Gå till innehåll

QQ heeelt vilsen


Recommended Posts

Uppstår en situation där jag ofta brukar få problem, får QQ och reraisar givetvis. Men får en syn. Bettar givetvis ut floppen men får där en raise. Skall man stacka av där eller vika?

Han är ganska tight i mina ögon stats på 34% flop seen samt preflopraise 2,5%

Känns som man e slagen ganska ofta här? vad tror ni?

 

GAME #689849635: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-10-17 10:12:36

Table Angers

Seat 1: PostBlindUTG2 ($412.00 in chips)

Seat 3: Gohansan ($505.20 in chips)

Seat 5: rimka80 ($126.80 in chips)

Seat 6: fun4829 ($639.51 in chips) DEALER

Seat 10: HERO ($773.86 in chips)

HERO: Post SB $2.00

PostBlindUTG2: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsQueen of Spades

Gohansan: Fold

rimka80: Fold

fun4829: Raise $16.00

HERO: Raise $52.00

PostBlindUTG2: Fold

fun4829: Call $38.00

*** FLOP *** Jack of Hearts3 of Hearts10 of Spades

HERO: Bet $80.00

fun4829: Raise $190.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är ganska tight i mina ögon stats på 34% flop seen

Huh? Det låter inte särskilt tight.

 

Hur som helst, det finns ju många händer som träffar drag på den brädan. KQ och :Ah::Xh: är ju inte särskilt orimliga alternativ. Vidare kan han höja med AJ, eller bara göra en move. Man kan ju inte börja slänga överpar så fort man blir höjd på floppen, särskilt som potten redan är ganska stor. Att ni har rätt djupa stackar komplicerar det hela lite, hade ni haft 100 bb hade det bara varit att ställa in tycker jag. Ett alternativ är ju att syna och se vad som händer på turn, men det känns inte så jättehett med tanke på din position och alla potentiella skrämselkort som han kan utnyttja. Jag lutar nog trots allt åt push faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tomtar med såna stats brukar ju oftast inte raisa pre utan stål, och sen generellt inte raisa med draghänder. Jag tror vi ligger efter här.

 

Eller "och sen generellt inte raisa", punkt. Men du har förstås en bra poäng, reflekterade inte så mycket över statsen. Frågan är då om man från början ska trebetta pre med QQ samt stoppa in $80 mot någon som bara höjer 2,5 % av sina händer? Det är ju liksom QQ-AA + AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? Vi ligger ju efter mot hela hans range utom AK, hur kan du orka betta ut floppen? Och hur orkar du 3betta preflop när han har 2,5% raise?

 

JJ, TT träffa, QQ är handen du kan hoppas på, KK och AA ligger du efter mot. AK raisar han inte, synar mest troligen, eller kastar.

 

Vi måste ju leda flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...