Gå till innehåll

NLT100 - Blind fight


Recommended Posts

Hur hanterar man sådant här? Tycker det händer mig hela tiden, kan hända att jag har en lucka i mitt spel här eller så har jag bara otur.

Har ingen direkt read på Fi

 

 

Hero was dealt 8d7d

NL100 8-players effektiv stack 100$

 

Fi post SB 0,5$

Hero post BB 1$

 

6 fold

Fi call ->1$

Hero raise -> 4$

 

Fi call 4$

 

FLOP: 8h6c3h POT=8$

Fi check

Hero bet 6$

 

Fi raise -> 12$

 

Hero call

 

Träffar top pair och har genom min raise reppat en hand som borde missat denna floppen, Fi drar en raise och det känns som det mycket väl kan vara ett move eller tom ett sämre par. Här väljer jag att mer eller mindre gå över på en bluffcatch linje, dock så lär jag panga halvpot för check check river om Fi checkar turn till mig.

 

TURN : 8h6c3h Ks POT=32$

Fi bet 12$

Hero call 12$

 

RIVER: 8h6c3h Ks 2h POT=56$

Fi check

Hero check

 

Fi shows TcTs

 

Fi wins 56$

 

 

Det är inte första gången jag får motstånd i en blind fight och är uppe mot överpar asså. I denna handen hade Fi kunnat extrahera ännu mer värde genom att panga hårdare på turn eller genom att valuebetta river.

Jag ser fortfarnde inte hur jag ska kunna folda...

Min hand är underreppat men Fis hand är ännu mera underreppad typ.

Ska jag skita i att raisa pf?

Ska jag sätta Fis HD på stål om han synar min raise preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jobbigt när man känner som du gör dvs så fort man försöker steala blindsen så får man motstånd och givetvis torskar man. För att kunna syna en höjning ur position och reraise på flopp så borde fienden har en hyfsad hand om han är hyfsat bra.

 

Prova att reraisa en gång till på floppen. Skulle han syna då borde han checka turn om det skrämmer honom. Då kan ju du smälla in en tung bet för att vinna potten där. Han får ju svårt att syna med mellanpockets där.

 

ETt annat spel kan vara att släppa handen på floppen antingen checka direkt eller beta och sen folda mot omslag. Detta för att få det att se ut som om du har försökt att köpa potten med blanka kort eller med en dålig träff.

 

Men i grund o botten handlar det om att variera sitt spel för att göra det svårt för motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jobbigt när man känner som du gör dvs så fort man försöker steala blindsen så får man motstånd och givetvis torskar man. För att kunna syna en höjning ur position och reraise på flopp så borde fienden har en hyfsad hand om han är hyfsat bra.

 

Prova att reraisa en gång till på floppen. Skulle han syna då borde han checka turn om det skrämmer honom. Då kan ju du smälla in en tung bet för att vinna potten där. Han får ju svårt att syna med mellanpockets där.

 

ETt annat spel kan vara att släppa handen på floppen antingen checka direkt eller beta och sen folda mot omslag. Detta för att få det att se ut som om du har försökt att köpa potten med blanka kort eller med en dålig träff.

 

Men i grund o botten handlar det om att variera sitt spel för att göra det svårt för motståndaren.

 

Varför göra handen till en bluff? Hero har en hand som gärna tar tilll showdown billigt vilket han gjorde nu. Bra spelat helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra handen till en bluff? Hero har en hand som gärna tar tilll showdown billigt vilket han gjorde nu. Bra spelat helt enkelt.

 

Visst har Hero en hand men inte ett monster vilket gör att vi måste ha tur för att inte torska showdown. Att återhöja floppen behöver inte betyda att man förlorar mer än vad han gjorde nu.

 

Snarare tvärtom, därför så överrepresenterar jag gärna handen. Att han fick det så billigt nu berodde ju på fienden inte betade på river, vilket Hero själv påpekade och att han hade synat den betten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har Hero en hand men inte ett monster vilket gör att vi måste ha tur för att inte torska showdown. Att återhöja floppen behöver inte betyda att man förlorar mer än vad han gjorde nu.

 

Snarare tvärtom, därför så överrepresenterar jag gärna handen. Att han fick det så billigt nu berodde ju på fienden inte betade på river, vilket Hero själv påpekade och att han hade synat den betten.

 

Vad pratar du om? Att reraisa här är bara jättedåligt. Det kan du lika gärna göra med 72o. Om du ska reraisa här måste du ju trycka upp det till 35-40 för att det ska vara en någorlunda vettig raise och då har du garanterat förlorat mer. Dessutom får man ju faktiskt ge Fi lite kred för en bra hand om han betar river och folda helt enkelt.

 

Vilka händer vill du att han ska släppa med en reraise på flop? Vad ska vi göra om han synar, bara ge upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att han släpper TT här på en flopreraise? Eller A8, eller 86? 97 kanske, men varför vill du att 97 ska släppa?

 

Nej han släpper nog inte TT bara för att vi reraisa men han kan släppa den på turnen om ett skrämselkort kommer eller att han tror att vi representerar ett set.

I vilket fall som helst så blir det svårt att syna med mellanpockets.

 

Vad det gäller A8, 86 och 97 så känns det inte så troligt att han har nån av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar du om? Att reraisa här är bara jättedåligt. Det kan du lika gärna göra med 72o. Om du ska reraisa här måste du ju trycka upp det till 35-40 för att det ska vara en någorlunda vettig raise och då har du garanterat förlorat mer. Dessutom får man ju faktiskt ge Fi lite kred för en bra hand om han betar river och folda helt enkelt.

 

Vilka händer vill du att han ska släppa med en reraise på flop? Vad ska vi göra om han synar, bara ge upp?

 

Jag förstår inte hur du kan säga att det är dåligt att reraisa honom. Om vi höjer upp till 35-40 och han synar så har vi lagt in lika mycket som om vi synar hans bet på turn som det blev nu. Skulle han reraisa en gång till så få vi nog ge upp potten.

 

Om han synar vår reraise så blir det svårare för han att beta på turn med bla mellan pockets om hans hand inte förbättras. Så Checka han turn så kan vi pusha för att ta hand om potten. Skulle han beta turnen så ger vi oss för då har han troligen en hand som han inte släpper och som har oss slagen.

 

 

Vilka händer vill du att han ska släppa med en reraise på flop? Igentligen inga för vi vill att han ska släppa handen på turn. Vilka händer han släpper är avgörs av kortet som kommer på turn. Men som det blev 99-QQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej han släpper nog inte TT bara för att vi reraisa men han kan släppa den på turnen om ett skrämselkort kommer eller att han tror att vi representerar ett set.

I vilket fall som helst så blir det svårt att syna med mellanpockets.

 

Så då måste vi alltså först reraisa floppen och sen betta när A, K, Q kommer på turn då potten redan är stor och vi med andra ord är tvugna att committa oss med en hand som har showdown värde men som vi gjort om till en bluff?

 

Låter som ett brilljant spel, du får gärna utveckla mer om fördelarna då jag inte ser några.

 

Vad det gäller A8, 86 och 97 så känns det inte så troligt att han har nån av dessa.

 

För att?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...