Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad gäller egentligen för en frånvarande spelare i en turnering eller en sit'n'go?

Om en spelare har big blind och inte är där ska det anses som en check eller fold?

Eller spelaren satsar, men är inte där och agerar när det är dags igen?

Detta är olika på olika siter och jag eftersträvar inte någon diskussion om vad som är bäst, etc., utan jag vill bara veta om det inte finns någon regel som styr detta?

Vad gäller i liveturneringar?

Postad

Live: när knappen fått sitt sista kort skall dealern sopa in korten från de spelare som inte sitter i sin stol. Man har alltså inte tid på sig tills det är ens tur att agera, detta för att alla skall veta hur många spelare man spelar mot i handen.

Detta gäller både enligt Svepof och CC.

Bra och rättvis regel.

Online: tror bara jag sett att den som är frånvarande automatisk gör en check-fold.

Postad
Check om möjligt, annars fold. Det är det enda jag varit med om, och det känns helt logiskt.

EDIT: Det är alltså online. Live tror jag man måste skydda korten när de delats.

På pokerstars och simbapoker blir det en fold, men i ongamenätverket blir det en check.