mitt liv. ha det

 

ps. tycker du verkar vara såm sjukt ödmjuk för att gå på gymnasiet och öndkar att jag vore son du. är nog vara ett år äldrfe men du får ha det naz oavxsett. ska kökva i asien + aus i 2 mån , mn du kan iaf kolla på de filmderna jag rekomenderade ds.

Har inte sett någon av de filmerna men ska genast ta hem dem, tack för tipset. Kommer med en kort recension senare, vi får se om jag håller med dig.:-)

 

Jag får även tacka så mycket för den vänliga kommentaren. Jag försöker väl egentligen bemöta alla som jag själv vill bli bemött samtidigt som jag så gott jag kan undviker fördomar om personer jag träffar samt att inte varken övervärdera eller undervärdera sig själv med andra utan att se alla som jämlika, det är väl hemligheten.:-P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu är jag tillbaka från mitt första live event, PAF Winter Cruise med buy in på 2.750 kronor och drygt 140 deltagare, 18 itm.

 

Jag klev upp tidigt på morgonen (kring tio) för att packa lite smått för att sedan via bil, buss, pendel och tunnelbana ta mig till färjan. Klockan 19.00 klev jag på båten och begav mig genast till hytten för att göra mig hemmastadd och få lite vila. Promenerade runt lite innan registreringen som skulle börja vid 21 för att se om jag kunde stöta på några bekanta ansikten men misslyckades, gömde du dig i hytten hela tiden hamp?:-P

 

Vid elvatiden var MP4:an laddad, fickorna fulla med tuggummi och halsabletter och vattenflaskan fylld med kallt vatten. Jag var redo för mitt första äventyr och trots det ganska låga inköpet var jag riktigt taggad. Shuffle up and deal.

 

Första två timmarna var det mestadels foldande då jag inte fick några spelbara händer och det var alldeles för synglada fiskar vid bordet för att försöka stjäla hem potter. Vid bordet satt 3 relativt duktiga finska spelare, bredvid mig till höger en schysst svensk (som tyvärr åkte en bit in i turneringen som short) samt ytterligare 5 svenskar som alla på ett eller annat sätt gav sig själva en liten fiskstämpel. Flera svenskar drack friskt och det uppstod en hel del underhållande missförstånd och konversationer, det roligaste var ändå att man inte fick prata svenska medan en hand spelades vilket 4 av svenskarna verkade glömma bort mer eller mindre hela tiden att det snarare var någon typ av svengelska som talades.:-)

 

7k var startstack och med 6k på blinds 150-300 tittar jag ner på JJ på BB, dagens första riktigt trevliga hand. CO+1 slår upp till 1200 (han täcker mig marginellt) och det foldas fram till mig. Svensken har slaskat en del men inte spelat helt untan hjärnan och efter en stunds funderande väljer jag att bara kallsyna med planen att c/r på alla låga floppar men ge upp om två överkort kommer. Floppen 46s9s och han instaställer efter min check och jag synar lika fort. Han flippar upp K4s och vi har en coinflip. Turn blank. River blank och jag dubblar upp till strax över average.

 

Får äran att slå ut en en spelare när en shorty går all in med 44 på utg, det foldas fram till mig på bb som synar med QQ och jag fortsätter hålla mig kring average.

 

3,5h in i turneringen har alla slasktomtar slagits ut och jag börjar försöka stjäla lite blinds som är på 500-1000. Får en del mothugg och jag halkar ner till startstack igen.

 

Blinds på 700-1500 och ungefär 50 spelare kvar så börjar jag ligga riktigt illa till med mina 8k i stacken. UTG+1 ställer in för lite drygt 9k och jag sitter i mittenposition och tittar ner på AA, många tankar kretsade i mitt huvud och jag ville instasyna med ett leende på läpparna men lyckades spela lite teater och synade hans all in lite tveksamt.;-) Det foldas till BB, en ny svensk vid bordet med drygt 10k i stacken som verkar vara hyfsat duktig. Han funderar länge på om han ska syna och bestämmer sig till sist att slänga in markerna. Showdown och UTG+1 flippar över A5s och BB 99, drömläge för mig att trippla upp till en fin stack med lite flyt. Jag tar ett djupt andetag när dealern slänger upp floppen, PANG. Utan att någon inser vad som har hänt visar det sig att handen som var mest underdog pre har träffat drömfloppen 755 och jag drar i princip dött, det enda som kan rädda mig är det sista esset. Turn är blank men hoppet lever. Dealern tänjer på spänningen innan han långsamt vänder upp riverkortet, klöver 3 och jag är ute. Tackar för mig och förvånas över att jag inte känner mig det minsta besviken, snarare lättad att jag åkte ut i en situation där jag spelade rätt och gick in som favorit.:-)

