Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte tillgång till någon handhistorik så jag skriver exakt hur handen gick till.

Plockar upp: AhJh på BB, 3 stycken limpare så jag höjer till 4xbb. Alla synar.

Flop 4h 10h Qd. Jag agerar först och bettar ut 90c i en 1.62 dollar pott, en kille synar och den andra ställer sina kvarvarande 2.76 dollar allin. Jag synar bara för att trappa den andra killen till att bli potcommited. Han synar med.

Turn: 2c Jag ser att den andra killen bara har 2.45 dollar kvar så jag ställer och han synar. Gjorde det dels för att jag visste att jag hade över 50% chans att träffa någonting som förmodligen kan vinna mig potten på turn + river och då är det EV+ att få in degen. Han synar självklart.

River: 8c

Killen som ställde i början visar 10,9 dvs par i 10or.

Andra killen visar Q,7 dvs par i damer och tar hem potten.

Skulle jag ha spelat denna hand på ett annat sätt?

Postad
Turn: 2c Jag ser att den andra killen bara har 2.45 dollar kvar så jag ställer och han synar. Gjorde det dels för att jag visste att jag hade över 50% chans att träffa någonting som förmodligen kan vinna mig potten på turn + river och då är det EV+ att få in degen. Han synar självklart.

Jo ser bra ut, men normalt vill du ha in allt på floppen av den enkla anledningen att du har mest equity där.