mr-flow Postad 18 November , 2007 Rapport Share Postad 18 November , 2007 Ska försöka uppdatera lite oftare, men ibland är det knapert med tid. Sitter nu och planerar lite för 2008. Just nu lutar det mot grind i Thailand i feb, grind i Sverige i mars, och sen grind/jobb någonstans utomlands april och framåt. Kollar lite lägenheter i Koh Samui just nu, men vet inte, gillade inte stället så mycket när jag var där i våras, fast då levde vi backpacker livet och jag har tänkt köra lite mera lyx nu. Tanken är väl att bara nöta poker, träna och ligga och slöa. Här är lite händer som jag funderar över Motståndaren här är en sjukt stor fisk, så jag censurerar tom hans nick. Han är lös och kass, men turn kortet ställer mig lite. Har absolut ingen aning vad jag gör i denna hand. - philthy sitting in seat 1 with $379.04 - H1JOHN sitting in seat 2 with $358.40 - HERO sitting in seat 3 with $468.08 - cjjacko sitting in seat 4 with $198.21 [sitting out] - Hanxen sitting in seat 5 with $478.28 - FISK sitting in seat 6 with $343.32 [Dealer] philthy posted the small blind - $2.00 H1JOHN posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , HERO raised - $16.00 Hanxen folded FISK called - $16.00 philthy folded H1JOHN folded ** Dealing the flop: , , HERO bet - $26.00 FISK called - $26.00 ** Dealing the turn: HERO checked FISK bet - $45.00 HERO called - $45.00 ** Dealing the river: HERO checked FISK checked HERO shows: , FISK mucks: HERO wins $178.00 from the main pot Hand nr2 så funderar jag lite på när man syna all ins med ak efter man har 3bettat. Knapp mot CO måste väl nästan vara bästa läget? Detta gäller för relativt passiva bord då. Är det ett hyperaggro nl400 bord så byter jag hellre bord. Tänkte länge här och hoppades på att han hade aq eller liknande. Statsen jag hade på honom var då 17/17 - FISKOVIC sitting in seat 1 with $392.00 - kill-phil sitting in seat 2 with $394.00 - HERO sitting in seat 3 with $459.08 [Dealer] - mr_aboo sitting in seat 4 with $899.00 - zacke-nr1 sitting in seat 5 with $1168.93 - skudmissile sitting in seat 6 with $396.00 mr_aboo posted the small blind - $2.00 zacke-nr1 posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , skudmissile folded FISKOVIC folded kill-phil raised - $16.00 HERO raised - $50.00 mr_aboo folded zacke-nr1 folded kill-phil went all-in - $378.00 HERO called - $394.00 ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: kill-phil shows: , HERO shows: , HERO wins $791.00 from the main pot Funderar på att lära mig att lira LAG snart men lite osäker vart. Det optimala måste väl nästan vara att träna på ett sjukt tight nl100 bord eller liknande. Behöver inte den stilen mot de jag lirar just nu, men skönt att kunna växla lite mellan olika spelstilar. Säg till när du gör det och gör det på ett FTP bord, och spela väldigt slaskigt mot mig. Jag skulle behöva lite plus ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2007 Tjenare, lirar för tillfället på iPoker i de övre nivårerna du nämner (hör dock inte hemma där men gillar action ). Hmm vars i thailand har du tänkt åka? Klart värt att dra ihop ett par grindare och flytta ner ett tag. Vart jag far spelar egentligen ingen större roll. Jag vill ha en stabilt wifi, en strand, en pool, ett gym och en massa god mat, sen är jag nöjd När jag var i Thailand så var mitt favoritställe på Phi Phi Island, men pga vissa händelser vill jag inte fara dit igen. Favvoställe nr 2 var ett ställe på Koh Phangan, men jag är lite osäker hur stabilt internet är där. Koh samui har bra internet och nära Koh Phangan så man enkelt kan dra dit över helgen/ när det är Full moon party. Annars finns det ju en massa andra länder man kan dra till och grinda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