 

Promenerade över till hamp och whinade lite och för att önska honom lycka till. Jag lämnade pokerlokalen för att hämta lite kontanter till cash game men väl i hytten kände jag hur tröttheten slog till (klockan var kring 4) och jag somnade på sängen med kläderna på, det är ansträngade att lira live.:-P

 

Skulle varit kul att få lira lite live mot hamp men vi hamnade aldrig vid samma bord och jag lyckades aldrig hitta honom dagen efter, kanske skulle bytt mobilnummer med varandra.:roll:

 

 

Sammanfattning: En kul upplevelse och jag ser fram emot nästa helg då det bär av på Expekts poker cruise. Ska försöka äta lite bättre då. Den här gången åt jag en tallrik yoghurt på morgonen och ett päron innan jag åkte till båten och väl på båten drack jag bara vatten och åt tre mackor. Kanske inte riktigt hela näringsintaget en klump på nära 100kg behöver på två dagar.;-)

 

 

 

 

 

 

Väl hemma satte jag mig ner för att få köra lite hederlig och älskvärd onlinegrind i någon timme och kalaset slutade +$3k.:-) Fick dela ut en cooler med AA mot AK på Axx men annars så var det mycket nötande som ledde till plusset. Slänge iväg $600 i en onödig pott när jag på BB 4-betar med T9o när CO höjt och knappen 3-betat och båda är aggro. Knappen synar och jag kör ett CB på $320 på Kxsxs men får en instapush i ansiktet och jag foldar med sammanpressade läppar.

 

Skönt att få lämna gråa januari bakom mig, förhoppningsvis kan jag få rusha lite nu i februari och fixa till rullen lite.

 

1/2: +$8.000

2/2: -

3/2: +$3.000

 

Totalt: +$11.000

 

 

 

Har det ganska lugnt i skolan nu ett tag framöver så kommer nog kunna grinda lite vardagar men ska upp vid 6-tiden imorgon så det börjar nog bli dags att fundera på att gå till sängs.:-)

 

Ha det fint allihopa!:-D

 

 

:h:

 

:h:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt grym rapport, låter sannerligen väldigt härligt. Kanske inte pengarna som var det primära denna gång. Se till att klonka dubbelt nästa vecka istället, gl!

Kul att du gillade den! Tänkte köra något liknande under EPT i Köpenhamn om det finns intresse, kanske drar med mig bärbara på Expekts pokerkryssning nu i helgen också.:-)

Har inte fått nått pm av dig men har skickat över deg till ditt evp konto! GL med allt!

Yep, perfekt, pengarna är på kontot och dina andelar är säkrade.;-) Tack så mycket och detsamma!:-D

 

De som har reserverat andelar får gärna skicka över pengarna till Everest (prata med mig innan, har en annan mail där) så att jag hinner få pengarna innan turneringen, annars är jag rädd att ni inte får era andelar.

 

 

Lirade 1,5h när jag kom hem innan maten och träffade det allra mesta och fick bra betalt vilket ledde till att sessionen resulterade i +$6,5k. En ny rekordmånad på gång kanske?:-)

 

1/2: +$8.000

2/2: -

3/2: +$3.000

4/2: +$6.500

 

Totalt: +$17.500

 

 

 

 

 

Har fortfarande inte orkat/hunnit skaffa PT till min bärbara ännu så kan fortfarande inte lägga upp många intressanta händer då de är svårare att hitta i handhistoriken när man letar manuellt, då är det bara lätt att hitta stora potter så kan posta dagens största hand.:-P

 

AlabamaKid sitter på stol 2 med $1153.00.

LuckyJessy sitter på stol 3 med $1295.00.

Kaffedopp sitter på stol 4 med $1645.00.

 

LuckyJessy lägger den lilla blinden på $5.00.

Kaffedopp lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Ah::Kg:

 

Före floppen:

AlabamaKid lägger sig.

LuckyJessy höjer $25.00.

Kaffedopp höjer $80.00.

LuckyJessy synar $60.00.

 

 

Floppen :Jb::7g::Kh:

LuckyJessy checkar.

Kaffedopp höjer $100.00.

LuckyJessy synar $100.00.

