Gå till innehåll

Kan man försörja sig på limit poker?


Softish

Recommended Posts

Eftersom limit poker (enligt de flestas uppfattning) i mycket större utsträckning kräver flyt med korten än i NL så undrar jag om det verkligen är möjligt att försörja sig genom bara limitpoker? Ponera att man inte är någon turgubbe men spelar skickligt. Det räcker helt enkelt inte för att vara vinnande i längden i ett så pass turbaserat spel. Erik Sagström blev på något mirakulöst sätt miljonär genom limitpoker men det var under en tid då de flesta var nybörjare i fråga om nätpoker och fiskarna mångdubbelt fler än idag. Jag tänker satsa på limit nu men jag vill veta hur mycket värde det egentligen ligger i denna pokervariant?

 

Ännu en gång har du lyckats skapa en best-seller tråd och trots det finns det tom skrik om banning. Helt obegripligt enligt mig!

Kan inte du gå ner i brunnen en gång? Det måste bara vara en hit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ang. balansmässigt bluffande så ska det ju som sagt förekomma även mot synfiskar.

 

Nu sticker jag väl ut hakan riktigt när klyka både är moderator och Uppsalabo...;-) Försöka bluffa mot synfiskar? Det vore kul att höra resonemanget bakom det eftersom jag nog aldrig hört nån säga det förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sticker jag väl ut hakan riktigt när klyka både är moderator och Uppsalabo som jag.;-) Försöka bluffa mot synfiskar? Det vore kul att höra resonemanget bakom det eftersom jag nog aldrig hört nån säga det förr.

 

Att lägga in ett extra bet i bluff som man förväntar sej ska bli synad, är snarare en investering för att synfiskarna ska fortsätta syna dej än en bluff. Om du aldrig visar en bluff så kan tom synfiskarna tillslut börja lägga händer. om du visar upp en bluff nån gång emellanåt kommer de fortsätta att vara paranoida och tro att du bluffar ofta och syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga in ett extra bet i bluff som man förväntar sej ska bli synad, är snarare en investering för att synfiskarna ska fortsätta syna dej än en bluff. Om du aldrig visar en bluff så kan tom synfiskarna tillslut börja lägga händer. om du visar upp en bluff nån gång emellanåt kommer de fortsätta att vara paranoida och tro att du bluffar ofta och syna ner.

 

Precis. Nyckelordet var "balansmässigt". Sett i isolation är det alltså EV-, men i längden lönar det sig. Det ska dock, som sagt, tillämpas mycket mycket sparsamt.

 

Men nu börjar jag känna mig tjatig... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...