Gå till innehåll

Floppad färg


Bumbiii

Recommended Posts

Ja, det postas väl inte så väldigt mycket här så jag tänkte att jag skulle ge ett bidrag.

 

$0.25/$0.50 - Fixed Limit

 

Jag har väl inte nån read på nån spelare eftersom det är första handen jag spelar vid bordet och har inte heller några anteckningar på nån.

Det enda jag vet är att bordet är löst med en hög avg. pot.

 

Jag inser väl på turn att jag ligger efter, men synar ändå ner och hoppas jag har fel.

 

Hur skulle ni ha spelat?

När borde man ha släppt handen?

 

Seat 1: Kalle ($1.80)

Seat 2: Knatte ($3.20)

Seat 3: Fnatte ($7.85)

Seat 4: Tjatte ($12.30)

Seat 5: Joakim ($22.35)

Seat 6: HERO ($20)

Knatte posts the small blind of $0.10

Fnatte posts the big blind of $0.25

5 seconds left to act

HERO posts $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of Clubs6 of Clubs

Tjatte calls $0.25

Joakim folds

HERO checks

Kalle calls $0.25

Knatte calls $0.15

Fnatte raises to $0.50

Tjatte calls $0.25

HERO calls $0.25

Kalle calls $0.25

Knatte calls $0.25

*** FLOP *** 8 of ClubsKing of Clubs10 of Clubs

Knatte bets $0.25

Fnatte raises to $0.50

Tjatte calls $0.50

HERO raises to $0.75

Kalle folds

Knatte raises to $1

Fnatte calls $0.50

Tjatte calls $0.50

HERO calls $0.25

*** TURN *** 8 of ClubsKing of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds

Knatte checks

Fnatte bets $0.50

Tjatte calls $0.50

HERO raises to $1

Knatte has 15 seconds left to act

Knatte raises to $1.50

Fnatte calls $1

Tjatte calls $1

HERO calls $0.50

*** RIVER *** 8 of ClubsKing of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds4 of Diamonds

Knatte bets $0.20, and is all in

Fnatte calls $0.20

Tjatte raises to $0.50

HERO calls $0.50

Fnatte calls $0.30

*** SHOW DOWN ***

Tjatte shows Queen of Clubs9 of Clubs a flush, King high

HERO mucks

Fnatte mucks

Tjatte wins the side pot ($0.90) with a flush, King high

Knatte shows 2 of ClubsAce of Clubs a flush, Ace high

Knatte wins the main pot ($12.80) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $14.20 Main pot $13.30. Side pot $0.90. | Rake $0.50

Board: 8 of ClubsKing of Clubs10 of ClubsKing of Diamonds4 of Diamonds

Seat 1: Kalle (button) folded on the Flop

Seat 2: Knatte (small blind) showed 2 of ClubsAce of Clubs and won ($12.80) with a flush, Ace high

Seat 3: Fnatte (big blind) mucked King of HeartsJack of Spades - three of a kind, Kings

Seat 4: Tjatte showed Queen of Clubs9 of Clubs and won ($0.90) with a flush, King high

Seat 5: Joakim didn't bet (folded)

Seat 6: HERO mucked 3 of Clubs6 of Clubs - a flush, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela ser ut som en enda röra och är frustrerande att se, men antar att det tyvärr är så på de här låga nivåerna.

 

Iaf... post blind är för det första helt onödig men det är inte fel att syna en dubbling efteråt när den väl är laggd.

När du väl har floppat färgen måste du främst kolla vart du står, speciellt eftersom det är så många spelare med i potten.

Actionen på flop är helt absurd. 0.25 till 0.50 och sen till 0.75... det blir ingen utmaning för någon alls att syna den lilla raisen och därmed har du ingen aning om vart du står.

Vi utgår ju ifrån att du har en stor chans att stå på flop samtidigt som det isf räcker med ett klöver till på turn eller att bordet parar sig för att du ska vara knallad direkt.

 

Nu till själva spelet. Istället för den meningslösa 0.75 re-raisen måste du bomba upp hårt för att dels inte bli utdragen och dels se vart du står.

Jag hade spelat på $2 i detta läget. Får du omslag här igen ska du överväga att lägga. Eftersom pre-flop actionen är så låg och det är så pass många med i potten så finns det en del händer du är slagen mot.

Om fallet skulle vara att bara en synar och det kommer en ofarlig turn t.ex spader 2, så får det bli att betta 3/4 av pot. om han ställer in får du lägga, såvida du inte har en fiskread på honom att han kan köra på med t.ex 2 par frägdrag el kanske limpat in AA med klöver A bara som ett exempel.

