Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är en hand från gårdagen som jag gärna skulle vilja ha lite kommentarer på.

Jag sitter i BB med 88. Knappen raisar, SB synar, båda har små stackar. Helt utan read - vad gör ni?

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, October 24, 2007 8:34:52 PM

Diana 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: c139 (250.00)

Plats 2: GallOlle (193.22)

Plats 3: TUTTI666 (134.60)

Plats 4: Limpovich (228.55)

Plats 5: _zed_ (1631.50)

Limpovich lägg LM 2.50

_zed_ lägg SM 5.00

** Giv **

GallOlle [N/A, N/A]

TUTTI666 [N/A, N/A]

Limpovich [N/A, N/A]

_zed_ [:8d:, :8s:]

*** Bet Runda 1 ***

GallOlle Lägg

TUTTI666 Höj till 20.00

Limpovich Syna 20.00

_zed_ ????

Postad
Synar för setvärde.

Mot Tutti finns inget setvärde och mot Limpovich är det näst intill obefintligt. Enda chansen att få värde är att få in pengarna från båda. Jag blir förälskad i mitt lilla par och synar alla dagar i veckan ändå. Ändå hyffsad chans att man har bäst hand men det är väldigt marginellt. Går ju inte att höja till 60-70 iaf. Eller klart det går men...

Postad
Squeezar till 100 och omfamnar variansen.

Om det är rätt vet jag inte men jag hade nog höjt upp till 90-100

Hur hoppas ni att respektive Fi kommer att reagera på detta? Hur planerar ni att spela vidare på flopp?

Postad

Olika scenarion.

1. Bägge kanske foldar och vi tar hem potten direkt.

2. Squeez på knappen vilket innebär pos på SB.

3. Knappen synar SB foldar.

Det är vad jag hoppas på i den ordningen. I och med att jag höjer till 100 så kommer jag att beta ut, i princip oavsett bräda, på floppen.

Postad
Olika scenarion.

1. Bägge kanske foldar och vi tar hem potten direkt.

2. Squeez på knappen vilket innebär pos på SB.

3. Knappen synar SB foldar.

Det är vad jag hoppas på i den ordningen. I och med att jag höjer till 100 så kommer jag att beta ut, i princip oavsett bräda, på floppen.

Men om du hoppas på att båda foldar, och tänker betta oavsett flopp, så innebär det ju att om du får syn kommer degen att åka in på floppen oavsett. Är det inte bättre att ställa direkt då och få lite mer FE?

Postad
Men om du hoppas på att båda foldar, och tänker betta oavsett flopp, så innebär det ju att om du får syn kommer degen att åka in på floppen oavsett. Är det inte bättre att ställa direkt då och få lite mer FE?

Tror tanken är att vi inte vill ha FE här på en raise utan helt enkelt value rakt igenom.

Är väldigt klyven om jag gillar raise och syna fiskens instopp/ställa flopp eller syna.

Hmm, vete fanken så här när man tänkt efter ett tag.

Vill nog fn att knappen ska folda och att SB synar så vi får pos. Tror vi leder här ganska många gånger faktiskt och jag vill nog inte ha fold på bägge.

Jag har dock svårt att hitta värde i att syna för set då bägge har så små stackar och det är väl inte troligt att bägge stackar av om vi settar. Så jag skulle nog spela handen för värde rakt igenom.

Postad
Hmm, vete fanken så här när man tänkt efter ett tag.

Vill nog fn att knappen ska folda och att SB synar så vi får pos. Tror vi leder här ganska många gånger faktiskt och jag vill nog inte ha fold på bägge.

Jag har dock svårt att hitta värde i att syna för set då bägge har så små stackar och det är väl inte troligt att bägge stackar av om vi settar. Så jag skulle nog spela handen för värde rakt igenom.

Men spelar positionen så stor roll här då? Synar 1 ligger det 220 i potten och fi har max 128 kvar i stacken - alltså pengarna kommer att åka in oavsett om vi planerar att betta, vilket jag antar att vi måste om vi höjer.

