Gå till innehåll

2.5/5 SvS Floppat monsterdrag


Recommended Posts

Jag anser att detta är helt standard, möjligtvis att man istället vill leda floppen? Fick fiskstämpel efteråt, så man vill ju kolla vad ni säger :roll:

 

Edit: Kan tillägga att FI precis slagit sig ner så jag har inga reads, om någon tycker det spelar nån roll.

 

***** Hand 489724352 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, October 30, 2007 9:12:46 PM

Diana 59 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Nico (315.00)

Plats 2: Stenkulla (739.75)

Plats 3: PokerKung (510.45)

Plats 4: Kaparnxxx (1031.45)

Plats 5: _zed_ (1174.20)

Kaparnxxx lägg LM 2.50

_zed_ lägg SM 5.00

** Giv **

Nico [N/A, N/A]

Stenkulla [N/A, N/A]

PokerKung [N/A, N/A]

Kaparnxxx [N/A, N/A]

_zed_ [:6c:, :5c:]

*** Bet Runda 1 ***

Nico Lägg

Stenkulla Lägg

PokerKung Höj till 20.00

Kaparnxxx Lägg

_zed_ Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :3h:, :Tc:]

*** Bet Runda 2 ***

_zed_ Passa

PokerKung Satsa 35.00

_zed_ Höj till 100.00

PokerKung Höj till 200.00

_zed_ Höj till 975.00

PokerKung All-in 490.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen vet vi ju att Fi inte kommer att folda efter att han reraisat dig på floppen, så frågan är väl kanske om man vill ha lite FE också för att det ska vara optimalt. Därav som du själv säger leda ut och ställa när han raisat dig.

 

Detta kanske går under kategorin högvariansspel men me Like :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med här, det är inte många händer fi lägger på SvS efter att petat in 200 SEK. Därför kan det vara en idé att titta turn billigare och förmodligen få river gratis, även om det inte är fel så känns det som man vill ha life fold ev för att spela såna här drag för 200 BB varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite på såna här situationer när man inte har nån direkt fold eq och att dega in är inget fel precis. Men att syn kan vara bättre mtp att du som bäst kommer ha en coin flip. Anser du dock att du har fold eq så gillar jag att dega in.

 

Btw led ut floppen och gå för en b3b istället. Som du spelat har du ingen fold eq alls.

Som du spelat nu vette fan om jag gillar syna som alla andra tycker. Du spelar ju oop och all deg lär åka in på turn iaf så lika bra dega på floppen där du har bäst equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med här, det är inte många händer fi lägger på SvS efter att petat in 200 SEK. Därför kan det vara en idé att titta turn billigare och förmodligen få river gratis, även om det inte är fel så känns det som man vill ha life fold ev för att spela såna här drag för 200 BB varje gång?
Att han inte ska ha nån fold eq och samtidigt kanske kunna få en gratis river låter väldigt konstigt? Hade han haft position kan man ta fler linjer, men som spelat nu måste han dega floppen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast har jag ju 17 outs här vilket väl gör att vi borde försöka få in pengarna på floppen på nåt sätt, oavsett hur det går till? Att bara syna hans 3bet finns definitivt inte för mig, oavsett om jag har 0 FE! Jag ska peta in 290 till i en 980 pott om jag ställer, och har förmodligen en bra bit över 50% chans att ta hem potten. Att c/c är heller inget alternativ - ska vi donka turn om draget sitter?

 

För mig är diskussionen kring bet eller c/r mer intressant, och det jag gillar bäst är det alternativ där jag får in mest pengar på floppen. En hand som han inte cbettar med slänger han förmodligen mot ett bet, och i det fallet är det ju bättre att betta för att inte riskera att Fi bettar turn om den blankar. Frågan är väl kanske hur många av de händer Fi cbettar med som han även raisar ett bet med? Jag vill ju definitiv att det raisas på floppen, och när Fi nu har halvt inköp kanske inte sekvensen spelar så stor roll? Tror man att Fi ofta cbettar (vilket man kanske kan anta mot random Fi?) tycker jag c/r är ganska bra. Hade Fi däremot haft fullt inköp skulle det bli jobbigt om Fi då ställer, så då kanske b3b är att föredra?

 

Så här gick det:

 

*** Flop(Board): *** : [:4c:, :3h:, :Tc:]

*** Bet Runda 2 ***

_zed_ Passa

PokerKung Satsa 35.00

_zed_ Höj till 100.00

PokerKung Höj till 200.00

_zed_ Höj till 975.00

PokerKung All-in 490.45

*** Turn(Board): *** : [:4c:, :3h:, :Tc:, :7s:]

*** River(Board): *** : [:4c:, :3h:, :Tc:, :7s:, :Jh:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1008.40

Nico Lägger mig Vinst: 0.00

Stenkulla Lägger mig Vinst: 0.00

PokerKung [:Ts:, :Th:] Triss i tior Vinst: 0.00

Kaparnxxx Lägger mig Vinst: 0.00

_zed_ [:6c:, :5c:] Stege med högsta kort sjua Vinst: 1008.40

 

 

Naturligtvis jobbigt för fi, men jag tycker båda spelade okej - hans mini3bet gillar jag dock inte...

 

 

 

Får du fiskstämpel av fisk bör du oftast vara nöjd.

 

Ja :-) efter denna hand köpte PokerKung in ett helt inköp och tänkte väl ta tillbaka sina pengar från fisken - tyvärr hade jag inte möjlighet att sitta kvar tillräckligt länge för att det skulle hända ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom fiskdonks aldrig foldar kan du ju syna hans löjliga 3bet på floppen och stacka han när du täffar istället men push är inte fel, kanske inte bar det mest lönsamma mot en donkadonka.

 

Ja, om turn blankar och Fi bettar har vi iofs fortfarnde odds (tror vi i det läget) att syna, men det tråkiga är ju att donka river om det går check-check på turn och draget sitter på river. Jag vill ju ha ALLA hans pengar :mrgreen: och inte ge honom chansen att släppa då.

 

Jag gillar även att renodla mina linjer, och det blir lite väl uppenbart att jag inte har set då. Med rådande stackar kanske det inte spelar någon roll nu iofs. Handen blir ju iaf oerhört mer lättspelad nu... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...