Skulle ett klöver komma på turn får du ge upp den och om bordet parar sig måste du försöka slowa spelet annars ge upp den as well. Skulle han bara syna så hade jag rekomenderat att checka river oavsett kort och syna ett relativt litet bet från hans sida.

Om fler än en spelare synar din 2$ raise på flop så får du vara beredd på att du är slagen direkt och det är därmed onödigt att bomba turn igen. Inte bara för att du kan vara slagen utan du kan ha så pass många outs mot dig så du inte har värde att fortsätta.

 

Hoppas du har lärt dig något utav det här iaf. tyvärr är det alltid svårt att spela på så pass låga nivåer eftersom spelet blir så rörigt. det jag kan rekomendera vid lowgrindspel är att spela många bord disciplinerat och väldigt tight aggressive. inga mjölkraises med så många spelare. det är som att skänka bort värde.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela ser ut som en enda röra och är frustrerande att se, men antar att det tyvärr är så på de här låga nivåerna.

 

Iaf... post blind är för det första helt onödig men det är inte fel att syna en dubbling efteråt när den väl är laggd.

När du väl har floppat färgen måste du främst kolla vart du står, speciellt eftersom det är så många spelare med i potten.

Actionen på flop är helt absurd. 0.25 till 0.50 och sen till 0.75... det blir ingen utmaning för någon alls att syna den lilla raisen och därmed har du ingen aning om vart du står.

Vi utgår ju ifrån att du har en stor chans att stå på flop samtidigt som det isf räcker med ett klöver till på turn eller att bordet parar sig för att du ska vara knallad direkt.

 

Nu till själva spelet. Istället för den meningslösa 0.75 re-raisen måste du bomba upp hårt för att dels inte bli utdragen och dels se vart du står.

Jag hade spelat på $2 i detta läget. Får du omslag här igen ska du överväga att lägga. Eftersom pre-flop actionen är så låg och det är så pass många med i potten så finns det en del händer du är slagen mot.

Om fallet skulle vara att bara en synar och det kommer en ofarlig turn t.ex spader 2, så får det bli att betta 3/4 av pot. om han ställer in får du lägga, såvida du inte har en fiskread på honom att han kan köra på med t.ex 2 par frägdrag el kanske limpat in AA med klöver A bara som ett exempel.

Skulle ett klöver komma på turn får du ge upp den och om bordet parar sig måste du försöka slowa spelet annars ge upp den as well. Skulle han bara syna så hade jag rekomenderat att checka river oavsett kort och syna ett relativt litet bet från hans sida.

Om fler än en spelare synar din 2$ raise på flop så får du vara beredd på att du är slagen direkt och det är därmed onödigt att bomba turn igen. Inte bara för att du kan vara slagen utan du kan ha så pass många outs mot dig så du inte har värde att fortsätta.

 

Hoppas du har lärt dig något utav det här iaf. tyvärr är det alltid svårt att spela på så pass låga nivåer eftersom spelet blir så rörigt. det jag kan rekomendera vid lowgrindspel är att spela många bord disciplinerat och väldigt tight aggressive. inga mjölkraises med så många spelare. det är som att skänka bort värde.

Lycka till.

 

Blir svårt att höja mer när det är LIMIT han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda väsentliga felet i den här handen är din blind post!

 

Jo, det kan nog kanske vara lite onödigt.

Har alltid spelat fullringsbord tidigare och att sitta ute ett helt varv där har känts lite "snålt",

men på Max6 så är det ju bara ett par händer som man behöver sitta ute innan man hamnar i big blind själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta på big blind istället för att posta en live blind. Tveksamt om du ska syna en raise preflop men postflop är det svårt att släppa en färg på den här nivån.

 

Välkommen tillbaka! Varför frågar du inte moderatorena om de kan låsa upp ditt gammla konto istället för att skapa ett nytt?

 

Vad är det som gör att du inte vill syna pre? De som är efter och kan höja igen? För mig är det en nobrainer syn iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog synat raisen pre vid bordet, men de omvända implicita oddsen är inte så tilltalande och förutom färgmöjligheten är vår hand helt enkelt riktigt vissen.

 

Om man envisas att posta en live blind så är det ofta vettigt att raisa för att bygga lite FE. När en person limpat hade jag kunnat tänka mej att raisa och hoppas att köpa knappen och samtidigt bygga FE för att kunna plocka handen på flop alternativt ha möjlighet att dra till färg eller stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...