 

 

Turnkortet :Jb::7g::Kh::2g:

LuckyJessy höjer $255.00.

Kaffedopp synar $255.00.

 

 

Riverkortet :Jb::7g::Kh::2g::Ks:

LuckyJessy höjer $850.00 (all in).

Kaffedopp höjer $1200.00 (all in).

 

 

LuckyJessy visar :Th::8h:

 

Kaffedopp visar :Ah::Kg:

 

Kaffedopp vinner $2589.00.

 

 

 

 

Nu vill jag dra igång grinden igen så skriver inte mer utan bjuder istället på två låtar som kommer att spelas under sessionen.:-P

 

 

Creambase 1 - Fiddle 2003 (Bellini Brothers Radio Cut)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog upp 8 bord som vanligt på Everest NL1k och inledde sessionen med att backa $3k efter att ha blivt 3-betad sönder och samman av några regulars samtidigt som mina resteals och bluffar inte ville tima korrekt. Funderade på att lägga ner då jag kände mig ganska seg men tänkte samtidigt att det är inte ofta jag har tid att sätta mig för att grinda med skolan och allt annat hängandes över mig så istället sprang jag till toaletten och splashade lite kallt vatten ("hett" tips från mig för er som förlorar lite fokus, ni får röra lite på benen samtidigt som kylan mot ansiktet gör underverk för ens koncentration) och fortsatte sedan grinden.

 

Fick en nystart på sessionen och nu fungerade mina moves och valuebets bättre samtidigt som jag fick dela ut en cooler mot en trevlig svensk. Till sist slutade sessionen +$3,5k vilket ger det fina dagsplusset på $10k.:-) Borden var väldigt fiskiga ikväll så det kändes tungt att behöva stänga ner borden redan nu men ska upp vid 6-tiden som vanligt imorgon och jag tänkte nöta in lite fakta om cellens uppbyggnad innan jag somnar.

 

1/2: +$8.000

2/2: -

3/2: +$3.000

4/2: +$10.000

 

Totalt: +$21.000

 

 

 

 

Den förra potten blev tydligen inte dagens största utan det blev den här något märkliga handen. Fi är svensk men spelar bara ett bord och jag har aldrig sett honom tidigare och om du är forumit får du ursäkta, men jag tyckte att du verkade lite semifiskig. Är NL1k dina standardstakes?

 

slasen sitter på stol 1 med $2212.70.

soFly- sitter på stol 2 med $1112.00.

Kaffedopp sitter på stol 3 med $1754.00.

AlabamaKid sitter på stol 4 med $1822.00.

AK473 sitter på stol 5 med $1000.00.

ExaMeter sitter på stol 6 med $1402.00.

 

AlabamaKid lägger den lilla blinden på $5.00.

AK473 lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Jg::Ab:

 

Före floppen:

ExaMeter lägger sig.

slasen höjer $35.00.

soFly- lägger sig.

Kaffedopp höjer $120.00.

AlabamaKid lägger sig.

AK473 lägger sig.

slasen synar $85.00.

 

 

Floppen :3g::Th::Jb:

slasen checkar.

Kaffedopp höjer $180.00.

slasen höjer $360.00.

Kaffedopp synar $180.00.

 

 

Turnkortet :3g::Th::Jb::4h:

slasen höjer $300.00.

Kaffedopp höjer $700.00.

slasen synar $400.00.

 

 

Riverkortet :3g::Th::Jb::4h::2b:

slasen höjer $1032.70 (all in).

Kaffedopp synar $574.00 (all in).

 

slasen visar :Ks::Qh:

 

Kaffedopp visar :Jg::Ab:

 

Kaffedopp vinner $3520.00.

 

 

 

 

 

Det mesta av hans stack kom dock från mig efter att han stackade mig i den här handen cirka 30 händer tidigare.

 

slasen sitter på stol 1 med $1564.35.

soFly- sitter på stol 2 med $1000.00.

Kaffedopp sitter på stol 3 med $2278.00.

AlabamaKid sitter på stol 4 med $1748.00.

AK473 sitter på stol 5 med $995.00.

ExaMeter sitter på stol 6 med $1417.00.

 

AlabamaKid lägger den lilla blinden på $5.00.

AK473 lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :As::Ah:

 

Före floppen:

ExaMeter lägger sig.

slasen höjer $35.00.

soFly- lägger sig.

Kaffedopp höjer $120.00.

AlabamaKid lägger sig.

AK473 lägger sig.

slasen synar $85.00.

