Gå till innehåll

NL200 Intressant flop


Recommended Posts

Tjena!

 

Har inga direkta stats på FI mer än VP$IP på runt 30 efter 700 händer, vilket säger väldigt lite.

 

Bejo [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- GorDon021 sitting in seat 1 with $197.00

- dineros sitting in seat 2 with $72.60

- Utkopt sitting in seat 3 with $264.28 [sitting out]

- Jokkmokk sitting in seat 4 with $321.40

- Hero sitting in seat 5 with $263.50

- pondolino sitting in seat 6 with $68.30 [Dealer]

 

GorDon021 posted the small blind - $1.00

dineros posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Hero: Ace of Spades, King of Spades

Jokkmokk raised - $6.00

Hero raised - $18.00

pondolino folded

GorDon021 folded

dineros folded

Jokkmokk called - $18.00

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, King of Diamonds, Queen of Spades

Jokkmokk checked

Hero bet - $30.00

Jokkmokk raised - $78.00

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksam till detta oavsett, vad kan FI ha för HD?

 

Färgdrag utan par leder vi med 97%

Tvåpar ligger vi 40-53% på

Triss runt 30%

Färdig stege dryga 30%

 

Frågan vi ska ställa oss är.

 

Skulle han göra detta move med något sämre än tvåpar?

Är han kapabel att betta så på f-drag?

 

Jag hade nog pushat med iofs men det beror ju på hur man viktar sannolikheten att han har drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksam till detta oavsett, vad kan FI ha för HD?

 

Färgdrag utan par leder vi med 97%

Tvåpar ligger vi 40-53% på

Triss runt 30%

Färdig stege dryga 30%

 

Frågan vi ska ställa oss är.

 

Skulle han göra detta move med något sämre än tvåpar?

Är han kapabel att betta så på f-drag?

 

Jag hade nog pushat med iofs men det beror ju på hur man viktar sannolikheten att han har drag.

 

Lägg till AA,AK och kanske en och annan AQ som testar vattnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm skit i att ta beslut bara panga och hoppas.

 

Ja hellre det än att antingen få ett jobbigt turnbeslut ur position, alternativt sätta färgen men inte få nåt betalt eftersom det är ett scarcard i FI:s ögon. Våran equity är fin emot fi:s range, men alla kort som gör vår hand skrämmer troligen fi så att vi inte få speciellt mkt betalt alltså tror jag vi mår bäst av att få in allt på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med så många comments!

 

När jag spelade handen var min spontana känsla likadan som merpartens här d v s push, men tror man blir lite lurad här. Om vi går igenom handen så höjer han trots allt PF vilket kombinerat med hans checkraise på flop enligt mig indikerar en hand han är beredd att köra med. Frågan är vilka det e.... KK, QQ, 99, AA, KQs och J10s är de mest sannolika i det scenariot och alla slår mig... förutom de händerna får man leta rätt länge innan vi hittar några andra "sannolika" händer. 87 i spader e tänkbar, men vad annars? Idén med en push här är ju att han ska kunna lägga händer som e bättre än min, men frågan är om det finns en sådan hand här? Om han alltid synar med bättre hand, men foldar alla han e slagen av, e en push värdelös.

 

Och är han på en ren bluff ska man väl låta honom fortsätta?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med så många comments!

 

När jag spelade handen var min spontana känsla likadan som merpartens här d v s push, men tror man blir lite lurad här. Om vi går igenom handen så höjer han trots allt PF vilket kombinerat med hans checkraise på flop enligt mig indikerar en hand han är beredd att köra med. Frågan är vilka det e.... KK, QQ, 99, AA, KQs och J10s är de mest sannolika i det scenariot och alla slår mig... förutom de händerna får man leta rätt länge innan vi hittar några andra "sannolika" händer. 87 i spader e tänkbar, men vad annars?

 

Och är han på en ren bluff ska man väl låta honom fortsätta?!

 

precis, en raise fodlar ut alla sämre händer, vilken sämre made hand ska han ha här? KJ!? om han spelar den utg+1 så är det ju inte trolgit han synar 3b med den.

 

har han AQ foldar han ju högst troligt mot en push. har han gjort en riktigt lös syn med en suited connector och ahr ett färgdrag så kan han ej syna en push men vi vill ju gärna att han träffar...

 

mot AA är det ca 56/44 till AAs fördel och mot alla andra händer ligger vi rätt illa till.

 

visst freerollar vi honom är det ju kul att få in smeten...

 

pokerstovar man så är det dock riktigt close så push är inte fel, men bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ förfan!

 

Ärligt talat om det där inte är en tillräckligt bra flop för att såsa så är det tråkiga veka och uttråkade spelare som tänker alldelles för mycket för att spela de här spelet. Ja självklart kan han ha två par, stege, triss men han kan likagärna bara testa vattnet med en höjning för att se vart han står.

 

Kort och gott, såsa, och har han nu bättre än vad du sitter på så klonkar du ändå på rivern. Gör du inte det heller så är det bara att säga congrats till FI och reloada och spela vidare. Man kan inte vinna alla potter.

 

Och... till alla er som ständigt sätter FI på nöthanden bara för att man får mothugg borde släppa till lite och försöka ha kul istället.

Vad krävs egentligen för att ni ska vara nöjda med en hand?

Måste ni floppa straight flush för att sås ska vara rätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...