Pastafazool Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Det här har jag undrat nu ganska länge. Jag har tyvärr "utvecklats" till en person som först tar en flopp med AK innan jag bestämmer mig för att göra något. Det här tack vare att jag själv lyckats rensa X antal personer med A-A allin pre mot A-K där de i princip varit dominerade. Man vill ju själv inte hamnade i en liknande situation. Har ingen speciell read då jag lirade på sex bord. Men jag kände på mig att han var riktigt stark, vet inte varför. Kan bero på hur fort han re-raisade mig, något var det i allafall. Vad är det rätta spelet med AK här? PokerStars Game #12546030169: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/10 - 11:16:48 (ET)Table 'Teutonia' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: peddaz ($26.70 in chips) Seat 2: RamonLuth ($32.55 in chips) Seat 3: ZdeKoc ($24.30 in chips) Seat 4: IfoolU ($32.35 in chips) Seat 5: DNice8484 ($37 in chips) Seat 6: kimmik33 ($24.15 in chips) DNice8484: posts small blind $0.10 kimmik33: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU peddaz: calls $0.25 RamonLuth: folds ZdeKoc: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 DNice8484: raises $2 to $3 kimmik33: folds peddaz: folds IfoolU: Vad gör jag? Citera
smidig Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Det känns verkligen som att han är riktigt stark och en re-raise av mig innebär att han antigen ställer eller foldar. känns de som han är så stark som du säger, ta en flop om omvärdea där. Hur kan du sätta FI just precis på KK efter en reraise? hahaha Citera
jonsapelle Postad 11 Oktober , 2007 Rapport Postad 11 Oktober , 2007 istället för att sätta honom på en hand kn du ju sätta honom på ett range. typ AA-JJ+AK. om du tror hn ahr exakt KK så ska du ju givetvis folda. du kan ju inte tro han stoppr in med KK på en A93-bräda...en AAK-flop är ju lite mycket begärt. ta en flop och se vad som händer... men om du tror han är riktigt stark(alltså AA-JJ+AK) så ska du ju folda, du får bara action postflop om du är slagen eller splittar. sen lär ju en random NL25-spelare ha en bredare range än AA-JJ+AK men nu trodde ju du att han avr riktigt stark. Citera
Pastafazool Postad 11 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Det känns verkligen som att han är riktigt stark och en re-raise av mig innebär att han antigen ställer eller foldar. känns de som han är så stark som du säger, ta en flop om omvärdea där. Hur kan du sätta FI just precis på KK efter en reraise? hahaha Jag vet att det låter kul. Som en lögn. Som att jag leker Stu Ungar och med facit i hand skriver, "Jag trodde han satt på Kung ruter och kung spader". Hade jag trott på mig om jag var du eller någon annan. Hell no! Men när han raisade 2 dollar fick jag bara en dålig känsla. Jag spelar på sex bord, men trots att det är så många bord lyckas jag "fånga" små tells och just den här handen kommer jag ihåg att jag hade nog med information för att veta att han var riktigt stark. Fråga mig inte ens varför, jag litar på min instinkt när det gäller reads. Jag har förlorat mycket pengar på att inte göra det så f.o.m nu gör jag det. istället för att sätta honom på en hand kn du ju sätta honom på ett range. typ AA-JJ+AK. Tack för svaret. Jo jag vet det brukar jag göra. Här synade jag bara och floppen kom ett A. Han börjar raise, jag re raise och han foldar. Därav satte jag honom på K-K. Men här gör jag en dålig syn men får bra resultat. Men hur tycker ni att man ska spela här? Jag fick ju in mitt A men han foldade blixtsnabbt efter att jag re-raisat honom. Ska man 4-betta här och vara redo för en eventuell push PRE? NOTERA! Tidigare skrev jag även resultaten, därför jag skrev att jag satte honom på K-K. Precis innan jag skulle posta så tog jag bort resultaten och ändrade lite fort på texten vilket gjorde att jag skrev K-K. Men han kändes sjuk stark, som en range på AA-QQ. Citera