 

 

Floppen :Jh::Js::Tg:

slasen checkar.

Kaffedopp höjer $180.00.

slasen höjer $360.00.

Kaffedopp synar $180.00.

 

 

Turnkortet :Jh::Js::Tg::5s:

slasen höjer $975.00.

Kaffedopp höjer $1798.00.

slasen synar $109.35.

 

 

Riverkortet :Jh::Js::Tg::5s::5g:

 

slasen visar :Jg::Qb:

 

Kaffedopp visar :As::Ah:

 

slasen vinner $3140.70.

 

 

 

 

Årets i särklass sämst spelade hand so far, skäms verkligen över att posta den här men vill ha alla korten på bordet.:oops: Det är inte ofta jag gör spel som jag verkligen är missnöjd med under mina sessioner längre men när jag gör dem svider det rejält i pokerhjärtat. Vid stället på river tänkte jag något i stil med "Hoppas han tror att jag bluffar och synar med KK".:oops: :oops: :oops:

 

 

Oasisallin sitter på stol 1 med $103.00.

shipley sitter på stol 2 med $172.25.

Kaffedopp sitter på stol 3 med $1168.00.

burachinho sitter på stol 4 med $222.00.

soFly- sitter på stol 5 med $1363.00.

AlabamaKid sitter på stol 6 med $985.00.

 

Oasisallin lägger den lilla blinden på $5.00.

shipley lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :As::Ah:

 

Före floppen:

Kaffedopp höjer $35.00.

burachinho synar $35.00.

soFly- lägger sig.

AlabamaKid höjer $155.00.

Oasisallin lägger sig.

shipley lägger sig.

Kaffedopp synar $120.00.

burachinho lägger sig.

 

 

Floppen :4b::6s::Qb:

Kaffedopp checkar.

AlabamaKid checkar.

 

 

Turnkortet :4b::6s::Qb::Qg:

Kaffedopp checkar.

AlabamaKid höjer $240.00.

Kaffedopp synar $240.00.

 

 

Riverkortet :4b::6s::Qb::Qg::9b:

Kaffedopp höjer $773.00 (all in).

AlabamaKid synar $590.00 (all in).

 

 

Kaffedopp visar :As::Ah:

 

AlabamaKid visar :Qs::Kg:

 

AlabamaKid vinner $2017.00.

 

 

God natt!:-D

 

 

:lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick och la mig 07:30 efter att ha bustat ett inköp på 50/50, sedan skulle man ju upp till 09:30 igen.

Hade 25k i stacken med 5 minuter kvar på 1.5k/3k nivån när det drog igång.

Första handen plockar jag upp 55, utg som har 7k ställer jag ställer från mid pos alla foldar fram, till bb som synar med 77, han har 16k i stacken.

Nere på 8k degar jag in från bb med 73s och åker som 28a.

Blev väll sömn i hytten till ca: 14:00 sedan en hel del dryck i baren.

Synd att du bran av så "tidigt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick och la mig 07:30 efter att ha bustat ett inköp på 50/50, sedan skulle man ju upp till 09:30 igen.

Hade 25k i stacken med 5 minuter kvar på 1.5k/3k nivån när det drog igång.

Första handen plockar jag upp 55, utg som har 7k ställer jag ställer från mid pos alla foldar fram, till bb som synar med 77, han har 16k i stacken.

Nere på 8k degar jag in från bb med 73s och åker som 28a.

Blev väll sömn i hytten till ca: 14:00 sedan en hel del dryck i baren.

Synd att du bran av så "tidigt".

Ah, okej. GG, synd att vi inte fick chansen att lira något live mot varandra men det kommer väl fler tillfällen antar jag.:-)

 

 

 

Får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen men risken finns att det blir så en tid framöver, har en del saker att fixa innan studenten. Är nyligen hemkommen från Expekts pokerkryssning men orkar inte riktigt göra någon längre redogörelse utan nöjer mig med en liten sammanfattning av allting. I turneringen börjar jag med att sitta och snacka lite med Ante medan jag foldar mest hela tiden då inga spelbara kort ville visa sig. De enda händer som var action i var handen jag dubblade upp med efter några timmars spel (jag låg på 6k och dubblade upp till 12k med JJ mot ATs all in pre, snittstacken låg på ungefär 13k) och sedan handen jag bustade på plats 110-120 med AK mot AA all in pre.:-)

 

