Gå till innehåll

Bootliner / sveadansken kommer snart klonka, jag har sparat upp till det!

Bootliner

Recommended Posts

o HUUUUR slutar turneringen tror ni??? Detta är alltså efter att rebuyperioden är slut!!

EDIT: SJUKT mkt tilt på att jag inte kan få upp handhistoryn! Sitter i SB med ca 4000 marker. Blinds skyhöga 600/1200l 3 limpare, jag går all in när det kommer till mig, alla synar.

Flopp T62.

BB betar ut 10k, en annan reraisar allin för 9k till, alla andra lägger sig, BB synar. Får se riktigt fina kort att va uppe mot, o potten är för mig ca en 20k-pot. Ena har AT, andra 99. turn 8 (självklart ska jäveln som spelar 99 som en idiot få fler outs). River ALLTID en 9 mot mig där. ALLTID! BALLE va jag e trött på MTTbögeri

Fy FAN vad lack jag är på att mina händer AAAALDRIG får stå!!!!!!!!!!!!!!!! GKLJEG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

spelar en MTT. blir inte många för mig generellt, kanske 1-2 st i veckan. Har gått ganska långt, e typ 20% spelare kvar, jag har en fin stapel. Får AK UTG höjer, knappen går all in. jag synar, han har AJ. Potten är för 2 x average stack. Floppen kommer SJÄLVKLART med J. Turn K, och jag tänker YES, för att få se ännu en jävla J på river.

EXAKT denna situation hände mig för några veckor sen också, lika långt in i en turnering. AK mot AJ, J på flopp, K på turn, J blir jag rövknullad av på river.

Handen efter har jag KQs i BB, alla lägger sig fram till SB som höjer upp, jag reraisar rejält han synar. floppen kommer självklart totalkasst, AJ5, men han har så lite kvar så jag synar. han har A6. A6?? vill du spela för hela din stack där. Nu e jag supershort med 3 BB.

Jävla ÄCKEL fattar inte varför jag envisas med MTTs när det alltid skiter sig precis när det inte ska och får göra det.

Länk till kommentar

Klassisk river

Seat 1: Bootliners ($51.90 in chips)

Seat 2: fufolino ($139.75 in chips)

Seat 7: indreamtt ($49.25 in chips)

Seat 8: cqcnd52 ($22.75 in chips)

Seat 9: BillyBOILD ($56.60 in chips)

ANTES/BLINDS

cqcnd52 posts blind ($0.25), BillyBOILD posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Bootliners bets $2, fufolino folds, indreamtt folds, cqcnd52 calls $1.75, BillyBOILD folds.

FLOP [board cards: 5 of Spades,Jack of Diamonds,Queen of Spades ]

cqcnd52 checks, Bootliners bets $3, cqcnd52 calls $3.

TURN [board cards: 5 of Spades,Jack of Diamonds,Queen of Spades,6 of Clubs ]

cqcnd52 checks, Bootliners bets $7, cqcnd52 calls $7.

RIVER [board cards: 5 of Spades,Jack of Diamonds,Queen of Spades,6 of Clubs,Ace of Clubs ]

cqcnd52 bets $10.75 and is all-in, Bootliners calls $10.75.

SHOWDOWN

cqcnd52 shows [ King of Hearts,10 of Spades ]

Bootliners shows [ Queen of Clubs,Ace of Hearts ]

cqcnd52 wins $44.50.

Länk till kommentar

Tänkte jag skulle kvala mig in till lite dyrare turrar ikväll. Blev ganska uppgiven direkt. i första qualifiern förlorar jag AK mot A3, drar självklart ut med färg. Sen plockar jag AA som short och loosar mot A9, drar självklart också ut med färg. ROLIGT!

Länk till kommentar

Nästa qualifier: BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT! jag fortsätter springa sämre än någon annan, det är oförståligt hur jag kan plussa. slipper jag den jävla 5an eller esset (som de bara fanns 2 kvar av) så vinner jag en jättepot o e garanterad en ticket. TILT RAKT IGENOM!!!!!!!¨¨

Seat 2: .Nightfish. ($2,410 in chips)

Seat 3: pabdex ($1,665 in chips)

Seat 4: yaela1 ($3,400 in chips)

Seat 6: Bootliners ($2,125 in chips)

Seat 7: iguana68 x ($570 in chips)

Seat 8: jumppi2 ($2,030 in chips)

Seat 9: Bart179 ($1,420 in chips)

Seat 10: tidy x ($1,380 in chips)

ANTES/BLINDS

Bootliners posts blind ($25), iguana68 x posts blind ($50).

PRE-FLOP

jumppi2 bets $100, Bart179 folds, tidy x folds, .Nightfish. folds, pabdex folds, yaela1 calls $100, Bootliners calls $75, iguana68 x calls $50.

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,2 of Clubs,3 of Hearts ]

Bootliners checks, iguana68 x bets $470 and is all-in, jumppi2 calls $470, yaela1 calls $470, Bootliners bets $2,025 and is all-in, jumppi2 folds, yaela1 calls $1,555.

TURN [board cards: 4 of Diamonds,2 of Clubs,3 of Hearts,Queen of Diamonds ]

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,2 of Clubs,3 of Hearts,Queen of Diamonds,5 of Spades ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ 9 of Clubs,9 of Spades ]

iguana68 x shows [ 3 of Clubs,6 of Clubs ]

yaela1 shows [ 5 of Hearts,5 of Diamonds ]

yaela1 wins $3,110, iguana68 x wins $2,280.

Länk till kommentar

varför händer sånt här mig ALLDELES för ofta? sitter honom inte på AT iaf, snarare AJ eller högt par med tanke på hur sopan spelat

Seat 1: comtabilator ($3,675 in chips)

Seat 2: Veronica.S ($1,957 in chips)

Seat 5: vialli75 ($1,510 in chips)

Seat 7: rallilev1 ($1,908 in chips)

Seat 8: Bootliners ($2,200 in chips)

Seat 9: viking-49 ($2,230 in chips)

Seat 10: Ivory123 ($1,520 in chips)

ANTES/BLINDS

rallilev1 posts blind ($200), Bootliners posts blind ($400).

PRE-FLOP

viking-49 folds, Ivory123 folds, comtabilator calls $400, Veronica.S folds, vialli75 folds, rallilev1 folds, Bootliners checks.

FLOP [board cards: 10 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades ]

Bootliners checks, comtabilator checks.

TURN [board cards: 10 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,2 of Hearts ]

Bootliners checks, comtabilator checks.

RIVER [board cards: 10 of Hearts,4 of Clubs,10 of Spades,2 of Hearts,Jack of Spades ]

Bootliners bets $400, comtabilator bets $800, Bootliners bets $1,400 and is all-in, comtabilator calls $1,000.

SHOWDOWN

Bootliners shows [ 9 of Clubs,10 of Clubs ]

comtabilator shows [ 10 of Diamonds,Ace of Spades ]

comtabilator wins $4,600.

Länk till kommentar

20 platser innan pengarna får in pengarna på turn med nötstegen, mot et set. Jag ber till att EN gång låta handen stå. EN ENDA GÅNG. Inte då, självklart rivras det kåk.

borde nog lägga ner MTTs, jag får typ alltid in pengarna bra o vinner ALDRIG. får jag in pengarna dåligt så finns det inte en chans i helvete att jag drar ut. ongames struktur e ju så jävla gay också som gör att idiot o chansspel betalar sig alldeles för mycket.

Länk till kommentar

Sjukaste dagboken jag har läst, aldrig skrattat så mycket :P.

1. 99,9% av alla sidor är inte riggade, och det inkluderar till största sannolikhet betsson.

2. Varians, slå upp det.

3. Posta mer händer som inte är standard utdragningar så kanske du får mer hjälp med analys.

4. Är du minus ett par tusen dollar eller älskar du bara att visa badbeats?

