Ängeln17 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Vill bara ha lite feedback på hur vi gör här. Fi ny vid bordet och har väl suttit en 8-10 händer bara. OCh det är sek och inte $ alltså. Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) BB ($392) UTG ($62.05) Button ($460.78) Hero ($487.1) Preflop: Hero is SB with , . 2 folds, Hero raises to $8, BB calls $6. Flop: ($16) , , (2 players) Hero bets $12, BB calls $12. Turn: ($40) (2 players) Hero bets $28, BB calls $28. River: ($96) (2 players) Hero bets $56, BB raises to $186, Hero Ja vad gör vi här då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 mot rdm fi på lågnivå svs är det där nog tyvärr given fold du slår bara en bluff, och det enda som typ finns om han nu inte floatar dig på flop+turn med tanke att stjäla river är ju 89 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 KQ är väl mest trolig här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
abriss Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 folda, han kan ju ha en rad händer som slår dig, dock tycker jag att du spelar helt rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 folda, han kan ju ha en rad händer som slår dig, dock tycker jag att du spelar helt rätt Vad sägs om AK, AQ? Jag skulle ha väldigt svårt att lägga mig HUP här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 ak/aq är ju ett par händer han garanterat inte har om han inte är tomte, och tomtar mini-raisar väl alltid? ^^... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 AK/AQ var väl inte direkt med i min HD på Fi. Mer JT, AJ, AT, KQ, KJ, 22, 33, TT(mindre troligt iofs) eller möjligen ett par tomtigt spelade JJ, QQ, eller KK. Min fråga är då om vi kan syna när vi sätter FI på den HDn. De flesta händer där slår vi ju faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraZin Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 AK/AQ var väl inte direkt med i min HD på Fi. Mer JT, AJ, AT, KQ, KJ, 22, 33, TT[/b][/b](mindre troligt iofs) eller möjligen ett par tomtigt spelade JJ, QQ, eller KK. Min fråga är då om vi kan syna när vi sätter FI på den HDn. De flesta händer där slår vi ju faktiskt. De flesta händerna slår oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 De flesta händerna slår oss? Glömde sista ordet: inte En delad pott . Fyra till vår favör. Sex till Fi´s favör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Strater och Ängeln: Ok, här kan jag tydligen lära mig något. När blir AK AQ tomtar? På floppen har de 10 outs mot de flesta händer om de inte redan leder, eller har jag helt fel? Är det call på, turn och överdrivet riverbet som tomtar till det? (jag spelar nog aldeles för loose HUP mellan blindsen, men ofta går det bra ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Strater och Ängeln: Ok, här kan jag tydligen lära mig något. När blir AK AQ tomtar? På floppen har de 10 outs mot de flesta händer om de inte redan leder, eller har jag helt fel? Är det call på, turn och överdrivet riverbet som tomtar till det? (jag spelar nog aldeles för loose HUP mellan blindsen, men ofta går det bra ) AK/AQ är inga tomtar, vem har sagt det? Däremot att i BB inte återhöja med de händerna är tomtigt. Sen undrar jag var du hittar 10 outs för de händerna? Edit: Sen kan jag redogöra upplösningen då. Jag hade nog på känn att jag var slagen men var lite halvtiltad på grund av en annan utdragning på ett annat bord så jag synade och Fi visade upp KQ för stegen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 varför skulle man vilja spela på det viset (postflop, preflop kan fi alltid göra massa olika) med aq/ak?? då får han ju sätta hero rätt iskallt på typ a-rag och tror att han synar för att det ska va nån som helst vits med det, känns som en ganska extremt liten range av heros händer som är detta (den rangen finns nog inte ens hos hero, hittar aq här som sämst?)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts