Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har börjat lira lite igen efter 2 månaders uppehåll från pokern. Började gå dåligt på NL100 så cashade ut. Nu comeback på Ladbrokes.

Jag sitter med dubbla inköp. Fi sitter med ett inköp. Ursäkta om handhistoriken inte är den bästa.

Dealing Hole Cards to _Calypso_(Ac 5c )

Nobbier folded

SINGLESCALE folded

_Calypso_ raised for $0.80

degel folded

DBCOPPER called for $0.70

BAZTHEBRICK folded

Dealing the Flop(8s 5d 3c )

DBCOPPER bet for $1.80

_Calypso_ called for $1.80

Dealing the turn(Kc )

DBCOPPER bet for $5.40

_Calypso_ raised for $15

Har på känn att han bluffar. Att syna känns inte så jätteattraktivt. Är fold för vekt?

Postad

Det är bara att kasta handen.

Enda anledningen till att spela handen från början är ju för att träffa färg eller stege. Tredjeparet känns på inget sätt trevligt, samt att det finns hur många pp som slår dig också.

Postad

Du har inte odds att syna även om ditt ess skulle vara levande, så fold. Varför överbettar du turn? Tycker typ $4 hade räckt.

Edit: ...och typ $1.30 på flopp om du ska betta ut.

Edit2: Okej, insåg nu att du vill syna för att du tror han bluffar. Tja, det är ju omöjligt att svara på utan read. Har du inga read måste det väl vara fold, ofta har han väl minst en stark kung här.

Postad

Enda anledningen att syna är väl att du plockade upp nötfärgdraget på turn, eller har jag missuppfattat? Då kostar det dig alltså 10 in i en pott på 25 med nötfärgdrag + par. Om han bluffar är ju det implicita värdet sämre, särskilt som du sitter ur position. Men han borde ju kunna ha en del andra händer som kan betala rätt bra- set eller en bra kung exv. Ditt A kan du nog inte räkna som levande out, dom två femmorna är väl ofta det dock. Man behöver ju lite implicita för att syna hursom men jag hade nog tagit en donksyn här och checkfoldat river vid miss. Känns lite fiskigt dock :-)

Edit: Meningslös post. Läste fel på stackdjup.

Postad

Om jag skulle suttit i hans position skulle jag ha svårt att syna om jag inte hade minst en kung på handen. Skulle jag få nu få syn så har jag ändå en ganska goda chanser att dra ut. Samtidigt finns det (bör det finnas) en fold equity hos fi. Hans spel på floppen känns väldigt knepigt tycker jag bara....:shock:

Postad

Haha..som sagt min handhistorik sög rätt hårt. Det är jag som är _Calypso_ med ca 45$ i stacken. Fi är DBCOPPER och han har runt 20-25$. Ursäkta förvirringen! ;-)

Mitt "move" är alltså raisen på turn, vilken ska representera en AK. Jag sätter praktiskt taget honom all in. Ställer han så synar jag de sista dollarna och hoppas på att dra ut, men det jag i första hand vill är att han foldar turn.

Postad
Haha..som sagt min handhistorik sög rätt hårt. Det är jag som är _Calypso_ med ca 45$ i stacken. Fi är DBCOPPER och han har runt 20-25$. Ursäkta förvirringen! ;-)

Mitt "move" är alltså raisen på turn, vilken ska representera en AK. Jag sätter praktiskt taget honom all in. Ställer han så synar jag de sista dollarna och hoppas på att dra ut, men det jag i första hand vill är att han foldar turn.

WP

Postad

Okej... då blev det ju en annan situation :-) Och visst, då är det ju helt okej spelat tycker jag. Fast jag hade nog inte sparat något på turn när du endast har några få $ kvar, in med allt. Fold eller all-in på turn tycker jag. Som vi analyserade innan borde han ju släppa allt som inte slår en kung om han inte har bluff-read på dig.