Lisa87 Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Okej, min första tråd här på pf. Har ingen riktig HH men jag försöker så gott som det går.. Sitter med $28 på NL50 i MP och utg limpar, utg+1 minraisar, killen efter synar, så går jag, knappen SB BB och UTG synar också.. potten är nu på CA: $7.. Vi har Qh Kh, floppen kommer 4s Qc Ks SB, BB och UTG checkar, utg+1 minbetar och killen efter synar, vad gör vi? Raise till ..? Vad tycker ni om raise till $9? Hoppas det inte blev alltför jobbigt att läsa. Tacksam för svar EDIT: Hade inte riktigt koll på dom andras stackar, men skulle tippa på att de låg mellan $30 - $45 Citera
Dead-Inside Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Du börjar med att spela fullt inköp. Sen raisar du $10 eller 11. Du vill jättegärna ha syn men du vill abolut inte ha massor med folk i handen. Dessutom får du in stacken effektivt på turn och river. Iofs, med tanke på din stack kan en raise till bara $9 vara motiverat. Citera
Lisa87 Postad 26 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Det kan vara så att jag spelat en hand som jag förlorade och missade att hämta mer cash .. Raise till $11? är inte det lite mycket? Potraise är väl $9? Låt oss säga att jag raisar till 9 och jag får 1 syn.. Hur fortsätter vi på turn/river? Om turn är blank? t.ex. 2h Om färgdraget sitter? Självklart beror det på position o.s.v men generellt sett Citera
Dead-Inside Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Checkcall turn OOP om färg sitter. Call/Checka bakom IP. I övrigt är det bara fortsätta dega. Om du tittar i Kausti's tråd ser du att du inte gör en "potbet", men iom din stacksize så funkar $9. Citera
Recommended Posts