teeeo Postad 18 November , 2007 Rapport Share Postad 18 November , 2007 Vart jag far spelar egentligen ingen större roll. Jag vill ha en stabilt wifi, en strand, en pool, ett gym och en massa god mat, sen är jag nöjd Så sant, vi kanske skulle tagit och dragit ihop lite social grind här framöver. Jag pmár min msn så kan du adda mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 19 November , 2007 Rapport Share Postad 19 November , 2007 Tja, jo jag kan säga till nästa gång, vi har bara kört 1 gång änsålänge. Var och vilka nivåer lirar du på`? Har testat på lite nl500, 600 och 800 nu när borden var fisktäta men bara några få händer. Kommer nog köra något högre bord när det finns bra värde. Under helgen fick jag vinna min största pott någonsin. Killen jag möter är en fisk och lirar 38/15 - Propax sitting in seat 1 with $99.24 - Adams86 sitting in seat 2 with $520.12 - bigchin sitting in seat 3 with $788.20 [Dealer] - Gold23 sitting in seat 4 with $213.44 - HERO sitting in seat 5 with $831.43 - Kinkladze sitting in seat 6 with $670.96 Gold23 posted the small blind - $2.00 HERO posted the big blind - $4.00 Propax posted to play - $4.00 ** Dealing card to HERO : , Kinkladze raised - $16.00 Propax folded Adams86 folded bigchin folded Gold23 called - $16.00 HERO raised - $64.00 Kinkladze called - $64.00 Gold23 folded ** Dealing the flop: , , HERO bet - $110.00 Kinkladze raised - $239.00 HERO raised - $626.00 Kinkladze went all-in - $367.96 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Kinkladze shows: , HERO shows: , HERO wins $1358.92 from the main pot Den potten var riktigt skön. Annars har det gått bra med liret och jag har plussat 1800$ sen sist, hoppas på en rekordmånad nu. Nu kommer jag ta en paus på 4 dagar från pokern för att fixa med annat. Har tänkt sälja iväg en 12 tums bärbar, intel core processor 1 gig ram, 60 hd. Problemet med den är att den är köpt i Kina och har ingen garanti och den låter en hel del när den blir varm. Är det någon som är bra på att fixa sådant och bor i närheten är det bara att höra av sig då jag kan sälja den riktigt billigt, typ 4 k. Löser jag problemet själv så säljer jag den på blocket til ett högre pris istället. Ska även sälja iväg mina 2 20tums samsung skärmar med 1600x1200. Angående thailand så har jag inte styrt upp något med några andra, utan jag drar nog troligtvis dit själv 1 månad. Sen under min andra längre resa kanske jag försöker fara med andra pokerspelare men inget är bestämt än. Har just börjat med att skriva en bok om mitt liv och det känns sjukt roligt. Att gå igenom alla sjuka saker man varit med om är rikigt givande. Härligt att det går bra för dig! =) Själv så har jag en kass månad... men + iaf =) Varför ska du sälja skärmarna? Måste vara bra att ha då man grinder en massa bord för att slippa överlappning och världens minsta text. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 19 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2007 Tycker 4 bord är ganska bra om man försöker utvecklas och inte bara vill lira med ryggmärgen. 2 skärmar är iofs skönt hursomhelst, men jag sitter mest med laptopen i fåtöljen och grindar ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 20 November , 2007 Rapport Share Postad 20 November , 2007 mm kanske det. Själv så blir jag uttråkad om jag spelar färre än 6 bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 24 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2007 Nu har man överlevt första veckan med restaurang Delicia. Förstår inte hur de med heltidsjobb och barn hinner med att lira poker. Har varit riktigt slut hela veckan. Igår skar jag mig 2 ggr när jag delade pasternacka, så nu sitter man här med plåster på fingrarna. Lirade lite i torsdags iaf, första "riktiga" backet på -1200$ Inte så mycket att säga, lirade hyffsat iaf. Här kommer de största förlusthänderna. - Zelena sitting in seat 1 with $645.14 - jonnbra sitting in seat 2 with $441.40 [Dealer] - Kenann sitting in seat 3 with $455.52 - KraxTheCrow sitting in seat 4 with $478.20 - matski sitting in seat 5 with $159.39 - HERO sitting in seat 6 with $395.08 Kenann posted the small blind - $2.00 KraxTheCrow posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , matski folded HERO raised - $14.00 Zelena folded jonnbra folded Kenann called - $14.00 KraxTheCrow raised - $54.00 HERO called - $54.00 Kenann called - $54.00 ** Dealing the flop: , , Kenann checked KraxTheCrow bet - $120.00 HERO called - $120.00 Kenann folded ** Dealing the turn: KraxTheCrow went all-in - $308.20 HERO went all-in - $221.08 ** Dealing the river: KraxTheCrow shows: , HERO mucks: , KraxTheCrow wins $841.16 from the main pot - evilswine sitting in seat 1 with $745.99 [Dealer] - HERO sitting in seat 2 with $482.50 - User70 sitting in seat 3 with $495.00 - chammy sitting in seat 4 with $611.20 - KAKEL2 sitting in seat 5 with $943.05 - yobenike sitting in seat 6 with $495.00 HERO posted the small blind - $2.50 User70 posted the big blind - $5.00 yobenike posted to play - $5.00 ** Dealing card to HERO : , chammy folded KAKEL2 folded yobenike bet - $15.00 evilswine called - $15.00 HERO raised - $54.50 User70 folded yobenike called - $54.50 evilswine folded ** Dealing the flop: , , HERO bet - $100.00 yobenike went all-in - $445.50 HERO went all-in - $330.50 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: HERO shows: , yobenike shows: , yobenike wins $987.00 from the main pot Kommer inte lira nå mer nl500 och nl600 nu iår, pga att rullen dykt lite pga lite roliga inköp + nyårsresa till berlin Hoppas på att få hinna med att nöta en hel del imorgon, har dock en massa skola samtidigt men någon timme borde jag hinna med iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 25 November , 2007 Rapport Share Postad 25 November , 2007 Tråkigt med back, men det händer ju alla förr eller senare. Vilka ska du med berlin till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2007 Tråkigt med back, men det händer ju alla förr eller senare.Vilka ska du med berlin till? Drar dit med en polare från Piteå, som pluggar i linköping. Blev 1000 händer idag enbart nl400. +-0 på spelet men fick in lite på rb. I största potten fick jag inte dra ut. Rätt att syna pre? Standard på turn va, fast bordet är parat? Killen jag möter är ultrafisk. - chalky4391 sitting in seat 1 with $313.24 - Hero sitting in seat 2 with $591.10 - Behnam sitting in seat 3 with $430.84 [Dealer] - Amrak sitting in seat 5 with $452.00 - steffo66 sitting in seat 6 with $589.08 Amrak posted the small blind - $2.00 steffo66 posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to Hero : , chalky4391 folded Hero raised - $14.00 Behnam raised - $46.00 Amrak called - $46.00 steffo66 folded Hero called - $46.00 ** Dealing the flop: , , Amrak checked Hero checked Behnam bet - $80.00 Amrak raised - $160.00 Hero went all-in - $545.10 Behnam folded Amrak went all-in - $248.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Amrak shows: , Hero mucks: , Amrak wins $1036.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vafantroru Postad 25 November , 2007 Rapport Share Postad 25 November , 2007 vad pluggaru lä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2007 Jag pluggar till kostekonom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 1 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2007 Dåligt med uppdateringar, men det har varit dåligt med tid. Känner att jag verkligen inte pallar långa dagar. I onsdags var jag på skolan 08-22 och dagen efter 07-19. Att vara arbetsledare på våran restaurang fungerade hyffsat bra iaf, även om det var lite kaos då och då. Fick lira några få händer till i nov iaf och månaden slutade på +7200 med rb detta på 18 k händer med en ptbb på 7,33. Bara 4500 händer på nl400 så hoppas på att lira mer där nu i dec. Målet för dec blir väl då att lira mer på midstakes och att hinna med 10 k händer. Sen