Gå till innehåll

NL25 - När ska man satsa/släppa starka(?) händer?


Recommended Posts

Har här två händer som på floppen ser starka ut men hur ska man agera när de får motstånd? Multitablar 6 bord så har ingen vidare read.

Sker dock oftast att alla foldar om man raisar till 1$ preflop.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

 

MP2 ($14.25)

MP3 ($12.85)

Hero ($35.67)

Button ($4.25)

SB ($23.69)

BB ($5.70)

UTG ($41.77)

UTG+1 ($4.30)

MP1 ($34.62)

 

Preflop: Hero is CO with Q[:heart:], Q[:club:].

2 folds, MP1 calls $0.25, 2 folds, Hero raises to $0.75, 1 fold, SB calls $0.65, 1 fold, MP1 calls $0.50.

 

Flop: ($2.50) J[:diamond:], 8[:diamond:], 7[:heart:] (3 players)

SB checks, MP1 checks, Hero bets $2.25, SB raises to $5.5, MP1 folds, Hero ?

 

Kan ha varit snålt att bara höja till 0.75$ men det var som sagt få som följde med till flop på 1$. Men kan jag lägga mig redan här? sämsta möjliga måste väl vara att bara syna? ska man höja lite och kolla om han visar vidare styrka?

 

Nästa hand:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (10 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

 

MP1 ($4.45)

MP2 ($4.89)

MP3 ($9.79)

CO ($28.16)

Button ($5.85)

SB ($14.20)

BB ($31.37)

UTG ($74.17)

UTG+1 ($24.86)

Hero ($24)

 

Preflop: Hero is UTG+2 with Q[:club:], K[:heart:].

UTG calls $0.25, UTG+1 calls $0.25, Hero raises to $1, 2 folds, MP3 calls $1, 3 folds, BB calls $0.75, UTG calls $0.75, UTG+1 folds.

 

Flop: ($4.35) 4[:diamond:], Q[:spade:], 2[:club:] (4 players)

BB bets $3.5, UTG folds, Hero raises to $7, MP3 folds, BB calls $3.50.

 

Turn: ($18.35) 5[:heart:] (2 players)

BB checks, Hero ?

 

Fel att höja honom på floppen? Med ett så stort bet på floppen anar jag att han inte är för stark, som tex set eller tvåpar. Jag höjer med vad jag tror är en bättre hand och även om den inte är det så är det väl bra att känna av var man har motståndaren? beta vidare turn eller? vad har han?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enkel formel för preflop raise: höj till 4xbb+1bb för varje limpare (1.25 istället för 0.75 i första, 1.25 istället för 1 i andra).

 

bägge händerna handlar ju jäkla mycket om reads. sämsta möjliga måste inte alls vara att bara syna och imvärdera turn. "info-höj" är det sämsta ^^. hand1 beror ju jäkla mycket på hur actionen vanligtvis ser ut på dina bord, lite dålig koll på fr faktiskt... andra handen checkas för potcontrol imo, hans flopbet är ju riktigt mysko, finns inte mycket drag ute så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med strater.

 

Syn i första handen - du har inget monster, men en bra hand. Enda anledningen att 3betta är för att du är så pass säker på att du leder så att du är beredd att satsa hela stacken, vilket du inte verkar vara.

 

Check i andra - återigen har du inget monster, utan TPGK. Du vill inte få en c/r mot dig och tvingas folda, och du vill inte att han slänger ett lägre pp eller typ QJ, som han kanske gör mot ett bet. Om han checkar river betar du eller synar ett bet från honom.

 

Så skulle nog jag gjort iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om ah inte är så¨stark avrför höja honom då? pratar om KQ. han lägger antaglgien bara sämre händer så och brädan är ju torr. nu synade han ju men generellt...

 

 

hand 1 är ganska jobbig, en hlöjning på flopp eller bet på turn och du är commitad. på NL25 så har väl folk en tendens att överspela toppar dock så 3bet på flop är väl inte fel även om jag kan se dig slagen ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...