Sedan slaskade jag runt lite överallt och tappade väl totalt kring 10k sek på cg, känns så sjukt mycket tyngre att förlora pengarna live än online måste jag säga. Att spela cg blir lite moment 22 för mig, jag respekterar pengarna som jag spelar med men inte pokern som spelas eller vad jag ska säga. Summa sumarum är iaf att jag slaskar för mycket när jag spelar live-cg samtdigt som jag blir uttråkad efter 30-50 min. Turneringar fungerar inte riktigt på samma sätt så därför kommer jag gärna spela många live-mtts i fortsättningen men när jag bustar kommer jag kanske slölira live-cg om det verkar roliga profiler vid borden men annars hitta likasinnade och dra igång lite onlinegrind med andra.;-)

 

Bjöd som sagt med brorsan som kom lite längre än mig men bustade kring plats 90-100 med KJ vs A6. Han tyckte precis som jag att resan i sin helhet var lyckad men som många andra har nämnt så var båten inte den snoffsigaste men den flöt iaf.

 

Stötte på lite pfare men socialiserade väl inte alltför mycket, får bättra mig på den biten men när jag bara äter 3-4 mackor på en hel dag kombinerat med mitt alltjämt urkassa självförtroende gör att jag kan bli lite tillbakadragen. På Köpenhamntrippen tänker jag lira lite sidoevents om jag bustar tidigt i main men annars tänker jag väl mest försöka glida runt med andra pfare och förmodligen slänga in lite onlinegrind nu när jag rushar lite igen.

 

 

Har spelat två korta sessioner sedan jag har kommit hem. Den första slutade +$3k och den andra på +$4,5k men livebacket på 10k känns fortfarande saftigt.:-P Är dock väldigt besviken på mig själv då jag, precis senaste gången jag postade, gör ett avskyvärt spel under andra sessionen som kostar mig ett inköp då jag semislowar AA för att sedan betala av ett uppenbart set. Jag måste skärpa mig och inte tappa billiga inköp då jag vet att jag vilken dag som helst slutar jag rusha och då kommer jag inte få några gratisinköp och dessa förskräckliga spelen av mig kommer att leda till minusresultat. Nu överdramatiserar jag givetvis men det får mig att skärpa mig och fokusera.;-)

 

1/2: +$8.000

2/2: -

3/2: +$3.000

4/2: +$10.000

5/2: -

6/2: -$3.000

7/2: -

8/2: -

9/2: +$7.500

 

Totalt: $25.500

 

 

 

 

Instacall?

 

Kaffedopp sitter på stol 1 med $2566.50.

Don@Escobar sitter på stol 2 med $185.00.

HILDEGARD52 sitter på stol 3 med $1201.52.

I_NEED_IT sitter på stol 5 med $1060.00.

maxwell-ltd. sitter på stol 6 med $1095.00.

 

Kaffedopp lägger den lilla blinden på $5.00.

Don@Escobar lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Qs::Qh:

 

Före floppen:

HILDEGARD52 lägger sig.

I_NEED_IT höjer $35.00.

maxwell-ltd. lägger sig.

Kaffedopp höjer $110.00.

Don@Escobar lägger sig.

I_NEED_IT synar $80.00.

 

 

Floppen :6g::Ab::3g:

Kaffedopp höjer $140.00.

I_NEED_IT synar $140.00.

 

 

Turnkortet :6g::Ab::3g::8h:

Kaffedopp checkar.

I_NEED_IT checkar.

 

 

Riverkortet :6g::Ab::3g::8h::As:

Kaffedopp checkar.

I_NEED_IT höjer $415.00.

Kaffedopp ?

 

 

 

Testade en annan linje än jag brukar göra med set, ska fortsätta att experimentera med den här linjen tror jag.

 

Kaffedopp sitter på stol 1 med $1875.50.

ChiocCiola1 sitter på stol 2 med $1213.20.

HILDEGARD52 sitter på stol 3 med $1347.87.

AlabamaKid sitter på stol 4 med $1272.00.

HoTsTePPa sitter på stol 5 med $1049.00.

maxwell-ltd. sitter på stol 6 med $1036.00.

 

HILDEGARD52 lägger den lilla blinden på $5.00.

AlabamaKid lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :7h::7g:

 

Före floppen:

HoTsTePPa lägger sig.

maxwell-ltd. höjer $35.00.

Kaffedopp synar $35.00.

ChiocCiola1 lägger sig.

HILDEGARD52 lägger sig.

AlabamaKid lägger sig.

 

 

Floppen :Ah::7s::8b:

maxwell-ltd. höjer $60.00.

