Gå till innehåll

Ni nybörjare som lirar poker på nätet;


Krissen

Recommended Posts

Jag kan erkänna att jag gular hela tiden, än så länge....:roll:

 

Sätter in 20 dollar, lite då och då, ibland går det rätt bra men......

Har vunnit nordiska frirullen på Titan en gång och kommit tvåa två gånger.

Det ger 50 dollar resp 40 dollar:-)

 

Men jag är lång ifrån kunnig:oops: än så länge.

 

I går på Titan: 6 manna bord 10/20 cent.

En går all in 20 dollar med DD och jag svarar med 20 dollar KK.

Korten på bordet blir 3DD, HUR KUL ÄR DET:evil: ;-):oops::evil:

 

Ja ja, jag jobbar på....

 

Ha en bra pokerdag:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag satte in 50 dollar för nått år sen på pstars och spelade på alldeles för hög nivå för min rulle och förlorade typ 46 dollar, häromveckan hittade jag de där sista 4 dollarna och började lira, fick upp dem till typ 40 dollar som mest men gulade igår. Funderar på att sätta 100-200 dollar någon annanstans nu. Just nu är jag en förlorande spelare på 1/2 cent borden vilket ju säger det mesta om mina skills :oops:. Jag jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gulat nätrullen ett otaligt antal ggr. Har ganska bra privatekonomi, så jag har råd att lasta in $2-3K när jag gular.

 

Denna gång valde jag att casha in $500 för att jag fick en reload på random B2B site. Spelade upp dem till $2500 på NL20-NL50. Tog ~10 dagar ca.

 

Hade en fin dag på NL100 där jag plockade 17bi. Har alltid älskat att skotta så jag tog skottet mot nån supersteamad kille, typ ATG1 eller någe hette han. Han kastade 7-8 inköp(NL400) på mig. Allt flyter på bra efter detta och jag stannar på NL200-400, med vissa skott på NL2K-NL10K.

 

Har i dagslägen rulle på €42K + Cashback på ~5.5K på G. Ska casha ut allt över 30K och försöka lira NL600, alternativt tvåla till alla grinders på NL1K på everest i början av nästa månad.

 

MAO från €500 ----> €47.5K på under 2 månader.

 

Bra va?

 

Frågar du mig efter jul så e jag troligtvis bust igen! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är också nybörjare, men jag tycker SnG är jätte svårt, vet inte varför. :roll:

 

 

Gäller att ha tålamod i början. Sen att börja bli mer och mer aktiv. Spela några billiga SnG ibörjan och testa och få upp tänket på hur du ska spela och sedan om det känns bra kan du börja spela lite högre. Men tänk på att det finns mer än SnG att spela. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ligger väl på... eh...

 

Sajten: ca. 1600 euro (om man räknar med månadens RB)

Bankkonto: ca. 50 000 kr (dock räknar jag med att aldrig behöva andända dessa pengar)

 

Spelar... NL50 på B2B :mrgreen:

 

Hur mkt jag satte in första gången? När jag började lira poker var det väl kanske 200 spänn. Spelade upp dom till kanske 800, och tog ut. Kände mig som en kung. När jag fick lite cash över nästa gång sattes dom in, och atingen sumpades dom, eller så ökade dom, för att sedan plockas ut.

 

När jag började lira på den sajten jag lirar på nu så hade jag med mig 1002 euro från bonushoring/en annan sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gulat nätrullen ett otaligt antal ggr. Har ganska bra privatekonomi, så jag har råd att lasta in $2-3K när jag gular.

 

Denna gång valde jag att casha in $500 för att jag fick en reload på random B2B site. Spelade upp dem till $2500 på NL20-NL50. Tog ~10 dagar ca.

 

Hade en fin dag på NL100 där jag plockade 17bi. Har alltid älskat att skotta så jag tog skottet mot nån supersteamad kille, typ ATG1 eller någe hette han. Han kastade 7-8 inköp(NL400) på mig. Allt flyter på bra efter detta och jag stannar på NL200-400, med vissa skott på NL2K-NL10K.

 

Har i dagslägen rulle på €42K + Cashback på ~5.5K på G. Ska casha ut allt över 30K och försöka lira NL600, alternativt tvåla till alla grinders på NL1K på everest i början av nästa månad.

 

MAO från €500 ----> €47.5K på under 2 månader.

 

Bra va?

 

Frågar du mig efter jul så e jag troligtvis bust igen! ^^

 

Bra? Nja. Tur? Definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, satt in 200 kr på 365 igår och tänkte för 1000-gången, NU ska jag vara klok. Jag tyckte jag var det men efter några timmar var jag gul igen.

Är nog egentligen skitdålig!:oops: :oops: :oops:

 

Jag vet att tålamod är min last. :evil:

 

Sit n go tycker jag ganska bra, ska nog försöka med det ett tag....kanske.....:roll:

 

Ja, får hoppas på Nordic frirulle på Titan i kväll,;-) brukar inte vara över 100 pers så chansen är ju ok, ja med tanke på vad de andra frirullarna brukar ha för spelarantal.

