Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är 13/7/1 efter 175 händer.

När fi bara synar min reraise preflop sätter jag honom på TT-QQ, AKs och AK

vilket är anledningen till att jag checkar flop, jag resonerar som så att antingen drar han till 2 outs eller så är det split. Jag synar hans bet på turn och när han checkar river så tror jag inte han har träffat med JJ eller QQ.

Vad ska jag göra på river? Pusha för att folda ut en eventuell split? Checka?

Kommentera gärna spelet på resten av gatorna.

Prima Network No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

UTG ($43.06)

MP ($99.75)

Hero ($99.22)

Button ($118.64)

SB ($193.77)

BB ($116.54)

Preflop: Hero is CO with K[:heart:], A[:diamond:].

UTG calls $1, MP raises to $4, Hero raises to $14, 3 folds, UTG folds, MP calls $10.

Flop: ($30.50) 3[:heart:], A[:heart:], 7[:spade:] (2 players)

MP checks, Hero checks.

Turn: ($30.50) J[:diamond:] (2 players)

MP bets $19, Hero calls $19.

River: ($68.50) Q[:club:] (2 players)

MP checks, Hero ??

Postad

mot dom statsen så lär ju det enda du slår vara KK, och synar han verkligen med det? med dom statsen så lär han ju inte heller beta med rätt många saker som slår dig och synar men endast checkar river (aj, jj?)

sen så bet flop

Postad
Jag checkar rivern.

Någon särskild anledning till varför du inte betar floppen? Den e ju perfekt!

Anledningen till att jag inte betade flopen var för att jag inte trodde att det fanns nåt värde i att beta. Underpar skulle folda och jag tror inte han synar min reraise med ett sämre A än AK. Men det behöver helt klart inte vara en bra anledning. Ville mixa upp spelet lite med.

Postad
Anledningen till att jag inte betade flopen var för att jag inte trodde att det fanns nåt värde i att beta. Underpar skulle folda och jag tror inte han synar min reraise med ett sämre A än AK. Men det behöver helt klart inte vara en bra anledning. Ville mixa upp spelet lite med.

Om du cb:ar ofta så borde folk syna med sämre än TPTK. Tight image?

Postad

Check på river är det som gäller för mig här. Han kan syna med många händer och de flesta slår dig.

Nycklen i denna potten är floppen. Du måste betta för att ta betalt av händer som tex KK-TT + eventuellt AQ och AJ. Det gör ju inget om du vinner potten redan här eller?

Postad

Folk verkar vara överrens om att jag spelade den här fel =)

I vilket som helst så pushade jag river och killen foldade antagligen sin KK eller möjligtvis AK. Har fått mig lite tankeställare här iaf. Tack för alla svar.