Gå till innehåll

Vissa saker man saknar


Laagen13

Recommended Posts

har lirat på stars i 1 månad nu med real money och har ju inte haft speciellt mycket i min br men något jag saknar på de lägre nivåerna är cash game heads up bord...de börjar inte förän på de högre nivåerna..okej om ni inte har det på 0.05-0.10$ borden men 0.10-0.25 borde det finnas...

 

en annan sak är sit n goerna för oss med låg br...finns 1.1$ sng's..sen 3.40$ TURBO...har letat men inte sett en enda med vanliga blinds...så luckan är 1.1$ till 5.5$...ett ganska stort glapp om du frågar mig..skulle gärna tänka mig 2.2$ eller 3.3$ sng's..med vanlig blindstruktur...

 

;) Marcus..:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För nybörjare som vill ha en långsam men stabil tillväxt på rullen kan jag rekommendera bodogs nybörjar-SNGs, tiomanna med 5 betalda platser.

 

Stabilare tillväxt än detta hittar man nog inte.

 

Problemet med det är att ju fler betalda platser, desto mindre EV har du (om vi antar att du öht är vinnande). Ta extremfallet av flat struktur, där alla 10 får lika mkt betalt, dvs alla får inköpet tillbaka. Då förlorar alla rejken i varje turneringar. I en winner takes all-turnering är de bästa spelarnas edge som störst, och ju mer man går ifrån detta mot den extremt flata strukturen desto mer minskar EV:t.

 

Oklart exakt när det blir praktiskt omöjligt att plussa i längden pga raken, men en 10-manna med 5 platser ITM verkar pretty damn flack. Skulle inte rekommendera att spela dem om man gillar att ha EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte hålla med dig. Om man vill ha växande BR är det ju bara att spela tight som fan tills typ 5,6,7 kvar så börjar man trycka lite, kan ju inte vara så svårt om det är lågtinköp där folk pangar iväg allin preflop med A9off, KTs osv..

 

Ok? Du håller inte med mig om att EV:t är mindre när strukturen är mer flack?

 

Lycka till med att få EV+ i en turnering där alla får inköpet tillbaks samt måste betala rake, då... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...