så är det 2 personer som är sugen på att hyra ut min lägenhet nu i jan, så jag kan dra utomlands snart och grinda. Det känns dock så nära nu och jag har inget bestämt. Förmodligen bokar jag ett flyg till Thailand och beger mig sen mot Australien eller Amsterdam, men vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Dåligt med uppdateringar, men det har varit dåligt med tid. Känner att jag verkligen inte pallar långa dagar. I onsdags var jag på skolan 08-22 och dagen efter 07-19. Att vara arbetsledare på våran restaurang fungerade hyffsat bra iaf, även om det var lite kaos då och då. Fick lira några få händer till i nov iaf och månaden slutade på +7200 med rb detta på 18 k händer med en ptbb på 7,33. Bara 4500 händer på nl400 så hoppas på att lira mer där nu i dec. Målet för dec blir väl då att lira mer på midstakes och att hinna med 10 k händer. Sen så är det 2 personer som är sugen på att hyra ut min lägenhet nu i jan, så jag kan dra utomlands snart och grinda. Det känns dock så nära nu och jag har inget bestämt. Förmodligen bokar jag ett flyg till Thailand och beger mig sen mot Australien eller Amsterdam, men vi får se. Snyggt resultat på så lite spel, vad ligger du på för stats? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 bara läst ditt senaste inlägg kossa_mu, undrade lite lätt.. vem är denne påg från piteå? spelar själv ganska mycket poker och känner att jag har ganska bra koll på alla som spelar poker som är ursprunglig piteåbo som spelar betydande stakes ... så... pm'a mitt namn,efternamn och nick till mig om du får det för honom, skulle vara intressant att veta ! själv är jag också utflyttad pitebo... bosatt i umeå numera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 1 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2007 bara läst ditt senaste inlägg kossa_mu, undrade lite lätt.. vem är denne påg från piteå? spelar själv ganska mycket poker och känner att jag har ganska bra koll på alla som spelar poker som är ursprunglig piteåbo som spelar betydande stakes ... så... pm'a mitt namn,efternamn och nick till mig om du får det för honom, skulle vara intressant att veta !själv är jag också utflyttad pitebo... bosatt i umeå numera. Min polare spelar inte poker så jag vet inte om det ger något att skicka hans namn Piteå är dock min hemstad också och jag har bott där nästan hela livet. Mina föräldrar har dock flyttat så det blir bara besök under juldagen och någon gång under sommaren nuförtiden. Kan ge ut mitt namn istället då, Johnny Larsson 84a från bergsviken. Själv så är jag helt värdelös på att komma ihåg namn på folk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 1 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2007 Snyggt resultat på så lite spel, vad ligger du på för stats? Statsen skiljer sig mycket beroende vilka jag lirar mot. Snittar på patetiska tighta 17/13 denna månad. Målet är 25/22 så jag har en lång bit att vandra. Det ska sägas att jag tableselectar väldigt hårt så det är därför det funkar att lira som jag gör. Passar på att lägga in en hand från idag som jag blev riktigt ställd över. Möter en superfisk som jag har 20/8 på o är relativt passiv. - titus1 sitting in seat 1 with $646.95 [Dealer] - HERO sitting in seat 2 with $413.80 - Nimi sitting in seat 3 with $522.90 - Beerfest sitting in seat 4 with $356.00 - allybaba sitting in seat 5 with $143.76 - xZxZx sitting in seat 6 with $611.68 HERO posted the small blind - $2.00 Nimi posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , Beerfest folded allybaba folded xZxZx folded titus1 folded HERO raised - $16.00 Nimi called - $16.00 ** Dealing the flop: , , HERO bet - $23.00 Nimi called - $23.00 ** Dealing the turn: HERO checked Nimi checked ** Dealing the river: HERO bet - $50.00 Nimi went all-in - $487.90 HERO folded Nimi mucks: Nimi wins $612.90 from the main pot Killen brukar spela sjukt skumt men vet inte om jag kan hitta synen här i en bvb. Spelet är så ologiskt så jag har ingen aning alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