Postad

Okej, finns kanske inte så mycket mer att säga om handen - tack för kommentarer! Det hade varit kul om även du, Jerico, hade skrivit om vad du hoppas på för reaktion och hur du spelat vidare på flopp.

När jag ställdes inför detta kände jag att jag förmodligen ofta har bäst hand här, och väldigt ofta en bättre hand än SB, så en sqeeze var väl på sin plats. P.g.a. de små stackarna valde jag att ställa rakt av med hopp om att ha minst en coinflip och en hel del FE.

Funderade sen på om det verkligen var det rätta, men nu känns det nästan som att all-in eller syn är bäst, har lite svårt för höj-till-100 resonemanget eftersom jag gärna har mycket FE mot SB, vill inte ha syn av typ två överkort.

*** Bet Runda 1 ***

GallOlle Lägg

TUTTI666 Höj till 20.00

Limpovich Syna 20.00

_zed_ Höj till 745.00

TUTTI666 All-in 134.60

Limpovich Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Ad:, :As:, :6h:]

*** Turn(Board): *** : [:Ad:, :As:, :6h:, :9s:]

*** River(Board): *** : [:Ad:, :As:, :6h:, :9s:, :8h:]

*** Showdown *** : Rake: 7.20 Totalpott: 282.00

c139 [N/A, N/A] Högsta kort ess Vinst: 0.00

GallOlle Lägger mig Vinst: 0.00

TUTTI666 [5k, 5r] Två par, ess och femmor Vinst: 0.00

Limpovich Lägger mig Vinst: 0.00

_zed_ [8r, 8s] Kåk Vinst: 282.00

Postad

Sry att jag inte svarade igår kväll. Va lite mycket.

Nja asså som du skrev kanske pos inte spelar så stor roll eftersom jag ändå tänt beta på floppen. Som jag skrev så har jag nog funderat om och höjer inte för att bägga ska lägga sig utan för att squeza så jag bara får en med mig. Det är klart att man kan ställa men då tycker jag risken är stor att bägge foldar och det vill vi ju egentligen inte. Eller?

Postad
Sry att jag inte svarade igår kväll. Va lite mycket.

Nja asså som du skrev kanske pos inte spelar så stor roll eftersom jag ändå tänt beta på floppen. Som jag skrev så har jag nog funderat om och höjer inte för att bägga ska lägga sig utan för att squeza så jag bara får en med mig. Det är klart att man kan ställa men då tycker jag risken är stor att bägge foldar och det vill vi ju egentligen inte. Eller?

Du är ursäktad! :-D

Tja, för mig gör det inget om de foldar egentligen, gör ju en vinst på 8bb isf. Det skulle gräma mig mer om SB får för sig att syna med en marginell hand och träffa floppen, och betta ut, och vi hade varit tvungna att syna när vi i princip vet att vi är slagna.

Äsch, jag vet egentligen inte riktigt vad som är bäst... :roll: Kanske är någon mer som har nån synpunkt iaf?

Postad

Klart du vet, du vann ju :lol:.

Skämt åsidor. Jag är inte heller säker på vad som är bäst jag bara skrev hur jag skulle lirat idag och det är inte alltid rätt ska gudarna veta ;-).

En OT dårå.

Du har ju klivit upp till 2,5/5. Hur upplever du skillnaden mot 1/2 på SH. Jag lirar ju bara 2,5/5 i FR än så länge.

Postad
Klart du vet, du vann ju :lol:.

Skämt åsidor. Jag är inte heller säker på vad som är bäst jag bara skrev hur jag skulle lirat idag och det är inte alltid rätt ska gudarna veta ;-).

En OT dårå.

Du har ju klivit upp till 2,5/5. Hur upplever du skillnaden mot 1/2 på SH. Jag lirar ju bara 2,5/5 i FR än så länge.

Hehe, jo det förstås :-D

Känns inte som att något annat än fold är helt fel egentligen.

Jag pm:ar dig.