13_Outs Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Känner mig helt lost här. Vet att förmodligen ligger mitt första fel på floppen men hur ska jag göra?? PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com CO ($38.25) Button ($65.75) Hero ($49.50) BB ($50.10) UTG ($64.90) MP ($58.75) Preflop: Hero is SB with Qc, Ks. UTG calls $0.50, 1 fold, CO calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $3, BB calls $2.50, UTG folds, CO calls $2.50. Flop: ($9.50) Th, Kd, 4d (3 players) Hero bets $7, BB raises to $16, CO folds, Hero calls $9. Turn: ($41.50) 8s (2 players) Hero checks, BB bets $24, Hero folds. Final Pot: $65.50 Results below: No showdown. BB wins $65.50. Citera
Trocadero Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Varför lägger du handen? Väldigt passivt att bara syna hans raise på floppen. Citera
magico Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Jag skulle nog slå om hans raise på floppen ganska ofta. Tror att du leder mycket oftare än du ligger efter. Stor chans att han sitter på drag typ QJ eller FLUSHdraw. Sen har han såklart KT, TT, 44 ibland och då får du betala av Citera
Akim Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Varför lägger du handen? Väldigt passivt att bara syna hans raise på floppen. Nej det var inte passivt, det var bra spelat. Om man slår om på floppen får man allt som oftast syn av bättre händer. Jag skulle nog slå om hans raise på floppen ganska ofta. Tror att du leder mycket oftare än du ligger efter. Stor chans att han sitter på drag typ QJ eller FLUSHdraw. Sen har han såklart KT, TT, 44 ibland och då får du betala av Nej nej och nej. Utan read är detta bra spelat. Man får faktiskt ge Fi cred för en hand i det här läget. Visst de finns gånger han sitter på något drag men skulle tro att du ligger under oftare. Citera
magico Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Nej det var inte passivt, det var bra spelat. Om man slår om på floppen får man allt som oftast syn av bättre händer. Nej nej och nej. Utan read är detta bra spelat. Man får faktiskt ge Fi cred för en hand i det här läget. Visst de finns gånger han sitter på något drag men skulle tro att du ligger under oftare. Du har säkert rätt, jag tycker det är väldigt svårt att tänka mig in i en hand när man bara ser den som "text". Men vilka händer menar du skulle slå honom? AK? 44? Citera
hager Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Med syn på flopp kan du omöjligt folda turn, kan ju knappast ha förändrat hans hand nämnvärt. Citera
skalle88 Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Med syn på flopp kan du omöjligt folda turn, kan ju knappast ha förändrat hans hand nämnvärt. om Fi alltid följer upp både sina floppbluffar och stålet på turn så stämmer detta Citera
Recommended Posts