Gå till innehåll

NL 100, Triss mot kraftig reraise?


Recommended Posts

** Game ID 1680333348 starting - 2007-10-21 22:08:50

** Andreas [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Bonkneeie sitting in seat 1 with $73.74

- Zarec sitting in seat 2 with $72.61

- mowgli741 sitting in seat 3 with $32.35

- billwadd sitting in seat 4 with $147.60

- Poker_denis sitting in seat 5 with $194.62 [Dealer]

- chaotic1979 sitting in seat 6 with $52.46

 

chaotic1979 posted the small blind - $0.50

Bonkneeie posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Zarec: Jack of Spades, Ace of Diamonds

Zarec called - $1.00

mowgli741 called - $1.00

billwadd called - $1.00

Poker_denis called - $1.00

chaotic1979 called - $1.00

Bonkneeie bet - $2.00

Zarec called - $2.00

mowgli741 called - $2.00

billwadd called - $2.00

Poker_denis called - $2.00

chaotic1979 called - $2.00

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 5 of Spades, 8 of Diamonds

chaotic1979 checked

Bonkneeie bet - $6.00

Zarec called - $6.00

mowgli741 folded

billwadd called - $6.00

Poker_denis folded

chaotic1979 folded

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Bonkneeie checked

Zarec bet - $15.00

billwadd went "INSTANT" all-in - $139.60

 

billwadd är semilös/aggressiv.

Vad gör ni i detta läge? Vad kan han ha för HD?

Väntar med mina tankar tills ni tyckt till ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar:

 

Jag sitter UTG med AJ och limpar därför istället för att höja (höjer kanske bara 30% här nuförtiden eftersom jag fått smaka AQ/AK för många gånger av folk i senare position).

 

En minireraise kommer och jag callar bara (där kanske jag skulle höjt när ingen visat styrka?). Personen jag hamnar i tvist med callar också, vilket i mina ögon (senare när jag analyserar handen) tyder på PP.

 

På floppen kanske preflopraisaren lägger CB, men iom att jag bara callar den och fi flatcallar så visar han än mer styrka (någonting jag inte tänker på när vi är på floppen, men kommer ihåg på turn när han trycker in)

 

På turn trycker jag in halvpott (något mesigt kanske) och fi går instant all-in. Preflop raiser foldar och jag trycker time för att 'analysera'.

 

Jag tänker mig att han kan ha följande händer: AJ (som jag), PP som träffat (55, 88) eller mycket låg sannolikhet för J8s.

Som han spelade handen tycker jag han skriker ut styrka på floppen genom att bara flatcalla (men det kanske var för bra odds eller whatever) och efter en stunds tänkande så lägger jag faktiskt handen :(

 

EDIT: (Det är dock ytterst sällan jag lägger ett topptriss)

 

Vart i mina tankebanor tänker jag fel/rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ni varit djupa båda två hade detta varit ett svårare beslut, men som flyckten reda påpekat går den här handen inte att lägga med din stack. Du har lagt in ca $23 av de $73 du började handen med.

 

Jag tycker din HD på honom är väl snäv för en spelare du kallar semilös/aggresiv.

Du har rätt i att det här knäppa spelet oftast betyder nöten, men definitivt inte alltid. Som andra påpekat kan folk få för sig att göra sådana moves då och då med både det ena och det andra. Han kanske bustade andra bordet med AA mot KK precis, vem vet ;)

 

I övrigt tycker jag inte du spelar handen som du borde. När du preflop låter dig hamna mot 5 andra spelare med AJ i minraisad pott har du lagt upp det fint för trubbel. Tror faktiskt du gör bättre i att folda AJ pre ur pos än att limpa den om du tycker du springer in i för mycket problem med den. Det vore givetvis ingen önskvärd trend heller, men när du spelat den massa ggr i position kanske du blir trygg nog att raisa den utg i framtiden.

 

Snyggt gjort för övrigt att hinna tänka allt det där och vara klar nog i huvudet att folda när du tänkt klart :)

Jag gular alltid i sådana här lägen och gör tänkandet efteråt. Hähä. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag kollade var AJos en riktig skräphand UTG på fullring, så det känns som en fold preflop.

 

Det är om jag räknar rätt sex personer med till floppen som nu sorterats ner till tre och nu på turn måste du stoppa in 50 för att vinna 110. Om du hade beskrivit din fi som tight hade det varit ett svårare beslut men nu känns det ju som att du måste syna, en semilös aggro spelare borde du ha slagen här tillräckligt ofta.

 

Edit: Det var visst shorthanded men vilken familjepott... Glöm första meningen även om jag nog slänger AJ UTG även shorthanded, limpar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla BRA kommentarer (och tillrättavisningar)!!

 

Jag har insett misstagen:

 

1) När han minhöjer preflop borde jag RR redan där dock hade min fi garanterat callat (ge gärna exempel på RR för att han inte ska göra det med lågt PP)

 

2) Pottoddsen erbjuder en syn, det förstår jag och i 95% av fallen slänger jag mig på synknappen. Det var någonting med denna som gjorde mig misstänksam, han spelade nämligen exakt som jag hade gjort med floppad triss och då började jag analysera.

 

3) Jag lade mig å det visade sig att han hade kåk för ett floppat set och jag sparade ca $50. Så jag var ändå nöjd i efterhand. Men jag ville ha litet info å kommentarer för normalt så lägger jag inte ett set, men ville ha kritik på post-flop spelet å sånt, inte just själva läggningen å det gav ni mig mycket bra info på. Det e jag glad för! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...