santiago Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Killen brukar spela sjukt skumt men vet inte om jag kan hitta synen här i en bvb. Spelet är så ologiskt så jag har ingen aning alls. Jag vet precis hur du menar, jag har själv jättesvårt när jag sitter med en bra hand i hålen o den typen av flopp kommer. Visar de en sådan styrka brukar det (tyvärr) vara så att man är slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 2 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2007 Kul att kroppen håller på att tackla av redan i 23 års ålder. Får sådan ångest dagen efter nuförtiden när jag har druckit och mått riktigt piss idag. Passade då på att köra en riktig monstergrind idag, 2300 händer 2outad på river i dagens största pott, tjohoo.. Hm ser nu att en 10a ger han stege också. - Nimi sitting in seat 1 with $609.20 - starmam sitting in seat 2 with $105.10 - Sandra1 sitting in seat 3 with $381.28 - MartinAAAA sitting in seat 4 with $621.28 [Dealer] - arkle23 sitting in seat 5 with $242.60 - HERO sitting in seat 6 with $426.28 arkle23 posted the small blind - $2.00 HERO posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , Nimi folded starmam folded Sandra1 folded MartinAAAA raised - $16.00 arkle23 folded HERO raised - $52.00 MartinAAAA called - $52.00 ** Dealing the flop: , , HERO bet - $70.00 MartinAAAA called - $70.00 ** Dealing the turn: HERO checked MartinAAAA bet - $123.00 HERO went all-in - $308.28 MartinAAAA called - $308.28 ** Dealing the river: HERO shows: , MartinAAAA shows: , MartinAAAA wins $859.56 from the main pot Sjukt mycket fisk idag, men lite otur på 400 där jag lirade 50% av händerna sänkte resultatet lite, +750$ iaf Satt och funderade lite idag och kom på bästa idéen. Finns en marknad som är helt outforskad nästan. Vill inte skriva här vad det handlar om iaf jag fulllföljer det hela. Men jag är lite småsugen på att starta eget inom det efter jag varit ute och rest. Hatar förövrigt skola nu och vill bränna upp restaurangen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Har blivit en hel del lir de senaste dagarna. Har nu spelat 5000 händer och plussat 1500$ i dec. Börjar känna mig mera bekväm nu på 400 så 75 % av händerna har varit på den nivån. Igår lirade jag också med en kille forumet och fick lite tips på några händer. Denna hand så undrar jag mest om man kan hitta synen på river, känns verkligen som jag är slagen men då jag rivrar toppar så synar jag ändå. - Earbay sitting in seat 1 with $386.00 - dinky3 sitting in seat 2 with $388.00 - Wondermike sitting in seat 3 with $400.00 [sitting out] - HERO sitting in seat 4 with $412.08 [Dealer] - Shawz sitting in seat 5 with $863.65 - Gorbaal sitting in seat 6 with $466.52 Shawz posted the small blind - $2.00 Gorbaal posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , Earbay folded dinky3 folded HERO raised - $14.00 Shawz folded Gorbaal called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Gorbaal checked HERO bet - $22.00 Gorbaal called - $22.00 ** Dealing the turn: Gorbaal checked HERO bet - $50.00 Gorbaal raised - $100.00 HERO called - $100.00 ** Dealing the river: Gorbaal bet - $137.00 HERO called - $137.00 Gorbaal shows: , HERO mucks: , Gorbaal wins $546.00 from the main pot Här kommer en 225 bb pott där jag höjer pre och normalt höjer hans bett på flopp men inte när han bettar så stort. - skudmissile sitting in seat 1 with $357.52 - hahila sitting in seat 2 with $463.00 - SMACKGIRL sitting in seat 3 with $740.30 - HERO sitting in seat 4 with $495.52 [Dealer] - Patjac sitting in seat 5 with $495.28 - bezzer473 sitting in seat 6 with $499.99 Patjac posted the small blind - $2.00 bezzer473 posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , skudmissile