Kaffedopp synar $60.00.

 

 

Turnkortet :Ah::7s::8b::As:

maxwell-ltd. höjer $150.00.

Kaffedopp synar $150.00.

 

 

Riverkortet :Ah::7s::8b::As::4s:

maxwell-ltd. checkar.

Kaffedopp höjer $400.00.

maxwell-ltd. synar $400.00.

 

Kaffedopp visar :7h::7g: .

 

maxwell-ltd. döljer :Js::Ab:

 

Kaffedopp vinner $1302.00.

 

 

 

Tänkte bjuda på lite konst, inspirerad av en missclickhand som postades någon dag sedan bestämde jag mig för att göra en "missclick".:-)

 

_MonkeyMan_ sitter på stol 1 med $2013.50.

RushAccount sitter på stol 3 med $2484.00.

Kaffedopp sitter på stol 5 med $1396.00.

 

Kaffedopp lägger den lilla blinden på $5.00.

_MonkeyMan_ lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Ag::Ab:

 

Före floppen:

RushAccount lägger sig.

Kaffedopp höjer $25.00.

_MonkeyMan_ synar $20.00.

 

 

Floppen :2g::Kg::8b:

Kaffedopp höjer $403.00.

_MonkeyMan_ höjer $1269.00.

RushAccount säger "misclic"

RushAccount säger "should be 43"

Kaffedopp höjer $963.00.

_MonkeyMan_ synar $97.00.

 

 

Turnkortet :2g::Kg::8b::6s::Tg:

 

_MonkeyMan_ visar :Kh::Tb:

 

Kaffedopp visar :Ag::Ab:

 

_MonkeyMan_ vinner $2791.00.

 

 

 

 

Kommer nog ta mig ett litet pass till snart men morgondagen blir helt spelfri då jag har prov i samhällsekonomi på måndag som jag inte alls har pluggat till (skönt att jag har läst företagsekonomi, aktiekunskap + läst en hel del om ekonomi på egen hand så att det mesta känns som repetition).

 

 

 

Återkommer senare om jag inte monsterbackar!;-)

 

 

 

Och alla pfare som ska till Köpenhamn till EPT-veckan får se till att samla ihop nötgänget för att testa stadens barer ovh se om de håller måttet med de svenska!:-D

 

 

 

 

Den här tjejen har kretsat kring på pf tidigare, nu är det dags att hon får lite publicitet igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bjuda på lite konst, inspirerad av en missclickhand som postades någon dag sedan bestämde jag mig för att göra en "missclick".:-)

 

_MonkeyMan_ sitter på stol 1 med $2013.50.

RushAccount sitter på stol 3 med $2484.00.

Kaffedopp sitter på stol 5 med $1396.00.

 

Kaffedopp lägger den lilla blinden på $5.00.

_MonkeyMan_ lägger den stora blinden på $10.00.

 

Kaffedopp: :Ag::Ab:

 

Före floppen:

RushAccount lägger sig.

Kaffedopp höjer $25.00.

_MonkeyMan_ synar $20.00.

 

 

Floppen :2g::Kg::8b:

Kaffedopp höjer $403.00.

_MonkeyMan_ höjer $1269.00.

RushAccount säger "misclic"

RushAccount säger "should be 43"

Kaffedopp höjer $963.00.

_MonkeyMan_ synar $97.00.

 

 

Turnkortet :2g::Kg::8b::6s::Tg:

 

_MonkeyMan_ visar :Kh::Tb:

 

Kaffedopp visar :Ag::Ab:

 

_MonkeyMan_ vinner $2791.00.

 

Borde inte en missclick bli 430, eller hur får du in nollan mellan fyran och trean? Svårbalanserat om ett riktigt missclick inte blir till samma summa. Nu fungerade det ändå, men det var nog chathjälpen som gjorde det;-) Synd att du blev utdragen:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man betala skatt på everest? ( aka betalar du skatt eller hoppas du att skatteverket inte märker något?)

 

// skatteverket

Jag lägger undan drygt 30% av de pengar jag cashar ut på ett bankkonto. Dessa pengar kommer jag inte röra på ett antal år för att kunna sova gott om nätterna.

