Gå till innehåll

vad bör jag ha för bankrulle för 0.25 - 0.50 nl


BnasFlames

Recommended Posts

Hej, denna fråga har säkert diskuterats många gånger men jag skulle ändå vilja höra era åsikter, då jag endast spelat sng´s de senaste åren

 

Jag lirar 0.10-0-25 nolimit för närvarande på PKR. Min bankrulle där är på ca $700

 

tycker ni att det räcker för att kliva upp till 0.25 - 0.50?

 

jag har för mig att jag hört att man ska ha 1000 ggr BB i rulle när man spelar no-limit. Det verkar vettigt.

 

En annan sak.. Är limit pokern helt död?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, denna fråga har säkert diskuterats många gånger men jag skulle ändå vilja höra era åsikter, då jag endast spelat sng´s de senaste åren

 

Jag lirar 0.10-0-25 nolimit för närvarande på PKR. Min bankrulle där är på ca $700

 

tycker ni att det räcker för att kliva upp till 0.25 - 0.50?

 

jag har för mig att jag hört att man ska ha 1000 ggr BB i rulle när man spelar no-limit. Det verkar vettigt.

 

En annan sak.. Är limit pokern helt död?

 

Det rekomenderas väll snarare 3000-5000bb men på den nivån du spelar tycker jag du kan ta chansen med 700$ br det skulle jag ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ok..

 

Är inne på samma spår.

 

så när är rätt nivå att ha 3000 * bb?

 

1-2 2-4?

 

Är lite ovan med no-limit.

Det beror på hur stor risk du vill ta med dina pengar, hur villig du är att flytta ner i nivå när det går dåligt, hur lätt du har att återuppbygga din rulle om du skulle förlora den, hur mycket du vinner osv. Ge oss en lite utförligare beskrivning av dig själv vad gäller dessa förhållanden så blir det lättare att ge ett bra råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur stor risk du vill ta med dina pengar, hur villig du är att flytta ner i nivå när det går dåligt, hur lätt du har att återuppbygga din rulle om du skulle förlora den, hur mycket du vinner osv. Ge oss en lite utförligare beskrivning av dig själv vad gäller dessa förhållanden så blir det lättare att ge ett bra råd.

 

 

tja, jag satte in $50 på vinst och förlust på PKR-siten i sommras för att testa deras coola 3d klient. Då hade jag i stort sett endast spelat sng´s ett bra tag. Det visar sig att jag lyckas plussa på detta spel vilket jag inte väntat mig då jag endast spelat limit cash tidigare. Självklart vill jag vinna mer pengar :) men jag vet inte hur mycket spelet skiljer sig på dessa nivåer (om det ens gör det). Skilnaden är ju egentligen inte sååå stor, du går in med $50 istället för $25 till ett bord. Men det är klart att pengarna tar slut fortare efter ett par dåliga dagar. jag vet av erfarenhet att det inte är lätt att gå ner i nivå efter ett tag. Då blir man fisken vid bordet. (åtminstone jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, denna fråga har säkert diskuterats många gånger men jag skulle ändå vilja höra era åsikter, då jag endast spelat sng´s de senaste åren

 

Jag lirar 0.10-0-25 nolimit för närvarande på PKR. Min bankrulle där är på ca $700

 

tycker ni att det räcker för att kliva upp till 0.25 - 0.50?

 

jag har för mig att jag hört att man ska ha 1000 ggr BB i rulle när man spelar no-limit. Det verkar vettigt.

 

En annan sak.. Är limit pokern helt död?

 

det är bra nolimit på tv.

och den bästa hand vinner i limit.

man kan bluffa i nolimit.

man ska bluffa i nolimit.

nolimit är ett mer avancerat spel.

köp in dig för max 5% av din bankulle.

ett säkerhet sett att bygga större bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
hej jag spelar 4 bord maximum buy in på nlh50 sh med en br på $1000 så jag riskerar 20 % av br vad tycker ni om det?

 

Det är bara intressant vad du riskerar per bord.

Så om du spelar 20 bord NL100 behöver du ju inte br för Nl2000.

 

Jag själv skulle inte kunna tänka mig att spela med runt 15 inköp. Ibland blir man ju sittande med 15 inköp (1500 big blinds) på ett bord och ifall någon har lika mycket marker räcker det med en beat så är hela bankrullen körd.

En annan orsak till att jag inte skulle kunna spela med 1 500 big blinds br är att jag inte skulle kunna köpa in fullt på alla borden eftersom jag spelar över 15 bord i taget.

Kan tillägga att mina råd gäller 6-max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv skulle inte kunna tänka mig att spela med runt 15 inköp. Ibland blir man ju sittande med 15 inköp (1500 big blinds) på ett bord och ifall någon har lika mycket marker räcker det med en beat så är hela bankrullen körd.

??? Det händer typ... ALDRIG. 3-4 inköp, sure, men verkligen inte 15 inköp på ett bord haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Det händer typ... ALDRIG. 3-4 inköp' date=' sure, men verkligen inte 15 inköp på ett bord haha.[/quote']

 

Det är väl mer eller mindre standard för vissa forumprofiler, att sitta med 10-20 inköp på ett bord, titta bara på Mrdawwe, tex. :) Men det är som du säger, för normala människor förekommer det i princip aldrig.

 

Jag har spelat nl50 länge och min värsta downswing var på cirka 9-10 inköp' date=' att förlora mer på den nivån är nog svårt om man inte tiltar. Jag brukar ha 1000 dollar inne på kontot för att känna mig säker.[/quote']

 

Har backat 15-20 inköp på både NL50, 100 och 200 vid flertalet tillfällen genom åren, dock under väldigt långa, kalla perioder. Rekommenderar iaf en stop-loss på ~2 buy-ins om man ska spela med 700$ BR på NL50 och gå ner i nivå om man når ~400$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mer eller mindre standard för vissa forumprofiler, att sitta med 10-20 inköp på ett bord, titta bara på Mrdawwe, tex. :) Men det är som du säger, för normala människor förekommer det i princip aldrig.

Heads up ja. Det är nog inte spec ofta Dawwe sitter med så mycket på ett 6-max bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara intressant vad du riskerar per bord.

Så om du spelar 20 bord NL100 behöver du ju inte br för Nl2000.

 

Jag själv skulle inte kunna tänka mig att spela med runt 15 inköp. Ibland blir man ju sittande med 15 inköp (1500 big blinds) på ett bord och ifall någon har lika mycket marker räcker det med en beat så är hela bankrullen körd.En annan orsak till att jag inte skulle kunna spela med 1 500 big blinds br är att jag inte skulle kunna köpa in fullt på alla borden eftersom jag spelar över 15 bord i taget.

Kan tillägga att mina råd gäller 6-max.

 

Hur menar du nu. Säg att du har 15 inköp, sätter dig på ett bord men 1 inköp, du har 14 inköp kvar. Du vinner ca 15 inköp på bordet, och så åker du på en bad beat och förlorar det. Va hände me de andra 14 inköp du har kvar?

 

Sen så att du spelar 15 bord i taget har inget med saken att göra, vinner du inte pengar på poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...