Länk till kommentar

1. jag vet, det tror jag inte heller. jag är bara trött på att bad beatstreaken kan stå i så länge. spelat poker i typ 5 år på nätet, och nu har det varit så här i typ 4-5 månader.

2. i know :)

3. mm borde göra det, ska försöka göra mer framöver.

4. jag är tro, tro det eller ej, plus en hel del dollar. men detta från cashgame, där kan jag SPELA. allt whine e ju typ från turneringar där man enligt ongames struktur inte får spela, utan bara ska chansa

btw, så här åker jag; klart han har AQ. klart det måste komma Q på flopp. det står att procentsatsen ska va typ 75/25, jag kan lova att det finns inte en chans i HELVETE att jag vunnit en av 4 såna här. snarare 1/20

Seat 1: MadeByRUS ($2,878 in chips)

Seat 2: Bootliners ($1,135 in chips)

Seat 5: peksu ($2,590 in chips)

Seat 6: --Buzz52-- ($1,800 in chips)

Seat 9: dreamhakeem ($2,389 in chips)

Seat 10: jo papa ($4,208 in chips)

ANTES/BLINDS

--Buzz52-- posts blind ($200), dreamhakeem posts blind ($400).

PRE-FLOP

jo papa folds, MadeByRUS folds, Bootliners bets $1,135 and is all-in, peksu folds, --Buzz52-- folds, dreamhakeem calls $735.

FLOP [board cards: 9 of Spades,6 of Spades,Queen of Spades ]

TURN [board cards: 9 of Spades,6 of Spades,Queen of Spades,3 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 9 of Spades,6 of Spades,Queen of Spades,3 of Diamonds,8 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Jack of Diamonds,Ace of Diamonds ]

dreamhakeem shows [ Queen of Hearts,Ace of Hearts ]

dreamhakeem wins $2,470.

dagen första sitngo, så sjuuukt standard. vet t o m att 8an kommer komma på river när jag ser hans kort.

Seat 1: MadeByRUS ($3,392 in chips)

Seat 2: Bootliners ($3,007 in chips)

Seat 5: peksu ($2,590 in chips)

Seat 6: --Buzz52-- ($1,200 in chips)

Seat 7: m1xaLbl4 ($130 in chips)

Seat 9: dreamhakeem ($3,291 in chips)

Seat 10: jo papa ($1,390 in chips)

ANTES/BLINDS

dreamhakeem posts blind ($75), jo papa posts blind ($150).

PRE-FLOP

MadeByRUS folds, Bootliners bets $425, peksu folds, --Buzz52-- folds, m1xaLbl4 folds, dreamhakeem calls $350, jo papa calls $275.

FLOP [board cards: 9 of Spades,9 of Clubs,2 of Spades ]

dreamhakeem bets $300, jo papa bets $965 and is all-in, Bootliners bets $2,582 and is all-in, dreamhakeem folds.

TURN [board cards: 9 of Spades,9 of Clubs,2 of Spades,King of Diamonds ]

RIVER [board cards: 9 of Spades,9 of Clubs,2 of Spades,King of Diamonds,8 of Clubs ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ 10 of Diamonds,10 of Clubs ]

jo papa shows [ 8 of Hearts,8 of Spades ]

Bootliners wins $1,617, jo papa wins $3,505.

Länk till kommentar

Det är nåt som känns konstigt.. Det är liksom omöjligt...

Spelade precis 10k VIP monthly. Spelar den bara för den är gratis, orka betala för att åka ut på bad beat liksom. Plockar 99 på 6 nivån o blir all in mot AK. Trots att han inte har nåt som helst på floppen, så VET jag, jag VET! att jag inte kommer vinna den. Och jajjemän, K på turn så var det klart.