 

Alltså, det är klart att jag skattar, precis som alla andra.;-)

Fan va du plussar. Avundsjuk

Hehe, tack tror jag.:-P Tyvärr så har jag backat lite på den senaste tiden, närmare 7-8 inköp och självförtroendet är inte det bästa. Har spelat otroligt lite under 2008 och kommer förmodligen fortsätta i den stilen då jag har mycket annat för mig. Håller på att skaffa en lägenhet, skolan, stundentprylar, träning och försöka planera min närmaste framtid är saker som går före pokern just nu.:-)

 

Trots att jag bara är back max 10k från ath så har jag bestämt mig att kliva ner till NL400 och stanna där tills jag plussat minst 10 inköp för att få tillbaka självförtroendet, disciplinen, vinnarkänslan och spelglädjen.

400k e mina oo sweet gogoggo:-D

Haha, jag ska göra så gott jag kan för att klonka!:-D

Tjena kaffet!:-)

 

Kul att träffa dig live på kryssningen. Du var ungefär som jag hade förväntat mig, riktigt genomtrevlig dvs. Sen var du kanske lite väl timid när det gällde live-spelet;-)

 

Ligger ett PM i inboxen iaf.

Roligt att träffa dig också, går fortfarande runt och förundras över din syn med T8o på 26s7s.:-P Timid, pfft, du är ju bara bitter över att jag c/f min AQ mot ditt toppset med KK.;-)

 

Grattis till klonken Anton!:-D

Borde inte en missclick bli 430, eller hur får du in nollan mellan fyran och trean? Svårbalanserat om ett riktigt missclick inte blir till samma summa. Nu fungerade det ändå, men det var nog chathjälpen som gjorde det;-) Synd att du blev utdragen:rolleyes:

Haha, det sjuka är att det var precis vad motståndaren kom på i efterhand. Du som kanske är RushAccount och tog dig ett skott?:-) Jag erkände mitt move men kom senare på kvällen på att 403 inte alls är en så konstig missclick (om jag ska vara ärlig så skrev jag in fel först, suddade och skrev in det igen. Skulle skriva 40 och trycka på enter men missade enter och träffade 3 istället).;-)

 

 

Lite humor för er som planerar att läsa resten, det är nämligen inte direkt fyllt med roligheter (rekommenderar er att titta på mer av Dane Cook, visserligen är en del skämt stulna men jag tycker att han är en bra artist).;-)

 

Dane Cook - Parenting Part 1

 

Dane Cook - My First Time

 

 

 

Får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen men som jag som jag skrev är det mycket annat på gång vilket gör att jag knappt spelar. Imorgon flyger jag ner till Köpenhamn för att påbörja mitt första (och förhoppningsvis inte sista) EPT-äventyr.:-D Kommer att vara nere 18-24 och då kommer det vara mycket fokus på att bara softa och njuta av livet. Skulle jag åka ut tidigt så finns det mycket annat jag kan sysselsätta mig med, inte minst onlinegrind.:-P

 

Ska packa klart nu och sedan är det sömn som gäller. Kommer givetvis uppdatera hur det går för mig osv.

 

Äntligen skadefri förresten. Har haft massor med småskador lite här och där men efter dagens seger (handboll) så kände jag mig riktigt fräsch i kroppen och jag blev inte alls lika sliten som jag brukar, gav mig den så otroligt efterlängtade gnistan att dra igång med hårdträningen igen (den har varit borta i 2-3 månader :-(). Åker vid 11-tiden imorgon men har blivit så galet övertaggad på att träna nu så jag tänker löpa en 5a innan jag åker, länge sedan den träningsglädjen visat sig. Nu när jag har spelat mycket mindre poker så upptäcker jag hur gamla intressen och minnen dyker upp och inser hur mycket annat än poker jag vill syssla med. Den här sommaren (innan jag drar ner till Thailand/Australien för att fokusera på grind) så tänker jag dra ner på pokern extremt mycket och låta fester, grillkvällar, nattdopp, soliga dagar på stranden, träning, frihet och liknande saker gå i första hand. :heart:

 

 

Var bara tvungen att skriva av mig kände jag. Har haft lite dåligt samvete över det inflytande pokern fått men det håller jag på att ändra på nu, skaffar andra vanor och låter inte pokern styra annat utan tillbringar numera tid framför datorn när ingenting annat väntar. Nu kanske det låter som om jag varit djupt inne i spelträsket vilket inte är fallet men känner ändå att jag råkat doppa ena foten åtminstone.;-)

 

Har även haft lite småsaker som jag har mått lite semidåligt över som jag har satt i ett annat perspektiv efter att ha läst RuchYas inlägg om hans livsöde, tack om du läser det här och hoppas att du fortsätter att vara stark så kommer du att klara det här. Jag har nu börjat ta tag i allting och inte skjuta upp saker som är rena barntramset i jämförelse med dina saker men som ändå har påverkat mig negativt. Mitt största problem i livet har egentligen varit acne (inte den grövsta sorten men har varierat mellan måttlig och ganska allvarlig), kanske skrattretande att ens jämföra det med att nära och kära går bort men detta har aldrig inträffat mig men det är iaf i stort sett det enda som besvärar mig i dagens läge och nu har jag äntligen tagit tag i den saken och fått tag på en lösning som kommer att radera det problemet ur mitt liv så att jag till sommaren förhoppningsvis kommer vara helt fri från allting som har besvärat mig.

