Gå till innehåll

Bogusts Dagbok - En bitter ung mans bekännelser


Bogust

Recommended Posts

Ojoj, har inte skrivit här på väldigt länge ser jag!

 

Det kan bero på att jag har varit otroligt less och irriterad på all poker de senaste veckorna och därför knappt spelat någonting.

I förrgår spelade jag dock ca 1000 händer och hittade storpluset (stort för mig just nu ;-) ) på hela $56!! Spelade tre bord NL300 respektive trebord NL200.

 

Dock bröts min fina svit igår och jag backade ca $400 i vanlig ordning. Kom upp två händer jag blev lite osäker på så jag tänkte posta dom här nu. Har tyvärr inga HH's men kommer ihåg dem i stort sett exakt så det ska nog funka.

 

Båda händerna kommer från NL300 och båda är mot samma motspelare :-)

 

 

Hand 1

 

FI är ny på bordet och har köpt in sig för $150. Han har endast spelat 5 händer när den här handen utspelar sig så jag har inga stats på honom. Men eftersom han köpte in sig för halvt inköp så ger jag honom omedvetet stämpeln som semi-tomte ;-) Tror helt enkelt inte att det finns duktiga shortstacks på såhär pass låga nivåer.

 

The action:

 

Hero: AhQc

 

UTG limpar, CO foldar, Hero (Knappen) raisar till 13.5. SB foldar, BB(FI) synar. UTG foldar.

 

Floppen kommer upp: Ad8s9s

 

Hero bettar 24, FI synar.

 

Turn kommer upp: 3s

 

FI checkar, Hero???

 

 

Kommentar: Att det kom ett tredje spader är ju uppenbarligen ganska dåligt för oss. Men hur dåligt är det? Känns som att han borde höjt alla tvåpar och sett på floppen samt många kombodrag och att han skulle ha AK känns ganska osannolikt. Det som finns kvar då är ett sämre A eller ett lågt färgdrag.

Bet/call här eller check och syna de flesta riverbeten?

 

 

Hand 2

 

Denna hand inträffar bara 10 händer efter den förra och mot samma FI. Han har spelat upp sig lite och sitter på ca $260.

 

Hero: 3h3s

 

UTG foldar, UTG+1 (Hero) höjer 10.5, CO foldar, Knappen (FI) synar. SB foldar, BB foldar.

 

Floppen kommer upp: 4h7cJs

 

Hero checkar, FI checkar.

 

Turnen kommer upp: 3d.

 

Hero bettar 18, FI höjer till 36, Hero kontrahöjer till 110.

FI steker ett tag och synar sedan.

 

River: 8d.

 

Hero betar 1/2 pott, FI går all-in. Hero synar och FI visar upp 77 för högre set.

 

Kommentar: Okej, jag gillade inte alls den här handen. Kände mig slagen på något sätt nästan hela tiden men visste ändå inte riktigt vad jag skulle göra.

Men vi tar det från början nu: CB:ar normalt den här floppen 95% av gångerna men FI verkar syna mycket CB:s och min image kändes inte som den bästa så jag tänkte checka och folda om FI bettar.

Sen på turn minraisar FI min bet när jag träffat mitt set. Av erfarenhet tycker jag sånt här kan betyda allt från nöten (56) till luft. Jag väljer att raisa upp han till 110, standard??

Rivern förrändrar egentligen inte mycket förrutom att ett gutshot gick in. Kan jag göra något annat där alls?

 

Det här får räcka nu. Kom gärna med några snabba svar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag måste passa på att grattulera en kille här från stan som lyckades riktigt fint i en turnering i Portugal! :-)http://www.aftonbladet.se/poker/article1066727.ab

Bra jobbat!

 

 

--- Verkar bli liveslask idag, kul kul :-) Kan vara ett skönt avbrott när internetpokern känns tung och seg. NL 2/4 sek är det som gäller då 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smått obekväma stackstorlekar med AQ. Så extremt många drag på den brädan att jag nog skjuter turn med mot en full stack. Nu gör du dig bara själv comitted om du betar, och det känns väl inte såvärst roligt. Hade nog checkat bakom och synat de flesta rivrar.

 

Aftonbladet borde skicka den där skribenten på en liten snabbkurs i svenska för övrigt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smått obekväma stackstorlekar med AQ. Så extremt många drag på den brädan att jag nog skjuter turn med mot en full stack. Nu gör du dig bara själv comitted om du betar, och det känns väl inte såvärst roligt. Hade nog checkat bakom och synat de flesta rivrar.

 

Aftonbladet borde skicka den där skribenten på en liten snabbkurs i svenska för övrigt :mrgreen:

 

Haha, jo vissa stycken var riktigt kryptiska faktiskt :-)

 

Gillade speciellt den här formuleringen: "I sjätte handen synar sin motståndares all-in från SB med 9-3 då han själv har KQ som står sig. "

Tog länge innan jag riktigt förstod vad han menade. Iofs kanske jag ännu inte har förstått? :roll:

 

Angående handen. Precis som du säger hade det varit mycket enklare mot en fullstack, bet/fold turn kort ioch gott.

Nu messade jag dock upp allting och bettade turn här varpå killen pushade. Jag synade och han visade 88 för floppat set. Det var iofs verkligen inte vad jag hade väntat mig att se men så här i efterhand spelar det ingen roll, jag borde inte bettat turn.

Har du nåt att säga om sethanden då? Större raise på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jo vissa stycken var riktigt kryptiska faktiskt :-)

 

Gillade speciellt den här formuleringen: "I sjätte handen synar sin motståndares all-in från SB med 9-3 då han själv har KQ som står sig. "

Tog länge innan jag riktigt förstod vad han menade. Iofs kanske jag ännu inte har förstått? :roll:

 

Angående handen. Precis som du säger hade det varit mycket enklare mot en fullstack, bet/fold turn kort ioch gott.

Nu messade jag dock upp allting och bettade turn här varpå killen pushade. Jag synade och han visade 88 för floppat set. Det var iofs verkligen inte vad jag hade väntat mig att se men så här i efterhand spelar det ingen roll, jag borde inte bettat turn.

Har du nåt att säga om sethanden då? Större raise på turn?

 

Framförallt den meningen ja, helt jävla retarded :D

 

Då kan du väl numera vara rätt säker på att fi är dålig ja ;) Checksyna set på den brädan är rätt värdelöst.

 

Nej det känns väl bra. Så länge du slipper överbetspusha river för att få in pengarna är det bra. 100 eller 120 gör ändå att han inte har odds att syna med drag.

Kollade igen och förstår inte alls varför du inte pushar river.

Jobbig cooler hursomhelst! Hatar när man är duktig och ger upp en hand man inte tror man kan vinna, för att sedan setta turn och springa in i högre set :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rigg, rigg och åter rigg! Kan det fan aldrig ta slut? :-(

Lirade lite NL300 och NL200 nyss, slutade i vanlig ordning sessionen på minus. Dock endast 150 denna gång.

Blev utdragen med set mot en kille som klonkade överset på turn, samt med AA mot 75 som träffade triss på turn (i en 4-bettad pott!).

Hade säkert varit upp minst 5-600 om dessa händer hade stått sig, men icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...