folded hahila folded SMACKGIRL folded HERO raised - $14.00 Patjac called - $14.00 bezzer473 called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Patjac checked bezzer473 bet - $50.00 HERO called - $50.00 Patjac folded ** Dealing the turn: bezzer473 bet - $100.00 HERO called - $100.00 ** Dealing the river: bezzer473 went all-in - $339.99 HERO went all-in - $331.52 bezzer473 shows: , HERO shows: , HERO wins $1002.04 from the main pot Det känns otroligt skönt att mer än hälften av tiden i våran restaurang har gått nu. Tyvärr så är den jobbigaste biten i slutet men 21 dec så är allt klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maija Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Har blivit en hel del lir de senaste dagarna. Har nu spelat 5000 händer och plussat 1500$ i dec. Börjar känna mig mera bekväm nu på 400 så 75 % av händerna har varit på den nivån. Igår lirade jag också med en kille forumet och fick lite tips på några händer. Denna hand så undrar jag mest om man kan hitta synen på river, känns verkligen som jag är slagen men då jag rivrar toppar så synar jag ändå. - Earbay sitting in seat 1 with $386.00 - dinky3 sitting in seat 2 with $388.00 - Wondermike sitting in seat 3 with $400.00 [sitting out] - HERO sitting in seat 4 with $412.08 [Dealer] - Shawz sitting in seat 5 with $863.65 - Gorbaal sitting in seat 6 with $466.52 Shawz posted the small blind - $2.00 Gorbaal posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , Earbay folded dinky3 folded HERO raised - $14.00 Shawz folded Gorbaal called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Gorbaal checked HERO bet - $22.00 Gorbaal called - $22.00 ** Dealing the turn: Gorbaal checked HERO bet - $50.00 Gorbaal raised - $100.00 HERO called - $100.00 ** Dealing the river: Gorbaal bet - $137.00 HERO called - $137.00 Gorbaal shows: , HERO mucks: , Gorbaal wins $546.00 from the main pot Här kommer en 225 bb pott där jag höjer pre och normalt höjer hans bett på flopp men inte när han bettar så stort. - skudmissile sitting in seat 1 with $357.52 - hahila sitting in seat 2 with $463.00 - SMACKGIRL sitting in seat 3 with $740.30 - HERO sitting in seat 4 with $495.52 [Dealer] - Patjac sitting in seat 5 with $495.28 - bezzer473 sitting in seat 6 with $499.99 Patjac posted the small blind - $2.00 bezzer473 posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , skudmissile folded hahila folded SMACKGIRL folded HERO raised - $14.00 Patjac called - $14.00 bezzer473 called - $14.00 ** Dealing the flop: , , Patjac checked bezzer473 bet - $50.00 HERO called - $50.00 Patjac folded ** Dealing the turn: bezzer473 bet - $100.00 HERO called - $100.00 ** Dealing the river: bezzer473 went all-in - $339.99 HERO went all-in - $331.52 bezzer473 shows: , HERO shows: , HERO wins $1002.04 from the main pot Det känns otroligt skönt att mer än hälften av tiden i våran restaurang har gått nu. Tyvärr så är den jobbigaste biten i slutet men 21 dec så är allt klart Folket kräver mer HH:s!!! Sluta tråla, våga showa! Fisk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2007 Jag har inte lagt ner dagboken men eftersom jag inte har haft tid att lira något så har jag kört en liten paus. Tar upp den igen efter jullovet, då jag ska satsa stenhårt på pokern. Har tyvärr inget internet heller hemma hos mina föräldrar. Men sen då jäklar, ska grinda tills ögonen blöder. Thailandresan blir nog inte i jan iaf då jag inte vet hur jag ska göra med lägenheten. Tidigast 1a feb och senast 1 mars är tanken. Ska bli skönt att vara hemma och vila upp sig lite och dra iväg till Berlin en vecka. Har förövrigt varit julbordsansvarig idag och hållt ett litet tal. Det är sjukt hur enkelt det är att lira poker om man jämför med annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Sådär då kör man igång igen. Jag har aldrig haft sådan oflyt som jag hade nu