Gå till innehåll

SvS 2,5/5 AA mot reraise på turn


Recommended Posts

Inga reads då vi inte suttit vid bordet ihop speciellt länge. Men på 68 händer har han 39/9.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($1130.35)

CO ($1018.25)

Button ($363.8)

SB ($1250.63)

BB ($1365.15)

UTG ($866.3)

MP1 ($1012.65)

 

Preflop: Hero is MP2 with Aspade.gif, Aheart.gif.

2 folds, Hero raises to $25, 3 folds, BB calls $20.

 

Flop: ($52.50) 3heart.gif, 5diamond.gif, 9diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $40, BB calls $40.

 

Turn: ($132.50) 7heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $120, BB raises to $520, Hero Gör vad? Och om vi synar vad har vi för plan på river om det inte är ett A?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt svårt att se att han spelar så här med en hand som du slår, men visst är det svårt att kasta AA. Färgdrag i ruter hade han väl höjt på floppen eller inte alls. Ah har du så att han har något par och plockat upp färgdrag på turn är ju inte aktuellt. Överpar borde han väl också höjt på floppen... T8r? :-) inte lätt att hitta en hand som du slår iaf.

 

Om du bestämmer dig för att spela vidare måste du väl trycka in degen, men hur tråkigt det än är att lägga AA borde nog detta vara ett bra tillfälle att göra det tycker jag. Men det är ju så tråkigt att vara vek! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar man varför man postar självklara händer här på PF. Förstår att samtliga tycker att det ska vara en fold (enkel) och det tyckte jag med.

Problemet var att Fi då stolt visade A3 i ruter och sa nått drygt i chatten, och med min downswing i bagaget så börjar man fundera på om man är för vek som foldar AA här. Men tydligen inte.

 

Tack för er medverkan och case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...