Gå till innehåll

Hotseats & coldseats


Softish

Recommended Posts

Igår var jag återigen med om att få en sån där plats där man inför varje pott nästan vet att man kommer förlora (3/6 dollar limit). Jag fick t ex AQ preflop och så kom en dam som högsta kort. Bettar förstås på ordentligt men förlorar mot lågt tvåpar. Nästa hand.. triss men förlorar mot låg stege. Får AK två gånger men ingen träff o s v o s v. Mina sista pengar av 200 dollar förlorade jag med TT mot 88 som fick in en tvåoutare, d v s triss på rivern (suck!). Det är helt enkelt inte logiskt att det bara handlar om slump när man ofta får bra kort och t o m träffar men hela tiden blir utdragen. Samtidigt verkade två vid bordet ha monopol på tur. Pokernätverket tjänar förstås mycket på sådana ständiga utdragningar och därför ser jag någon form av rigg som mer logiskt än sanslöst oflyt i hur många potter som helst. Jag vet nu att det inte är någon idé att sitta kvar på en plats som tycks vara förbannad av en högre makt. En del tror inte att det har någonting med platsen att göra eftersom korten slumpas fram men efter fyra års spel är jag övertygad om att slumpen bara är en av två faktorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du loosar pengar och skyller ifrån dig på siten.

 

Fy fan vad patetiskt.

Jag snackar om ett misstänkt fenomen som inte har med en specifik site att göra utan med samtliga siter jag har spelat på. Det jag har upplevt ibland har framstått som rena trollerier. Otroligt hur någon eller några vid ett bord kan ha ett makalöst flyt i pott efter pott medan en stackare knappt träffar ihuvudtaget såvida han inte blir utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En talande fråga är om det är patetiskt att föreslå bordsbyte för någon som får dåliga kort eller blir utdragen hela tiden? Ni som gör det erkänner ju faktiskt att det kanske inte bara handlar om slumpade kort ;-). Vid det här laget vet iallafall jag att det oftast straffar sig att sitta kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En talande fråga är om det är patetiskt att föreslå bordsbyte för någon som får dåliga kort eller blir utdragen hela tiden? Ni som gör det erkänner ju faktiskt att det kanske inte bara handlar om slumpade kort ;-). Vid det här laget vet iallafall jag att det oftast straffar sig att sitta kvar.

 

Det beror ju på lite hur man spelar. Om jag blir utdragen så till den grad att jag bara inte kan tro att det är sant, så får jag omvänd tilt. Spelar weak-tight och väntar på nötter. Det är väldigt tråkigt, men efter ett tag så har man vunnit tillbaka förlusterna.

 

Här är något som jag sett flera gånger, jag skulle tro att andra också varit med om det? Jag ser ett short-handed bord på Everest där average pot är oerhört hög. Går det och tittar, och det är en helt galen fransman som vinner varenda pott. Så jag sätter mig ner och spelar tight. Han vinner sju buy-ins av mig. Ingenting hjälper. Floppar jag en kåk så slår han den med en mirakel runner-runner. Har jag AA höjer han mig all in preflop med 64 offsuit och vinner. Jag vågar inte dra några slutsatser av detta, men som sagt är det något jag ser ganska ofta: en galning med helt otroligt flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på lite hur man spelar. Om jag blir utdragen så till den grad att jag bara inte kan tro att det är sant, så får jag omvänd tilt. Spelar weak-tight och väntar på nötter. Det är väldigt tråkigt, men efter ett tag så har man vunnit tillbaka förlusterna.

 

Här är något som jag sett flera gånger, jag skulle tro att andra också varit med om det? Jag ser ett short-handed bord på Everest där average pot är oerhört hög. Går det och tittar, och det är en helt galen fransman som vinner varenda pott. Så jag sätter mig ner och spelar tight. Han vinner sju buy-ins av mig. Ingenting hjälper. Floppar jag en kåk så slår han den med en mirakel runner-runner. Har jag AA höjer han mig all in preflop med 64 offsuit och vinner. Jag vågar inte dra några slutsatser av detta, men som sagt är det något jag ser ganska ofta: en galning med helt otroligt flyt.