 

 

Nu får det vara slutsnackat, någon som känner till något schysst gym i Köpenhamn?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger undan drygt 30% av de pengar jag cashar ut på ett bankkonto. Dessa pengar kommer jag inte röra på ett antal år för att kunna sova gott om nätterna.

 

Haha, det sjuka är att det var precis vad motståndaren kom på i efterhand. Du som kanske är RushAccount och tog dig ett skott?:-) Jag erkände mitt move men kom senare på kvällen på att 403 inte alls är en så konstig missclick (om jag ska vara ärlig så skrev jag in fel först, suddade och skrev in det igen. Skulle skriva 40 och trycka på enter men missade enter och träffade 3 istället).;-)

 

Riktigt smart faktiskt, kanske ska börja med det. Fast åker man inte på straffskat på 40% av skattesumman också? Isåfall kanske man ska safea med 42%. Om man nu har råd med det vill säga.

 

Och nej, jag är inte RushAccount :P Men jag har suttit och försökt missclicka 403 genom att skriva 40 och sen trycka 3 och enter, och man trycker verkligen aldrig på trean och enter samtidigt. Så enda sättet att missclicka den summan är om man trycker 3 och sen enter, men då borde man ha insett sitt misstag redan innan man trycker enter. Mycket troligare att man glömmer kvar 0 och skriver 43 framför ;-)

Kan man kanske lägga in en missclickslinje i sitt spel där man medvetet använder en summma som man aldrig kommer misslicka till som bluff? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

When repped misclicks go terribly wrong :mrgreen: Titeln på en kommande film kanske?

 

** Game ID 925212557 starting - 2008-02-07 04:30:04

** Krilee [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- brunster sitting in seat 1 with $371.81 [Dealer]

- Revisorn666 sitting in seat 2 with $519.46

 

brunster posted the small blind - $1.50

Revisorn666 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Revisorn666: 8 of Spades, 7 of Diamonds

brunster called - $3.00

Revisorn666 checked

 

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, Ace of Clubs, 10 of Diamonds

Revisorn666 checkeds

brunster checked

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

Revisorn666 bet - $5.00

brunster called - $5.00

 

** Dealing the river: 9 of Spades

Revisorn666 bet - $111.00

brunster called - $111.00

Revisorn666 shows: 8 of Spades, 7 of Diamonds

brunster shows: Queen of Diamonds, 8 of Diamonds

brunster wins $237.00 from the main pot

 

Satt och tänkte hur jag skulle "missklicka" bäst och insåg att 11 kunde vara ett rimligt bet. Lätt hänt att en extra etta sklinker med då ;) Riktigt stort av fi att bara syna dessutom! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även haft lite småsaker som jag har mått lite semidåligt över som jag har satt i ett annat perspektiv efter att ha läst RuchYas inlägg om hans livsöde, tack om du läser det här och hoppas att du fortsätter att vara stark så kommer du att klara det här. Jag har nu börjat ta tag i allting och inte skjuta upp saker som är rena barntramset i jämförelse med dina saker men som ändå har påverkat mig negativt. Mitt största problem i livet har egentligen varit acne (inte den grövsta sorten men har varierat mellan måttlig och ganska allvarlig), kanske skrattretande att ens jämföra det med att nära och kära går bort men detta har aldrig inträffat mig men det är iaf i stort sett det enda som besvärar mig i dagens läge och nu har jag äntligen tagit tag i den saken och fått tag på en lösning som kommer att radera det problemet ur mitt liv så att jag till sommaren förhoppningsvis kommer vara helt fri från allting som har besvärat mig.

 

 

 

Tjena Kaffet!!!

Måste först säga att din dagbok är välfigt givande och lärorik:-D

Sen så måste jag fråga vad detä r för lösning du har fått tag på??

Då även jag haft problem med acne´..:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...