Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga reads på motståndarna. Tauromachine har dubbelt inköp och royalflush17 har 2/3 inköp. Jag själv sitter med 20$

Dealing Hole Cards to _Calypso_(Ks Js )

Tauromachine raised for $0.80

nipperread1 folded

MightyGulls folded

_Calypso_ called for $0.70

mav_bo called for $0.60

Dealing the Flop(Kh 2s 8s )

xiaoyun sits down

_Calypso_ checked

mav_bo bet for $2.40

Tauromachine raised for $7.46

_Calypso_ ?

Jaa, vad gör man här utan read? Tänkte först checkraisa men efter detta började jag fundera.. Finns det fold equity här hos Tauromachine om jag ställer? Har jag bara flushdraget att tillgodoräkna? Hur hade ni gjort här?

Postad

Räcker det inte med liiite FE här egentligen om man ändå tänker betala av oavsett turn? mav_bo kan ju iaf kanske släppa färgdrag med As? Om man synar och mav_bo ställer får man väl syna? Om man synar och mav_bo foldar/synar, ska man checka turn? Om Tauromachine/båda då checkar bakom, blir det inte svårt att få betalt om man sätter färgen på river?

Inte alls säker här...

Postad
Om han foldar A högt färgdrag nu är han den sämsta spelarn på jorden.

Haha, må så vara, även om man ju har sett en del konstiga spel...

Min poäng/fråga är väl egentligen bara att om vi endast synar och det blir rundcheck turn, får vi då betalt om vi degar in på river OOP om färgen sitter? De händer som synar där bettar väl turn om den blankar och då åker degen in senast turn i alla fall? Så om vi redan nu bestämt oss för att spela om stacken varför inte ställa in direkt och kanske ha liiiite FE? Är det endast för att försöka få med mav_bo med en sämre hand?