strater Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Men han kändes sjuk stark, som en range på AA-QQ. solklar fold pre då? annars träffar du din k lr nåt å "men ja har ju tptk, aaargh, colddeeeeck, all-in! -blixtsyn" ^^ Citera
jonsapelle Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 om hans range är AA-QQ ska du ju såklart folda. AK är en hand men omvända implcierade odds mot de händerna, om fi har de händerna ska ju floppen komma AAK eller QJT för att du ska stacka dem... Citera
strater Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 nåja, iaf, vad var frågan? all-in är ju obviously inget alternativ med ditt read och även om man säkert vill kunna folda ak ibland så är det väl aldrig något någon gör mot en ganska liten 3bet? Citera
Pastafazool Postad 12 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Tack gott folk för svaren. Jag har varit sjukt otydlig. Frågan i sig är; Hur ska man agera här utan read. När man raise pre med AK och får en omslagning lik den här, UTAN READ, vad ska man göra? De som säger "fyr betta". Vad gör man då om han ställer. Syn ihoppet att träffa en tre outare om han har K-K eller 6-outare om han har Q-Q t.ex? Eller helt enkelt lägga handen? Jag spelade min hand dåligt men undrar nu hur man helt allmänt ska spela AK pre. Om man fyrbettar, hur ska man agera till en omslagning utan read. Ska man stekfolda? Sorry för all missförstånd:oops: Citera
Dead-Inside Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 För låg nivå för att 4betta pre. NL50 minst, gärna NL100. Saken är den att de är mera nötter i 3betsrangen hos random FI på lägre nivåer. Så utan fiskreaden (Dvs att han gör detta med typ Any2 samt synar om du raisar han) så finns de inge värde i 4bet då du får syn av alla PP. Citera
Pold Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Du har poss, så ta en flopp här och värdera utefter den Citera
bossbaver Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 det blir väl ändå en eventuell re-rejs hero kan göra? bet, rejs -reraise....och FI kan göra en 4bet. jag hade reraisat här iallafall, det måste vara omöjligt att sätta fi på bara KK-AA om du inte har superdupersäkra noten på FI. dom enda händerna du ligger under mot är ju KK-AA, men han rejsar garanterat med bredare range än så (random fi) säg typ 77- + A10o- + A7s- Låt säga att FI synar din reraise och floppen kommer med A eller K så LÄR du ju leda, floppar du ingen träff C-betar du iallafall eftersom FI oftast inte heller träffar, och därmed måste folda... but hey thats me Citera
hnat Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 det blir väl ändå en eventuell re-rejs hero kan göra?bet, rejs -reraise....och FI kan göra en 4bet. Hero höjer ju pre, dvs det andra betet, blir re-raisad eller 3-betad. Det första betet är ju mörken. Att folda känna ju löjligt, även om nu folk på lägre nivåer tenderar att 3-beta en smalare range. Han höjer ju ganska smått och vi har position, så jag synar och får in det på de flesta floppar jag träffar. Citera
don_sebbe Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 det blir väl ändå en eventuell re-rejs hero kan göra?bet, rejs -reraise....och FI kan göra en 4bet. jag hade reraisat här iallafall, det måste vara omöjligt att sätta fi på bara KK-AA om du inte har superdupersäkra noten på FI. dom enda händerna du ligger under mot är ju KK-AA och alla PP, men han rejsar garanterat med bredare range än så (random fi) säg typ 77- + A10o- + A7s- Låt säga att FI synar din reraise och floppen kommer med A eller K så LÄR du ju leda, floppar du ingen träff C-betar du iallafall eftersom FI oftast inte heller träffar, och därmed måste folda... but hey thats me FYP Citera
strater Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 4-betar du med ak och 100bb får du gå med handen, eller är det den klassiska info-höjningen?... Citera
Recommended Posts