 

Han kanske är proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på lite hur man spelar. Om jag blir utdragen så till den grad att jag bara inte kan tro att det är sant, så får jag omvänd tilt. Spelar weak-tight och väntar på nötter. Det är väldigt tråkigt, men efter ett tag så har man vunnit tillbaka förlusterna.

 

Här är något som jag sett flera gånger, jag skulle tro att andra också varit med om det? Jag ser ett short-handed bord på Everest där average pot är oerhört hög. Går det och tittar, och det är en helt galen fransman som vinner varenda pott. Så jag sätter mig ner och spelar tight. Han vinner sju buy-ins av mig. Ingenting hjälper. Floppar jag en kåk så slår han den med en mirakel runner-runner. Har jag AA höjer han mig all in preflop med 64 offsuit och vinner. Jag vågar inte dra några slutsatser av detta, men som sagt är det något jag ser ganska ofta: en galning med helt otroligt flyt.

Det är precis det här jag snackar om. Ibland tycks det handla om magi när en spelare före floppen nästan kan vara säker på att vinna nästa pott med en medelbra hand eftersom han redan har vunnit en massa stora potter genom ett mirakulöst flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matfrid skrev något.

Det är precis det här jag snackar om. Ibland tycks det handla om magi när en spelare före floppen nästan kan vara säker på att vinna nästa pott med en medelbra hand eftersom han redan har vunnit en massa stora potter genom ett mirakulöst flyt.

 

Varför är det fiskar och spelmissbrukare som tror på dessa teorier? varför?

ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det fiskar och spelmissbrukare som tror på dessa teorier? varför?

ge upp.

Det är inga teorier utan egna erfarenheter. Särskilt en gång förlorade jag med vad jag än hade. Jag hade skitbra händer med träff men förlorade ändå mot samma jävla spelare gång på gång. Han satt o garvade (enligt chatten) och började t o m spela skithänder för att se om han skulle fortsätta vinna. Visst gjorde han det! Det var lika logiskt som om spöken existerar att en spelare i minst två timmar fortsatte ha ett mirakulöst flyt så jag kan bara inte tro på enbart slump i det fallet. Han vann med händer som J7 mot KK o s v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softish, tror du på spöken? Inte första tråden om mirakel och magier du skapar. Dock rätt underhållande läsning..

När jag har skrivit att det var rena magin så syftar jag på ett närmast ologiskt flyt men inte på verkligt trolleri ;-). Jag är dock övertygad om att det finns någon form av inbyggt system för att öka spelbolagens rakeintäkter. Någon gång lär sanningen komma fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det här jag snackar om. Ibland tycks det handla om magi när en spelare före floppen nästan kan vara säker på att vinna nästa pott med en medelbra hand eftersom han redan har vunnit en massa stora potter genom ett mirakulöst flyt.

 

Jag tror inte att det är 'riggat', kanske bör nämna det för tydlighets skull. Det gör det ju ännu mer fantastiskt att vissa ibland sitter med en otrolig tur timme efter timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga teorier utan egna erfarenheter. Särskilt en gång förlorade jag med vad jag än hade. Jag hade skitbra händer med träff men förlorade ändå mot samma jävla spelare gång på gång. Han satt o garvade (enligt chatten) och började t o m spela skithänder för att se om han skulle fortsätta vinna. Visst gjorde han det! Det var lika logiskt som om spöken existerar att en spelare i minst två timmar fortsatte ha ett mirakulöst flyt så jag kan bara inte tro på enbart slump i det fallet. Han vann med händer som J7 mot KK o s v.

 

Riktigt sick. snacka om otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är 'riggat', kanske bör nämna det för tydlighets skull. Det gör det ju ännu mer fantastiskt att vissa ibland sitter med en otrolig tur timme efter timme.

Nej för jag misstänker att det eventuella systemet på något sätt medvetet ger bättre odds för 1-2 platser åt gången (händer som AA vs triss skapar rejäla potter). I längden bidrar stort flyt till frustration och tilt hos motspelarna vilket ytterligare påverkar pottstorlekarna och raken. Ifall det är så så är det ju knappast ännu mer fantastiskt att de fortsätter vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...