Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tyvärr ingen HH men såhär gick handen.

Började som en 10manna med 3 prisplatser.

Jag SB 2000

Short och tajt kille bb: 1300

Chipleadern med 4500

samt en till kille med 4000 som inte var inblandad i handen.

Plockar upp 33 i smallblind. Storstacken som jag vet älskar steala blinds höjer till sitt vanliga 3xbb från knappen. Jag vet att han älskar att steala för jag reraise stealade tillbaka blindsen flera gånger under turneringens lopp. Han hade dessutom raisat förra handen från sb och fått blindsen.

Jag tänker om jag ställer foldar han alla gånger han försöker steala och om jag är uppe mot AX KX så är det i stort sätt en coinflip och om jag vinner den så är jag ganska säker på att ta andra platsen. Synar shortstacken med AX KX så tar jag gärna en coinflip med lite fördel till mig för att slå ut honom ut turneringen och spräcka bubblan.

Jag ställer, shortstacken som var BB foldar. Stealar storstacken synar och visar A,10. En coinflip som jag självklart förlorar då ett ess kommer på floppen.

Var detta fel spelat? Skulle jag försökt vänta ut shortstacken och hoppas att han inte dubblar så jag blir short?

Postad

Allt talar egentligen för fold. Om du pushar måste du tycka att det finns stor fold-e. Därför vore det ju intressant att veta vad blindsen var. Men om det finns fe så är du ju inte desperat och borde ändå folda enligt mig.

Postad

Du vill inte ha en flipp här där du antingen blir jättekortis eller bubblar om du torskar, därför måste du ha stort FE (egentligen veta att fi är riktigt vek mot omslag) eller en legitim hand att resteala med. Inget lysande läge att resteala, detta.

Du kan i detta läget ta det lugnt, kortisen kommer tvingas att göra nått innan dig.

Postad
Du vill inte ha en flipp här där du antingen blir jättekortis eller bubblar om du torskar, därför måste du ha stort FE (egentligen veta att fi är riktigt vek mot omslag) eller en legitim hand att resteala med. Inget lysande läge att resteala, detta.

Du kan i detta läget ta det lugnt, kortisen kommer tvingas att göra nått innan dig.

Men detta är ingen satellit, det är en sng.

Varför är en flipp här så fel? Det är 4 spelare kvar vid bordet, storstacken som sitter på knappen försöker sno blinds från 2 fi, en har ca. 10BB och vi har ca. 12BB. Om jag hade varit knappen och haft lika mycket marker som han så hade jag snott blinds nästan varje varv.

Förlorar vi potten så är det ganska så får vi hoppas på att vi dubblar upp nästa hand, vinner vi så är det bara o höja varje hand (så som knappen gör).

Att tänka på att en annan spelare är short och måste troligen göra ett beslut om alla sina marker innan dig är inget du bör tänka på när du har 12BB och är på bubblan.

Postad

Förlorar vi potten så är det ganska så får vi hoppas på att vi dubblar upp nästa hand, vinner vi så är det bara o höja varje hand (så som knappen gör).

Förlorar vi potten har vi bubblat.

Visst kanske vi har tillräckligt med FE om vi tycker fi är för lös i kombination till vekhet.

Jag menade för övrigt inte att vi kan ta det så långt att vi foldar så många händer som i en sattelit utan snarare att vi faktiskt har råd att släppa om vi inte har en pushvänlig hand de ggr vi har möjlighet att vara först in i potten.

Postad
Förlorar vi potten har vi bubblat.

Visst kanske vi har tillräckligt med FE om vi tycker fi är för lös i kombination till vekhet.

Jag menade för övrigt inte att vi kan ta det så långt att vi foldar så många händer som i en sattelit utan snarare att vi faktiskt har råd att släppa om vi inte har en pushvänlig hand de ggr vi har möjlighet att vara först in i potten.

Jupp, säkert jag som tänkte fel när jag skrev det. Förlorar vi potten så åker vi, men om Fi är lös så tycker jag att det motiverar för raise. Visst, det går kanske att folda sig IMT, men jag hade nog ändå tryckt där, det känns som det är +Ev.

_______________________________________________________________________________________________

Storstacken älskar att höja, och jag vet att om jag var på hans plats så skulle jag höja sjukt mycket, och är han duktig så kommer han släppa ganska många händer som han höjer med för behåller sitt chiplead. Han får ju sjukt många tillfälle att sno blind, speciellt med dagens veka spelare som först siktar på ITM och sen på vinst (eller om de siktar på att komma HU först och sen vinst).

BB är en tight spelare, båda blinds är shorta, knappen måste ju höja nästan 90% av sina händer här.

Jag älskar just sånna här situationer när man är short och man vet att den andra shortstacken foldar i hopp om att du åker ut, och att chip gärna höjer ganska mycket här.

Får jag välja mellan att ta 50/50 nu eller hamna ITM med 3-4BB och de andra 2 borde ju ha ca 25BB var så väljer jag 50/50.

Nu va de otur att han hitta AT, testa att göma resultaten nästa gång så kommer du få bättre svar =)