i slutet av dec och början av jan. Lyckades bla förlora min största pott någonsin. - oceanstar sitting in seat 1 with $225.63 [Dealer] - robbersdog sitting in seat 2 with $401.40 - xZxZx sitting in seat 3 with $1193.92 - HERO sitting in seat 4 with $790.00 - Nimi sitting in seat 5 with $800.00 [sitting out] - Wallaceman sitting in seat 6 with $736.04 robbersdog posted the small blind - $2.00 xZxZx posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to HERO : , HERO raised - $16.00 Wallaceman called - $16.00 oceanstar folded robbersdog folded xZxZx raised - $52.00 HERO raised - $166.00 Wallaceman folded xZxZx called - $166.00 ** Dealing the flop: , , xZxZx checked HERO bet - $250.00 xZxZx called - $250.00 ** Dealing the turn: xZxZx went all-in - $781.92 HERO went all-in - $374.00 ** Dealing the river: HERO shows: , xZxZx shows: , xZxZx wins $1596.00 from the main pot Backade ca 3 k på nl400, men tack vare ett ihärdigt nötande på 200 så hamnade jag på lite plus i dec tillslut. Nu senaste dagarna har det äntligen lossnat lite och jag har vänt ett stort back till hyffsat plus nu i jan. Att det gick dåligt berodde inte enbart på oflyt utan jag har analyserat några saker som jag har gjort fel på. * spelade ofta när jag var väldigt trött. Satt någon dag och skrev projektarbete från jag vaknade tills jag kom hem kring 22. Då satte jag mig och lirade poker tills jag somnade, vilket inte är så optimalt. * Dåligt med analys och kollande på pokervideos. * spelade fler bord än vanligt. Gick från 4 bord till 6 eller 8. * bytte spelstil. Jag lärde mig att lira 20/16 och mina postflopp skills för det är kanske inte de bästa. Nu kör jag 4 bord på en 20 tums skärm, och klienterna på laptopen. Signade idag upp mig på http://www.deucescracked.com så jag har deras videos också. Så det blir minst en video per dag från antingen dem eller cardrunners. Idag gick iaf det riktigt bra och jag plussade 1200 $ på nl200. Här är 2 händer jag gillar. Den första för mitt eget spel och den andra för motståndarens spel. - Quicksand5 sitting in seat 1 with $315.48 - scarface07 sitting in seat 2 with $51.67 [Dealer] - bluerose sitting in seat 3 with $200.00 - cianno sitting in seat 4 with $93.84 - HERO sitting in seat 5 with $190.00 - Silvervingen sitting in seat 6 with $228.28 bluerose posted the small blind - $1.00 cianno posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO : , HERO raised - $8.00 Silvervingen folded Quicksand5 folded scarface07 folded bluerose called - $8.00 cianno folded ** Dealing the flop: , , bluerose bet - $9.00 HERO raised - $26.00 bluerose called - $26.00 ** Dealing the turn: bluerose checked HERO checked ** Dealing the river: bluerose bet - $70.00 HERO raised - $140.00 bluerose went all-in - $97.00 HERO went all-in - $16.00 HERO shows: , bluerose mucks: HERO wins $379.00 from the main pot - HERO sitting in seat 1 with $197.00 - gazza167 sitting in seat 2 with $182.56 [Dealer] - mrtirana sitting in seat 3 with $0.00 [sitting out] - rounder2881 sitting in seat 4 with $331.38 - Donnyboy sitting in seat 5 with $584.28 - zzag1000 sitting in seat 6 with $127.92 rounder2881 posted the small blind - $1.00 Donnyboy posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO : , zzag1000 raised - $4.00 HERO called - $4.00 gazza167 raised - $12.00 rounder2881 folded Donnyboy folded zzag1000 called - $12.00 HERO called - $12.00 ** Dealing the flop: , , zzag1000 checked HERO checked gazza167 bet - $20.00 zzag1000 called - $20.00 HERO raised - $101.00 gazza167 folded zzag1000 called - $101.00 ** Dealing the turn: zzag1000 went all-in - $14.92 HERO called - $14.92 ** Dealing the river: zzag1000 shows: , HERO shows: , HERO wins $288.84 from the main pot Om jag satte tentan vi hade nyss och vi inte behöver skriva om vårat projektarbete en gång till så är jag studieledig fram till hösten då jag ska läsa fek b. Under tiden