Synd bara att den inte börjar förrän 21.20 (lite sent för mej som måste jobba), men det blir ju bättre nästa vecka då vi har ställt om klockan!

 

Kom till Titan i kväll vettja!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror snarare att det mer är urvalet man ska ta med en nypa salt. Det är inte kul att berätta om alla pengar man torskat, men det är kul att berätta om vinster. Därför är det vinnarna (i korta eller långa loppet) som gärna skriver/skryter om sitt spelande. Bara att se på alla dagböcker, många som läggs ner så fort det gått dåligt ett bra tag eller personen rentav gulat.

 

...stämmer bra....så här kommer min historia: Började lira texas live med några jobbarpolare, provade nätet och loosade ungefär 4000:- på tre månader innan jag överhuvudtaget fick en plusmånad. Har nu lirat på nätet i c:a ett år och ligger väl så här långt ungefär 2K +. Allt är som sagt inte guld som glimmar.... Har dock inriktad mitt spel på senare tid till cg NL100 istället för de SnG´s och MTT´s jag körde med i början och nu börjar jag äntligen se ljuset i tunneln även om jag aldrig kommer att bli en så framgångsrik nätspelare som t.ex Dödarn å liknande... Man får ta det för vad det är - i mitt fall en hobby som i bästa fall genererar några lappar i förtjänst varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har satt in ett antal hundringar där och här. De har räckt länge vissa ggr, men alltid i slutändan lirade till 0. Har tenderat att spela sämre ju mindre det är kvar på rullen dock, jag är meveten om det och skall försökä ändra på det. Jag har tagit mkt större chanser i slutet (på bankrullen) alltså.

 

Många skriver SnG SnG SnG!!! Jag lirade mest såna också i början men efter att började med CG så känns SnG så jäkla meningslösa. Den äkta känslan finns ju bara i CG.

 

Nu spelar på jag SvS, satte in 500kr, idag 2300 kr, som bäst lite över 3000kr. Dessa hoppas jag ska räcka länge, eller tom. växa då så klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in $30 för en månad sen, min första insättning. Var i början Herr Försiktig, livrädd för att gula, men efter ett tag släppte det. Har nu efter några veckor (var borta 1 vecka) spelat upp det till $103 vilket enligt mig själv är riktigt bra. Snittar väl ca. 1 timme om dagen, då jag flera dagar inte spelar alls, och andra spelar flera timmar. Siktar på $1500 som min realistiska mål :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja, började för ca ett o ett halvt år sedan slängde in 20$ spelade bara 0.10/0.10 NL 6-mannabord , gick upp o ner i några veckor men landade på 80 dollar till slut.

 

Slutade spela några månader (intresset var inte lika stort som nu), började spela igen gick över en månadsperiod upp i 240 och sen ner till 40 dollar på en vecka (bad bad bad beats och dåligt spel).

 

Spelade inte på ytterliggare några månader, spelade sedan sporadiskt nån gång då och då. Började sedan spela i våras låg då på drygt 50 dollar, spelade upp mig till 170 dollar, tog ut 50 dollar bara för att ligga plus allt som låg på kontot (var minsta man kunde ta ut).

 

Gick ner till runt 100 och spelade inte förns för 1,5 månad sedan började i större utsträckning spela så kallade chip & chair gick upp o ner men kom 3:a o vann 60-70 dollar, fortsatte spela o prövade sent en kväll limit turnering med 5$ insats slöspelade medans jag tittade på en film, slutade med att jag vann den (av 116 spelare eller något så inte så många iofs) vann 237 dollar och plötsligt låg min bankrulle på 390 dollar, tog ut 100 en månad då det krisade lite :P så nu ligger jag på 290$ så det var min story inget speciellt, men en fråga då bör jag gå upp till 0.25/0.25 ? spelar alltid minst två bord, hört massa olika råd om detta men vilken blind-nivå för cashgame är lagom för en bankrulle på 290?

 

Även om det är småttiga summor är jag rätt stolt över att ha spelat upp mig dit jag är från 20 dollar och aldrig gulat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur bär ni er åt för att vinna långsiktigt? vinner alltid en hel del i början sen helt plötsligt förlorar jag när jag har träffat et set på floppen, färg, kåk, aa sen helt plötsligt är allt slut... snälla ge mig nått bra tips!!!

 

Spela efter stränga bankrullekrav. Ha som regel att ha 3000bb på nivån du spelar så att du inte sitter med 100 av dina 200 dollar på 1-2, då går det sällan bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga till.. Ibland när jag har vunnit en del pengar sitter jag kvar och rätt som det är förlorar jag allt jag har på bordet... finns det nån regel för när man bör lämna ett bord?, eller är det bara att stanna vid samma bord hur länge som helst och förlusterna enbart beror på dåligt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började lira med $0 på Everest shasta-bord (ungefär som frirullar men i sng-format) för cirka 1,5 år sedan. De första 6 månaderna lirade jag någon gång i veckan på NL2 och hade uppehåll på några månader men höll BR-krav med minst 30 inköp från första början. Nu när jag de senaste månaderna har börjat lira seriöst så har det gått bra och idag så lirar jag NL400-NL1k med en rulle på $50k-$60k.:-)

 

//Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...