Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PartyPoker Speed Tournament, Big Blind is t400 (5 handed) Converter on pregopoker.com

UTG (t3660)

CO (t2370)

Button (t2570)

Hero (t3760)

BB (t7640)

Preflop: Hero is in SB with Q:diamond: 3:heart:

Hero raises to t3560

Bra lr anus? Här pushar jag utan att egentligen tänka. SNGWiz gillar inte alls mitt spel utan vill att jag ska undvika springa in i storstacken här. Problemet som jag ser det är att karln kommer ju inte att flytta på sig utan varje gång jag stjäl kommer jag att behöva oroa mig för honom. Nästa gång blindsen gått förbi kommer ju Wiz:en antagligen tycka att jag bör trycka med any two.

Postad
PartyPoker Speed Tournament, Big Blind is t (5 handed) Converter on pregopoker.com

UTG (t3660)

CO (t2370)

Button (t2570)

Hero (t3760)

BB (t7640)

Preflop: Hero is in SB with Q:diamond: 3:heart:

Hero raises to t3560

Bra lr anus? Här pushar jag utan att egentligen tänka. SNGWiz gillar inte alls mitt spel utan vill att jag ska undvika springa in i storstacken här. Problemet som jag ser det är att karln kommer ju inte att flytta på sig utan varje gång jag stjäl kommer jag att behöva oroa mig för honom. Nästa gång blindsen gått förbi kommer ju Wiz:en antagligen tycka att jag bör trycka med any two.

Blinds 200/400? om jag förstått det rätt. 3 priser? Om det stämmer hade jag foldat. Tycker inte du är speciellt desperat. Hade väl ställt med 66+/k7o+

Postad
Känns lite väl pessimistiskt att inte ställa med par under 6 här om inte fi är megalös(?) Hur gör du med händer som JTs?

Ställer även JTs+. Ja, det kan tyckas att man ska ställa alla par. Känns dock som fi ofta synar med både AxKx, där x är 2 och uppåt. Vill ju inte allt för ofta ha 50/50 i detta läge, därför väljer jag att lägga dom lägsta paren. Sen om det är 55 eller 77 man borde pusha med är jag osäker på. 66 är mest psykiskt