Jag förstår verkligen inte det här... Jag vet inte ens när jag vann en flipp i en turnering senast. Det är så sjuuukt irriterande för sinnet att ALDRIG få vinna den. Jag kräver inte något flyt, jag bara ber att mina händer NÅN gång får stå. Det är motbjudande hur illa det flyter i så lång tid. Har jag AA träffar nån annan triss all in pre. Har jag AK får jag ALDRIG dra ut 22. Har jag par mot två överkort vinner jag de ALDRIG.

Det är inget selektivt minne jag har, jag tänker på det varje gång jag hamnar i en sån situation. Sån ENORM tilt-känsla och orättvishet som man känner.

Länk till kommentar

Denna är jag mkt stolt över:

Seat 2: mokelo ($76 in chips)

Seat 4: cballin ($26.80 in chips)

Seat 8: barbapapa18 ($22.50 in chips)

Seat 9: KrAAAsh ($49.50 in chips)

Seat 10: Bootliners ($50.50 in chips)

ANTES/BLINDS

KrAAAsh posts blind ($0.25), Bootliners posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

mokelo bets $2, cballin folds, barbapapa18 folds, KrAAAsh calls $1.75, Bootliners bets $9, mokelo folds, KrAAAsh calls $7.50.

FLOP [board cards: Queen of Hearts,10 of Clubs,2 of Spades ]

KrAAAsh checks, Bootliners bets $14, KrAAAsh calls $14.

TURN [board cards: Queen of Hearts,10 of Clubs,2 of Spades,8 of Spades ]

KrAAAsh checks, Bootliners checks.

RIVER [board cards: Queen of Hearts,10 of Clubs,2 of Spades,8 of Spades,2 of Diamonds ]

KrAAAsh bets $26 and is all-in, Bootliners calls $26.

SHOWDOWN

KrAAAsh shows [ 4 of Clubs,4 of Spades ]

Bootliners shows [ Ace of Hearts,9 of Hearts ]

KrAAAsh wins $99.50.

Länk till kommentar

Ni skulle bara veta...

Seat 1: Bootliners ($60.60 in chips)

Seat 2: ratpack993 ($101.80 in chips)

Seat 8: SIPION ($49 in chips)

Seat 9: boboc791 ($547.35 in chips)

Seat 10: Alron21 ($124.45 in chips)

ANTES/BLINDS

boboc791 posts blind ($0.25), Alron21 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Bootliners calls $0.50, ratpack993 folds, SIPION bets $2, boboc791 folds, Alron21 folds, Bootliners calls $1.50.

FLOP [board cards: King of Spades,6 of Clubs,6 of Spades ]

Bootliners checks, SIPION bets $3, Bootliners bets $6, SIPION calls $3.

TURN [board cards: King of Spades,6 of Clubs,6 of Spades,3 of Diamonds ]

Bootliners bets $9, SIPION bets $41 and is all-in, Bootliners calls $32.

RIVER [board cards: King of Spades,6 of Clubs,6 of Spades,3 of Diamonds,Ace of Hearts ]

SHOWDOWN

SIPION shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

Bootliners shows [ 5 of Diamonds,6 of Diamonds ]

SIPION wins $97.25.

Länk till kommentar

JAG SÄGER NEJ!"

HELT jävla ÄCKELotroligt, kolla den jävla killen som har 500 på bordet.. han träffar VARENDA flop VARENDA gång. jag får INGA kort, träffar inget, ingenting. har iofs inte förlorat så mkt innan denna. sen kommer handen ovan, hur FAAAAAN kan jag känna när pengarna gått in att de ska komma ett ess på river?????? HUR FAN KAN DET VA LIKA JÖVAÄJÖALÖÄE_JKLÖ GÖKFIAETTDANT VARENDA JÄVAAL GÅNG! FATTAR NI HUR JÄVLA TRÖTT MAN ÄR PÅ SÅNT HÄR?

miniraisen på floppen är jag sjukt nöjd med, vet att han kommer pusha mig om han inte har en hand. spelar handen PRECIS som jag skule mot honom. INGENTING FUNKAR! är så JÄVLA LESS :( :( :( :(

Länk till kommentar

Men snälla... varför händer detta ALLLTID med böggai shortstacks? vad sysslar de med egentligen??? Varöfr har jag ALLTID sån jkävla otur mot de?

