bongoBerra Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Jag försöker få 24h:s klient att fungera i Wine, men det går inte alls bra. Jag får följande felmeddelande: danneman@kitchen:~$ wine "C:\Program Files\B2BPOKER\24hPoker\Client.exe" ALSA lib ../../src/conf.c:3949:(snd_config_expand) Unknown parameters 0 ALSA lib ../../../src/control/control.c:909:(snd_ctl_open_noupdate) Invalid CTL default:0 Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: updater/Updater Det roliga är att jag under gårdagen fick igång klienten en gång, men efter det så fungerar det inte. Jag kör Ubuntu 7.10 64-bit. Edit: Testade nu Cardroom 2. Jag kommer in i lobbyn, men när jag klickar på ett bord står det bara att det laddar och sedan stängs fönstret. Citera
Matfrid Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Jag försöker få 24h:s klient att fungera i Wine, men det går inte alls bra. Jag får följande felmeddelande: danneman@kitchen:~$ wine "C:\Program Files\B2BPOKER\24hPoker\Client.exe" ALSA lib ../../src/conf.c:3949:(snd_config_expand) Unknown parameters 0 ALSA lib ../../../src/control/control.c:909:(snd_ctl_open_noupdate) Invalid CTL default:0 Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: updater/Updater Det roliga är att jag under gårdagen fick igång klienten en gång, men efter det så fungerar det inte. Jag kör Ubuntu 7.10 64-bit. Edit: Testade nu Cardroom 2. Jag kommer in i lobbyn, men när jag klickar på ett bord står det bara att det laddar och sedan stängs fönstret. Jag kan förstå om du vill använda WINE för att köra windows-program t ex i Linux. Men 24h och andra klienter för b2b är java-baserade, så du borde kunna köra dem direkt i linux, macos med mera. Citera
vetgirig Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Själv kör jag webbklienten på B2B och Ongame och de funkar fint under Linux. Förut kunde man köra B2B klient direkt i Linux om man trixade lite - java är java är java - men numera har de med Windowsspecifika bibliotek så det går inte längre. Förmodligen är det det som gör att det inte fungerar i Wine - Wine har väl inget stöd för Java då Java går att köra direkt i Linux. Deras klient är nu en del java en del windowsspecifik kod - så då funkar den bara på windows. Citera
Recommended Posts