Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelat kanske en timme. Vet ingenting alls om detta bord dock. Spelar för många bord samtidigt :roll:

Game # 665061183 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Skoghall"

Players(max 6):

legitzy (EUR 59.80 in seat 1)

kaustii (EUR 50.00 in seat 2)

SilomRoad (EUR 32.22 in seat 3)

Ichi (EUR 99.01 in seat 4)

ellehh (EUR 54.45 in seat 5)

finalcut (EUR 56.63 in seat 6)

Dealer: legitzy

Small Blind: kaustii (0.25)

Big Blind: SilomRoad (0.50)

kaustii was dealt: :Ts: - :Td: <- TT på SB

Ichi Fold

ellehh Raise (2.00)

finalcut Fold

legitzy Fold

kaustii Call (1.75) <- Synar bara. Raise? Är så vek postflop, och alla synar typ floppen oavsett bett i stort sett

SilomRoad Fold

Flop :9d: - :7d: - :Th: <- bingo! Dock tusen drag ute.

kaustii Check

ellehh Bet (3.50)

kaustii Raise (9.75) <- Check-raise, ok?

ellehh Call (6.25)

Turn :9d: - :7d: - :Th: - :Ks: <- intressant kort

kaustii ??? <- vad gör man nudå?

Postad

3bet pre ogillas. Varför skulle du vilja göra det?

Iom att han raisa är checkraise flopp fullt dugligt då han i princip alltid CBar här och alltid bettar högre PP.

Efter checkraise kan du inte passa igen, då avslöjar du din hand + ger hans eventuella färgdrag gratis drag.

Betta 70% pot och hoppas att han vill fortsätta färgdrag/träffade kungen (AdK, KdQd).

Postad

Ge gratiskort på turn på superdragig bräda när vi checkraisat floppen måste ju vara helt värdelöst. Beta ut 80-100% pott och hoppas att han vill betala för sitt drag eller har AK och överspelar träffen.

Postad
Spelat kanske en timme. Vet ingenting alls om detta bord dock. Spelar för många bord samtidigt :roll:

Game # 665061183 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Skoghall"

Players(max 6):

legitzy (EUR 59.80 in seat 1)

kaustii (EUR 50.00 in seat 2)

SilomRoad (EUR 32.22 in seat 3)

Ichi (EUR 99.01 in seat 4)

ellehh (EUR 54.45 in seat 5)

finalcut (EUR 56.63 in seat 6)

Dealer: legitzy

Small Blind: kaustii (0.25)

Big Blind: SilomRoad (0.50)

kaustii was dealt: :Ts: - :Td: <- TT på SB

Ichi Fold

ellehh Raise (2.00)

finalcut Fold

legitzy Fold

kaustii Call (1.75) <- Synar bara. Raise? Är så vek postflop, och alla synar typ floppen oavsett bett i stort sett

SilomRoad Fold

Flop :9d: - :7d: - :Th: <- bingo! Dock tusen drag ute.

kaustii Check

ellehh Bet (3.50)

kaustii Raise (9.75) <- Check-raise, ok?

ellehh Call (6.25)

Turn :9d: - :7d: - :Th: - :Ks: <- intressant kort

kaustii ??? <- vad gör man nudå?

3bet pre är att föredra mot random Fi. Som spelat gillar jag inte c/r på flop, tycker det är mycket bättre att beta ut själv.

Postad

Det känns som att lite read hade hjälpt dig mycket här. Har du inga stats att tillgå när du spelar?

Har han hög PFR% skulle jag nog 3bettat pre, helt utan read tycker jag inte det är självklart. c/r flopp är ju helt okej om du vet att han cbettar mycket, och har du ingen read alls kanske man kan förutsätta att han cbettar här, så det är väl okej. Det skulle ju också gå att betta flopp på en så pass dragig bräda, och hoppas att han raisar med överpar för att skydda mot drag. På turn måste du ju som bananuz skrev fortsätta betta och i en pott på $14 är väl ca $11 lagom tycker jag.

Postad
Det känns som att lite read hade hjälpt dig mycket här. Har du inga stats att tillgå när du spelar?

Har han hög PFR% skulle jag nog 3bettat pre, helt utan read tycker jag inte det är självklart. c/r flopp är ju helt okej om du vet att han cbettar mycket, och har du ingen read alls kanske man kan förutsätta att han cbettar här, så det är väl okej. Det skulle ju också gå att betta flopp på en så pass dragig bräda, och hoppas att han raisar med överpar för att skydda mot drag. På turn måste du ju som bananuz skrev fortsätta betta och i en pott på $14 är väl ca $11 lagom tycker jag.

Det beror väl lite grann på vilken stil man kör med också. Själv är jag nog mer åt LAG hållet och därav gillar jag att 3bete pre med lite bredare range mot random Fi.

Dock tycker jag c/r på flop oftast gör att Fi lägger sig ganska ofta. På en dragvänlig bräda som denna så visar man ju enorm styrka med en c/r imo. Därför tycker jag att det är bättre att beta ut och hoppas på att Fi raisar med OP eller liknande.

Postad
Det beror väl lite grann på vilken stil man kör med också. Själv är jag nog mer åt LAG hållet och därav gillar jag att 3bete pre med lite bredare range mot random Fi.

Dock tycker jag c/r på flop oftast gör att Fi lägger sig ganska ofta. På en dragvänlig bräda som denna så visar man ju enorm styrka med en c/r imo. Därför tycker jag att det är bättre att beta ut och hoppas på att Fi raisar med OP eller liknande.

Jag hade nog gjort samma.

Postad
Därför tycker jag att det är bättre att beta ut och hoppas på att Fi raisar med OP eller liknande.

Ok. Men om vi säger att jag bettar ut flopp (3,5 euro). Vilka händer kommer Fi raisa med? Om Fi raisar, hur spelar vi då?

Postad

fortsätt betta turn LDO...du kan inet sitta och vara rädd för värstafallet hela tiden, betta turn syna push.

c/r på floppen funkar b3b är min normlala linje på en sådan bräda. fi lär slå om alla överpar och tptk, färgdrag, set, 2par.

Postad
Ok. Men om vi säger att jag bettar ut flopp (3,5 euro). Vilka händer kommer Fi raisa med? Om Fi raisar, hur spelar vi då?

Som jonsapelle skriver lär han slå om många starka händer för att skydda sig mot drag, och då slår du om igen, in med smeten.

Postad

Av allt att döma så är en bet på turn ett måste här. Jag spelade handen som jag hade spelat ett flush+stegdrag här.

kaustii All-In (38.25)

ellehh Call (38.25)

River :9d: - :7d: - :Th: - :Ks: - :2h:

Ok spelat, eller skitkasst?

Vilka händer får man syn av samt vilka händer kastar här?

Postad
Av allt att döma så är en bet på turn ett måste här. Jag spelade handen som jag hade spelat ett flush+stegdrag här.

kaustii All-In (38.25)

ellehh Call (38.25)

River :9d: - :7d: - :Th: - :Ks: - :2h:

Ok spelat, eller skitkasst?

Vilka händer får man syn av samt vilka händer kastar här?

Bra spelat! Precis så här man får betalt med moster på NL€50 på B2B.