Gå till innehåll

Pot committed..?


Weedobooty

Recommended Posts

Satt här och tänkte poker nu igen och insåg att jag inte har grepp om begreppet "pot committed". Alltså - vad det betyder vet jag, men när kliver jag egentligen över gränsen till att vara pot committed. Jag har alltid sett det som något som är baserat på en kombination av kort, reads, odds och känsla, men är det så att det finns en mer teoretiskt matematisk definition och hur lyder då den isåfall?

 

Det känns som att det är viktigt att ha en tydlig gräns i sin taktik för när man committar sig när det är så enormt många spelare som sitter vid borden och spelar bingo-poker med 20-30 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitionen skulle väl i såna fall vara att man kommer att ha pottodds för att sticka in resten oavsett vad som kommer på nästa gata.

 

Finns väl ingen riktigt klar gräns då det är beroende av vilken hand en själv och fi har, men har man odds på 3:1 eller bättre så släpper man inte mycket mot en bingospelare preflop.

På wpt synar de det mesta om de har 2:1, dvs 33% vinstchans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...