Gå till innehåll

Spinky - NL400 lite smak på NL600 också @ Phuket, Thailand


spinky

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes, Goo helg. Träffat massa gamla vänner på den lilla tid jag hade. Träffa en asnice tjej också synd att man ska dra till thailand på tisdag :( aja de löser sig.

 

Inte säkert dock. Pga av tidsbrist så var jag tvungen och skicka mitt pass till Danmark för att dem skulle kunna fixa fram visum. Nu är det så att jag inte fått tillbaka mitt pass + visum är de inte framme imorgon så vettifan vad som händer.

 

 

Later

 

 

Hur länge ska du vara i Thailand? Ska själv ner till bangkok och stanna 5mån :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge ska du vara i Thailand? Ska själv ner till bangkok och stanna 5mån :)

 

Jag kommer vara där i 2,5 mån och jobba... Sen vet jag inte om jag blir kvar då ska jag till Bangkok tror jag en sväng och sen vidare till Kina och sen Japan. Fast jag vet inte de är bara tankar som jag har.. Har ingen plan alls.

 

Så de är Pokergrind i bangkok som gäller alltså? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så de är Pokergrind i bangkok som gäller alltså? :)

 

 

A det stämmer.Kommer bli pokegrind,party och äventyr..Vi är 3pers och en av oss är redan på plats..hehe.. Dom andra har varit där förr men för mig är det första gången.Så det e lite pirrigt just nu. Vart kommer du vara då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer hålla till på Phuket västra sidan om jag fattat de rätt. Men om jag kommer till Bangkok så hör jag av mig hade vart ball o träffa lite folk.

 

Perfekt.Vi kommer oxså börja blogga men det görs på en annan sida.. Ska bli riktigt kul lämna kalla Sverige....Vi lär ju oxså åka ner till phuket för lite äventyr..hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh spelat en hel del 2/4 de sista gick inge vidare idag.. blev stackad av en nit väldigt tidigt. vilket störde mig verkligen hela sessionen. Fick inte igång de lixom. Ni känner till känslan. Ska posta handen mot nit:en en annan dag. Nu måste jag packa åker om 8 timmar :o

 

Tur man inte boka SAS upp till sthlm imorgon. Sterling e bättre värde (hoppas jag) var ju billigare.

 

Hmm Pass, Visa, Visum, Dator då har man de mest väsentliga iaf...

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok flygresan var ungefär så mkt headshot de kan bli. Usch. Framme nu iaf. Är stört jetlaggad.

 

Sluta förra månaden upp 4,85k.. på 10,6 k händer en PT bb10.3/100 händer.. Ska börja spela mer och mer 2/4 känns som man tappar cash på att ligga på 1/2 då de inte är någon större skillnad på 2/4.

 

GL.. ska grinda lite.. Hotellet är förresten svin najs. Men dem vi ska nog inte få bo kvar här dem har fixat lägenheter åt oss istället :/

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu har man kommit in livet lite här men jobbar fortfarande mycket. Hann hitta backet 1k på hu igår och lite 6max. Vet inte riktigt om jag spela helt åt helvete eller om de va varians. Måste se över sessionen. Var så trött igår. Känns som de va mest mig själv och skylla.

 

Får se om jag orkar palla spela ikväll. Har ingen go vibe efter igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok igår spela jag lite. plussa $1400 vilket va gött efter sista misären. Då jag kände efteråt att allt gick så snabbt att jag inte ens tänkte på vad jag gjorde. Men igår var de goa reads osv. Får se om jag spelar lite nu. Är semi-packad. 2 inköp stoploss i sådana fall.

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Droppa snabbt 2 inköp igår då jag check ställde med A hög i en re-raisad pott. fråga mig inte varför jag kände bara att jag ledde och han skulle bluffa flop men han hade JJ. Kass spelat kände jag efteråt =). Fick hålet med överkort plus färgdrag och ställer flop när fi har färdig stege ingen hjälp. Sen så lossna de och jag sluta på +$400 ish plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela 3-400 händer. Var kul kväll många stora händer torska lite inköp hit och sen dit. Jag drog en riktig cooler på en kille när jag setta river med QQ men fick igen de när en kille floatar min AA ur pos med JQs på 442 brädan utan något drag och sen donkar turn med det nya färgdraget och synar saftig raise och sätter runner runner färgen river.

 

Sluta på plusset $600. Går bra nu med 20bb/100 för månaden... har dock inte lagt in mer än 2200 händer dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite grann senaste dagarna torska -$250 härromdan. Men är plus +$850 idag så de är ju fint.

 

Inga direkt reads förutom att de va andra gången han minbetta min preflop raise. Kan betyda lite allt möjligt tror ju han inte har något här när jag pushar. Hade förlorat en annan hand innan då en annan snubbe synar 2 gator med A hög.

 

Vad tycker ni om de här?