Seat 2: vatto1 ($48.75 in chips)

Seat 3: Bootliners ($50.55 in chips)

Seat 5: mr_dzygit ($61.45 in chips)

Seat 6: Mariusz300 ($49.45 in chips)

Seat 8: kaka1os13 ($8.65 in chips)

ANTES/BLINDS

Bootliners posts blind ($0.25), mr_dzygit posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Mariusz300 bets $1.50, kaka1os13 calls $1.50, vatto1 bets $2.50, Bootliners bets $9, mr_dzygit folds, Mariusz300 folds, kaka1os13 calls $7.15 and is all-in, vatto1 folds.

FLOP [board cards: 2 of Spades,4 of Diamonds,5 of Spades ]

TURN [board cards: 2 of Spades,4 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds ]

RIVER [board cards: 2 of Spades,4 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Diamonds,3 of Spades ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Jack of Diamonds,Jack of Hearts ]

kaka1os13 shows [ 6 of Diamonds,Queen of Clubs ]

Bootliners wins $0.60, kaka1os13 wins $20.75.

Länk till kommentar

checkar inte turn för det ser mer ut som jag är på bluff här, och sätter han fan inte på en trea. VERKLIGEN INTE K3!

Seat 1: Mordimer_M ($52.05 in chips)

Seat 3: Bootliners ($47.70 in chips)

Seat 4: Reptile12 ($45.05 in chips)

Seat 8: Kanten1 ($72.55 in chips)

Seat 10: tomisjob ($36.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Kanten1 posts blind ($0.25), tomisjob posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Mordimer_M folds, Bootliners bets $2, Reptile12 folds, Kanten1 folds, tomisjob calls $1.50.

FLOP [board cards: Jack of Clubs,3 of Diamonds,3 of Hearts ]

tomisjob checks, Bootliners bets $3, tomisjob calls $3.

TURN [board cards: Jack of Clubs,3 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Clubs ]

tomisjob checks, Bootliners bets $6, tomisjob bets $31.60 and is all-in, Bootliners calls $25.60.

RIVER [board cards: Jack of Clubs,3 of Diamonds,3 of Hearts,9 of Clubs,4 of Clubs ]

SHOWDOWN

tomisjob shows [ King of Spades,3 of Spades ]

Bootliners shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

tomisjob wins $71.95.

Länk till kommentar

denna direkt på mitt andra bord:

Seat 2: vatto1 ($14.85 in chips)

Seat 3: Bootliners ($50.45 in chips)

Seat 4: duffish36 ($54.80 in chips)

Seat 6: Mariusz300 ($80.40 in chips)

Seat 8: dasolo ($35.65 in chips)

ANTES/BLINDS

vatto1 posts blind ($0.25), Bootliners posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

duffish36 bets $2, Mariusz300 folds, dasolo folds, vatto1 folds, Bootliners bets $7, duffish36 calls $5.50.

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,10 of Clubs,7 of Hearts ]

Bootliners bets $8, duffish36 calls $8.

TURN [board cards: 4 of Diamonds,10 of Clubs,7 of Hearts,9 of Hearts ]

Bootliners bets $34.95 and is all-in, duffish36 calls $34.95.

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,10 of Clubs,7 of Hearts,9 of Hearts,8 of Clubs ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Queen of Spades,Queen of Diamonds ]

duffish36 shows [ Jack of Hearts,Jack of Clubs ]

duffish36 wins $99.65.

Länk till kommentar

men snälla...