blir det en massa poker men även en hel del träning tänkte jag. Från att köra 1 pass i veckan, kör jag nu 5 pass. Här är schemat jag har börjat köra på. Är inne på vecka 2 nu må bröst tis framsida ben, mage ons tors rygg, trapz fre axlar, triceps lör baksida ben, biceps vader. sön Annars så var julen underbar och Berlin var hur skönt som helst. Kan lätt tänka mig att bo där ett tag. Tänkte täta några luckor till på nl200 sen går jag upp igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Då har man just kommit hem efter ett benpass och jag fick hålla i trappräcket för att inte ramla när jag gick ner en våning Jag väger 13 kg mindre än vad jag gjorde i maj 06, så jag är sjukt mycket svagare. Dock så ökar jag nästan varje pass nu när jag har börjat köra lite seriösare. Standard frukost är: fiberhavregrynsgröt med äppelmos utan socker frukt macka med pålägg ett glas mjölk + vitamintablett Funderar lite på om jag ska äta ett vanligt kvällsmål eller om jag ska börja köra 3 lagade mål per dag utöver frukosten istället. Idag blir det att beställa nytt proteinpulver då det gamla är slut + att jag eventuellt beställer Rage. Mitt kreatin är snart slut och det lät bra det lilla jag läste på kolozzeum. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 22 Januari , 2008 Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Vad vill du med din raise på flop med 99? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Vad vill du med din raise på flop med 99? Killen var en fisk och de donkar ofta in i mig på floppen. Brukar höja med en stor del av min range då och oftast lägger de sig då. Skulle turn ha blankat och vi bägge checkar så får jag ofta en bluff mot mig på river som jag kan syna. 22/1 - 800 $ 23/1 + 900 $ 24/1 + 500 $ Här är 2 händer som jag blev lite fundersam över. Bägge är mot shortstacks som check miniraisar mig på floppen. Standard med syn bara på den första med tanke på att han är short kanske? - XdrummerX sitting in seat 1 with $268.31 - Vo2Max sitting in seat 2 with $596.55 - HERO sitting in seat 4 with $194.00 [Dealer] - TheScoobster sitting in seat 5 with $152.52 - tobytank sitting in seat 6 with $93.24 TheScoobster posted the small blind - $1.00 tobytank posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO : , XdrummerX folded Vo2Max folded HERO raised - $7.00 TheScoobster folded tobytank called - $7.00 ** Dealing the flop: , , tobytank checked HERO bet - $10.00 tobytank raised - $20.00 HERO raised - $42.00 tobytank folded HERO mucks: HERO wins $75.00 from the main pot End of game 916387045 - Nimi sitting in seat 1 with $199.24 - wing_clipper sitting in seat 2 with $196.88 - tollo sitting in seat 3 with $276.00 - HERO sitting in seat 4 with $260.00 [Dealer] - jdenilson sitting in seat 5 with $272.84 - Maddie84 sitting in seat 6 with $258.18 jdenilson posted the small blind - $1.00 Maddie84 posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO : , Nimi folded wing_clipper called - $2.00 tollo folded HERO raised - $9.00 jdenilson folded Maddie84 folded wing_clipper called - $9.00 ** Dealing the flop: , , wing_clipper checked HERO bet - $14.00 wing_clipper raised - $28.00 HERO called - $28.00 ** Dealing the turn: wing_clipper bet - $60.00 HERO folded wing_clipper mucks: wing_clipper wins $134.00 from the main pot End of game 916351198 Förövrigt så har jag börjat lira lite nl300 igen också, kan inte gå runt och vara rädd för att bli utdragen hela tiden. Träningen gick riktigt bra idag och jag har nu börjat köra med vikter nu när jag kör chins. Nästa ryggpass blir dock tyngre då jag ska börja med marklyft igen. Troligtvis så slänger jag in något simpass också efter träningen nästa vecka då vissa pass har känts lite väl korta. Ikväll kommer jag fuska lite med kosten genom att käka på pizzeria och se lite hockey, men så kan det gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts