Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Måste höra om det är fler som har samma "problem" som jag!

När man spelat en stor turnering eller cashgames och sen åker ur eller förlorar en stor pott kan jag ha väldigt svårt att släppa en specifik hand. Jag har två händer som är ganska långt bak i tiden men som jag fortfarande grubblar över.

Första är nästan ett år tillbaka i tiden då jag åker ur sm på nordicbet på en coinflip eller jag är väl lite favorit, all in innan flop jag har 10 10 mot A K. Man går fortfarande ibland å tänker "tänk om" "hade jag kunnat vinna sm om den handen gått min väg" osv osv. Det var ju ändå en del pengar inblandat för en små spelare som jag.

Andra är ca 2 månader sen när jag var på cosmopol å spela 20/20 och förlora en 12 000kr pott mot en 2 outare på turn. Den svider också lite fortfarande å man undrar "varför var det kortet tvunget å komma"

Aja jag vet att jag måste komma över det som alla kommer skriva nu :-D

Jag är väl mer ute efter att höra om det finns fler än jag som grubblar länge över gamla händer vad som hade kunnat hända om man vunnit just den handen osv?

Postad

Jag kan med lätthet säga att jag grubblar över händer.. Men hos mig så stannar händerna kanske en vecka eller något liknande för att sedan bara dyka upp vid enstaka tillfällen då jag kanske tänker tillbaks på mitt spelande...

Men något som jag försöker lära mig att göra är att tänka som så att om jag inte hade förlorat just den handen eller spelat den handen så fel, så hade jag inte varit den spelare som jag är idag... =)

Att analysera en hand är bra och utvecklande för ens spel, men att "grubbla" över händerna en längre tid är nog inte direkt "bra" för ens spel, utan mer plågsamt och självtortyr.. tror jag iaf..