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: michpbr ( $1176.7 )

Seat 3: grinded ( $2758.82 )

Seat 4: manne114 ( $86.44 )

Seat 6: falzzy ( $314 )

michpbr posts small blind [$3].

grinded posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to falzzy [ :Ac::9s: ]

manne114 folds.

falzzy raises [$20].

michpbr raises [$31].

grinded folds.

falzzy calls [$14].

** Dealing Flop ** [ :8h:, :8c:, :5s: ]

michpbr bets [$54].

falzzy calls [$54].

** Dealing Turn ** [ :Td: ]

michpbr bets [$78].

falzzy raises [$226].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelat lite 3/6 plus 2/4 har gått helt ok.. Backa -$1k igår på 3/6 de var väl inte så kul men tog igen en del idag +$1,5k

 

Var ute igår i Patong. Måste säga att de är ett hell hole utan desslike. Hoppas verkligen att jag inte sätter min fot där igen. Men jag vet att jag ljuger för de kommer jag säkerligen göra. Ska hyra mig en scooter så man kan ta sig runt lite här på ön.

 

Var på en utflykt i lördags vilket var trevligt. Man åkte runt i speed boat och kolla in massa öar. Det var för många stopp i mitt tycke och förlite slappa.

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite grann senaste dagarna torska -$250 härromdan. Men är plus +$850 idag så de är ju fint.

 

Inga direkt reads förutom att de va andra gången han minbetta min preflop raise. Kan betyda lite allt möjligt tror ju han inte har något här när jag pushar. Hade förlorat en annan hand innan då en annan snubbe synar 2 gator med A hög.

 

Vad tycker ni om de här?

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: michpbr ( $1176.7 )

Seat 3: grinded ( $2758.82 )

Seat 4: manne114 ( $86.44 )

Seat 6: falzzy ( $314 )

michpbr posts small blind [$3].

grinded posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to falzzy [ :Ac::9s: ]

manne114 folds.

falzzy raises [$20].

michpbr raises [$31].

grinded folds.

falzzy calls [$14].

** Dealing Flop ** [ :8h:, :8c:, :5s: ]

michpbr bets [$54].

falzzy calls [$54].

** Dealing Turn ** [ :Td: ]

michpbr bets [$78].

falzzy raises [$226].

 

 

skriker inte hans spel fisk-AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Plussa ca +$6k på 5k händer november gick nog bra dock med 20bb/100 händer... inte spelat något de sista. Har varit extremt sjuk men börjar bli bätte men får huvudvärk på kvällarna så man pallar inte riktigt spela. Vet inte riktigt om de blir någon standard söndagsgrind idag. Måste äta något....

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hej, december börja lite segt med lite upp och ner. Dock hade jag inte lagt in så många händer. Har hängt lite med en annan poker spelare här i thailand vilket gjort att man vart lite mera pepp på att spela. Så senaste veckan lira jag 10k händer vilket är väääldigt mycke för mig. De har gått bra dock. upp +8k för månaden och +$7k för veckan 13ptbb/100

 

Här är en graf för de typ hela året.. 53k händer =) inte speciellt mycke men. Är glad att jag plussar. Jag har gått väldigt bra de sista och det är roligt och spela då. Jag går på högvarv hoppas de håller i så länge som möjligt.

 

Later

 

graf.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena

 

Tänkte uppdatera precis innan nyår här. Är upp ca 15k för december går het med 13ptbb/100 händer. Kanske blir bästa månaden hittils.

 

Har grindat ihop med eyedol här en hel del i december. Han är en mycket klok och trevlig man. Vet inte om han lärt sig speciellt mycke av mig men vi har diskuterat lite poker och jag har fått en större insikt av highstakes liret, vi hade gäst grind av urmyrakeback härromdan det var kul. En riktig hjälte som han förmodligen hade uttryckt sig.

 

Är lite förvånad hur bra värde de finns på highstakes ändå. Är i tankarna på att gå upp till nl1000 nångång i framtiden. Kommer åka hem 20:e januari till Sverige. Har inte en aning om vad jag ska göra. Det som känns mest naturligt är att spela poker fulltid. Kommer även att ta upp DJ:andet igen så kommer nog spela 1 till 2 gånger i veckan på några ställen i västsverige till att börja med. Känns som ett perfekt halvtidsjobb.

 

Laters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså här gömde sig ännu en pokerlirare som hänger i Thailand :) Trevligt!

 

Jag och Mowmow på forumet hänger i Kata Beach nu och gör det fram tills efter nyår innan vi drar tillbaka till patong, men festar i "the hell hole" gör vi ändå ;) Blir lätt så när hotellhelvetet har för dålig lina för grind ;)

 

Vem vet. Antar att det blir någon form av sammankomst av folk här nere på nyår så hänger du med då antar jag att vi ses!

 

Kul att se att pokern rullar också, hoppas det fortsätter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...