Gå till innehåll

Nybörjare på LIMIT texas...


Axident

Recommended Posts

Jag har spelat en hel del No Limit Texas, men har nu i dagarna börjat titta lite på andra spelvarianter, och nu sitter jag med LIMIT Texas holdem.

 

Frågan är: Skall starthanden vara starkare i limit än i No limit för att beta ut, eller är det tvärtom?

Det känns just nu som om alla synar på flopp och turn även med absolut noll på handen och således blir man mycket lättare utdragen. Det skall tilläggas att jag spelar på lägsta möjliga nivå just nu bara för att känna mig för (0,05$/0,10$).

 

Lite synpunkter från proffs (eller åtminstone dem som spelat mer än vad jag har! ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låga nivåer så är det många som synar pre-flop och för att det är så bra pottodds så det kan vara läge att spela multi-way händer i händelse att du träffar bra på floppen. Tack vare att så månge ser floppen så behövs vanligtvis starkare händer för att gå till showdown - ett par räcker ofta inte långt. Dvs finns det tre i samma färg på bordet så är chansen stor att någon sitter på färgen. Finns det potentiell stege på bordet så är chansen stor att någon sitter på den och finns det potentiell kåk så är chansen stor att någon sitter minst på en triss.

 

PS Om du träffar bra gäller det att bomba - för motståndarna kommer vanligtvis syna ner med mycket så du behöver inte vara rädda att beta bort dem - de kommer syna dig - så beta på allt du kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en viss skillnad på starthandskraven i FL. Mest pga den ganska stora avsaknaden av implicita odds. Detta gör att höjden på korten blir viktigare. Tex så ökar AJo i värde medans 67s minskar i förhållande till NL.

 

Föjldaktligen bör du se betydligt färre floppar i FL än i NL pga att det kostar väldigt mycket att se en flopp i förhållande till vad du i slutändan har chansen att vinna.

 

På microninå kan man naturligtvis se väldigt många floppar ändå, spelet är ju lite speciellt här. Var bara noga med att vara betydligt tightare än dina motståndre så kommer du vinna i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...