Gå till innehåll

Ladbrokes höjer rejken(!) - rejkfunderingar


LykkaSiGya

Recommended Posts

Noterar klart förvånat att Ladbrokes i dagarna höjt rejken från 5% till 6%. Min första reaktion var: Det här är helt absurt.

 

Tillväxten i pokerbranschen har mer eller mindre stannat av och visar nu nästan negativa siffror, det är hårdare kamp om kunderna än någonsin och Ladbrokes väljer då när branschen nått viss mognad att försämra villkoren. Istället för att som brukligt när branscher når mognadsfas och kampen om kunder tilltar att erbjuda bättre och bättre villkor så gör de alltså tvärt om. Är pokerspelare så komplett ointresserade av rejknivå att detta passerar obemärkt?

 

Vidare undrar jag över dräneringen av kapitalet som sker. Nyinsättning av pengar har kraftigt minskat och rejken ökar. Konsekvensen lär väl på sikt bli riktigt allvarlig. En nästan 20%-ökning av rejken måste ju också innebära att en inte försumbar del av spelarbasen som tidigare var vinnande blir förlorande och således lär sluta spela i ganska hög utsträckning.

 

Så även om nu Ladbrokes kunder struntar i rejknivå så bör ju ändå konsekvensen för Ladbrokes bli klart negativ på sikt.

 

Vad jag saknar idag är medial diskussion om rejk. Idag är det helt tyst och därför uppmärksammas aldrig Svensson på de astronomiska summor han lägger i avgifter årligen. En aktiv spelare på lowstakes (0.5-1$)lägger ungefär 100-250K sek årligen. Jag menar.. det är ju fullständigt absurt. Vad betalar ni tex för er internetbank årligen som dessutom är avsevärt mer avancerad och påkostad?

 

Problemet är ju självfallet sättet bolagen tar betalt på. Små smulor hela tiden. Hade de tagit betalt på normal väg via förskottsbetalning eller via faktura hade de givetvis aldrig någonsin kommit undan med dessa astronomiska summor. Komiskt är också att många sajter inte ens redovisar hur mycket man betalar över en tidsperiod(!!!) Klart som tusan inte Svensson inser hur en mindre förmögenhet försvinner årligen.

Hur ser SVEPOF på det här?

 

Känner såväl oro som ren ilska. Oro för att jag tror att dagens rejknivå kan utarma pokern på sikt och förbannad utav bara helvete på mig själv för att jag 2006 betalade 320 000 kronor i rejk för att lira onlinepoker.

 

Det här blev svamligt men vore kul med lite diskussion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men kan inte nan maila aftonbladet och beratta hur det ligger till dom kommer nog garanterat att skriva en artikel om det. Om man ser artiklar dagligen "Spara tusenlappar pa det och det" sa borde ju "Spara Tiotusentals kronor pa att byta pokersajt" garanterat sla. Speciellt for vanliga svensson som kanske spelar nan timme varje kvall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf? Var står detta? Jag har såvitt jag sett int fått nån ny T&C att acceptera. Hittar inte heller på sajten var det står om rake. Har de annonserat om höjningen så att säga nånstans?

 

Tror du dom informerar om rakehöjningar?

Nej, sånt försöker man liksom hålla tyst om och diskret ändra i TC som knappt någon läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du dom informerar om rakehöjningar?

Nej, sånt försöker man liksom hålla tyst om och diskret ändra i TC som knappt någon läser.

Det är ganska allvarligt att ta ut en avgift på 6% när det står att den ska vara 5%, speciellt när det rör sig om så otroligt mycket pengar.

 

Jag hoppas att det inte finns nån här som ens funderar på att ha kvar pengar på den sajten, om det här skulle vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är det jag kan hitta:

Det är väldigt luddigt formulerat, men de tar alltså de vanliga 5% för de första 0,8$ i varje rakad dollar. För de sista 0,2$ i varje dollar rakas det 10% numera.

Alltså totalt 6cent/dollar vilket blir 6% rake om jag fattat det rätt.

 

Det är ju ett otroligt utstuderat sätt att höja raken på så att ingen jävel, inte ens dom som läser Toc:n ska se någon skillnad utan att lusläsa texten.

 

 

 

Ladbrokes Poker has had a change in our rake structure; for further information around the details of this change please go to http://www.ladbrokespoker.com

 

Please note that the maximum rake of $3 dollars has not been increased and the change is simply in the way in which the rake is calculated. Please find below the new rake structure.

 

Rake is only collected on called bets; the number of players dealt into the hand determines the maximum rake as per the schedule below. No rake is taken from pots where the flop is not seen.

 

Heads-up games $0.01 in every $0.20, except for the last $0.20 in every $1 for which werake $0.02. Maximum of $1

 

3-5 handed games $0.01 in every $0.20, except for the last $0.20 in every $1 for which werake $0.02. Maximum of $2

 

6 or more handed games $0.01 in every $0.20, except for the last $0.20 in every $1 for which werake $0.02. Maximum of $3

 

If we can be of any further assistance, please contact us again and we will be more than happy to help you.

 

Yours sincerely,

Richard

Poker Manager

Ladbrokes Multi Player Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol. Precis när man funderat på att flytta över rullen till Laddie för att grinda av 500 dollar bonuset så får man höra det här. Men det borde väl inte påverka mig som lirar NL25-50

 

Det är dig det drabbar... cappen är fortfarande $3 vilket gör att de som spelar mest ocappade potter slås hårdast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dig det drabbar... cappen är fortfarande $3 vilket gör att de som spelar mest ocappade potter slås hårdast.

 

Japp, för mellan, och högspelare är det (nästan) ingen skillnad, men småspelarna blir påsatta.

 

Jag ska se om jag hinner få med det här i nästa veckas Expressenkrönika, annars blir det om 14 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte påståendet. För lågspelare är det väl billigare =5%. För potter som maxrejkas kommer ju skillnaden. 6% istf 5%. För mellan och låg, kommer den ju ligga på mellan 5 och 6...? Har jag missuppfattat något?

 

Det är bara en definitionsfråga vad som är "småspelare"

 

Högspelare slår ju i taket på $3 i varje pott. 5% eller 100% max $3 är ointressant, tre dollar är tre dollar.

 

Mellanspelare slår oftast i taket på $3, men för varje pott som inte maxrakas så blir det en höjning.

 

Småspelare är de som aldrig når upp i maxraken på 3 dollar. Dessa rakast hårdast på det nya sättet

 

Microlilitspelare är de som vars potter inte når upp till 80 cents. Dessa påverkas inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och inväntar svar från kundtjänst iaf. Kommer ta ut alla dollars och ange höjningen som anledning när jag fått svaret. Denna rake-struktur påminner mycket om mobiltelebolagens skumma sätt att räkna ut avgifter. Krångla till det så mycket som möjligt så det ska "se" bra ut. Fy fan.

 

(Nog för att man horar Prima just nu, men hade nog tänkt gå tillbaka till lb efteråt. Ja, innan denna nyhet då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LBs poker är ett sjunkande skepp. Tar lite längre tid an Titanic dock. Började spela där 2003 när de var kungar. Vet inte vad kunderna vill ha och en oförmåga att anpassa sig till den nya tiden. MTT-schemat suger verkligen. Det som de gör bra kan de inte vidareutveckla. LEOCOP nästa vecka kommer visa hur mycket deras poularitet sjunkit bara det senaste året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...