Seat 2: Romchy ($56.35 in chips)

Seat 4: Sotekone ($37.90 in chips)

Seat 7: MegaTony ($106.60 in chips)

Seat 8: hetmanold ($31 in chips)

Seat 10: Bootliners ($51.90 in chips)

ANTES/BLINDS

Bootliners posts blind ($0.25), Romchy posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Sotekone folds, MegaTony bets $2, hetmanold folds, Bootliners bets $7, Romchy folds, MegaTony calls $5.25.

FLOP [board cards: 6 of Spades,7 of Hearts,8 of Spades ]

Bootliners bets $11, MegaTony bets $50, Bootliners calls $33.65 and is all-in.

TURN [board cards: 6 of Spades,7 of Hearts,8 of Spades,3 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 6 of Spades,7 of Hearts,8 of Spades,3 of Diamonds,2 of Diamonds ]

SHOWDOWN

MegaTony shows [ 8 of Diamonds,8 of Clubs ]

Bootliners shows [ Ace of Clubs,Ace of Hearts ]

MegaTony wins $5.35, MegaTony wins $102.80.

Länk till kommentar

Jag har en idé, och ta INTE det här på fel sätt!!!

Min polare skrev mest wajn på msn under en lång tid. Jag fick HH efter HH med sjuka utdragningar och setups. En dag så sa han, "från och med nu ska jag ENBART skicka HHs där jag har dragit ut, där nöten fått stå och annat mums, jag mår fan piss av att bara posta skit hela tiden". Sagt å gjort, jag fick de mest underbara HHs och han blev mycket gladare och tog beatsen med en klackspark, typ ;).

Något för dig? :roll: Annars så skit i denna post :D:D

GL!

/SK

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Hehe kanske är en bra idé.. PRECIS som jag skriver detta händer detta på mitt enda bord, där jag precis blivit förlorat en all in med AK på AKT-floppen, all in på turn, 3 spelare med, självklart har en annan QJ..

Detta är så JÄVLA klassiskt. jag kan inte beskriva, men jag vet redan på floppen att jag bäst kommer få split.

Seat 1: 1306917 ($70.25 in chips)

Seat 3: MrRodro ($115 in chips)

Seat 4: Coolbluffa ($48.50 in chips)

Seat 8: Bootliners ($14.90 in chips)

Seat 10: willpower200 ($190.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Coolbluffa posts blind ($0.25), Bootliners posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

willpower200 folds, 1306917 folds, MrRodro folds, Coolbluffa bets $1.50, Bootliners bets $14.40 and is all-in, Coolbluffa calls $13.15.

FLOP [board cards: 7 of Hearts,2 of Hearts,7 of Diamonds ]

TURN [board cards: 7 of Hearts,2 of Hearts,7 of Diamonds,10 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 7 of Hearts,2 of Hearts,7 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Ace of Hearts,Queen of Clubs ]

Coolbluffa shows [ 10 of Spades,Ace of Clubs ]

Coolbluffa wins $28.35.

Vet inte... visst, jag har plussat i det långa loppet under sista månaderna. Men tycker inte poker är värt det nu. Det låter mest som whine, o som jag är en jävla looser, jag hör det själv. men jag tycker jag väldigt ofta vet var jag står i potter, men helt seriöst har vart så kantad av utdragningar o sjuka händer så det är liksom inte kul. funderar på att ta en stor paus fram till sommaren, se om jag får tid att spela då, och engagera mig seriöst igen.

Länk till kommentar

Slutar denna session med KK mot AA 3-handed all in på låg parad turn mot en som höjt mina knapphöjningar typ varannan gång.

FÅR JU ALDRIG DRA UT HELLER!

tagit ut typ 40% av rullen nu, och resten får nog ligga i vila till sommaren, förutom nån enstaka turnering innan dess om det känns rätt. känner mig helt seriöst orättvist behandlad av betsson. klassiskt whine, jag vet, men så FORT jag får för mig att spela lite så hamnar jag i sjuka situationer eller utdragningar. hade ingen utdragning i nån större pot idag heller, så kan tyvärr inte posta det för att få upp mitt humör..

Länk till kommentar